Ga naar inhoud

trillen bij hoog toeren


Sniper
 Delen

Aanbevolen berichten

Koude motor kort laten lopen en dan voelen of alle uitlaatbochten wel arm worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja alles wordt normaal en tegelijk warm. Dat lijkt dus niet het trillen te veroorzaken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Goede avond ,

Is het probleem van de trillingen opgelost?

Ik heb ook last van zo'n trillingen , is verbeterd met de sv te synchroniseren maar toch voel ik de trillingen nog..
Voorheen voelde ik de trillingen in de handvatten en voetsteunen, nu enkel nog in de voetsteunen.
Maar begint zoals je beschrijft vanaf 7000tr.
Met koppeling ingetrokken en gasgeven zijn de trillingen er ook, zit dus niet in de aandrijflijn.

groeten

aangepast door kriske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 33000km, klepspeling is nog ruim binnen tolerantie.
Alle bevestigingspunten van het blok gelost en weer op moment vast gezet.
Olie en filter is vervangen.
Maar met sv synchronisatie is het een pak beter geworden.
Kan ook de draadcultuur zijn van een V4, als ik even google zie'k dat er toch redelijk wat mensen zijn die zich daar vragen over stellen.
Ene mens is natuurlijk gevoeliger voor mechanische trillingen dan een andere waarschijnlijk.

Ik heb de vfr van eind 2011 maar pas in maart /april 2012 met beginnen rijden tot in oktober.
Nu pas terug beginnen rijden in Juni dus zit, zal misschien terug een gewoon wording moeten zijn daar ik voorheen steeds met 4 in lijn motoren gereden heb op één V-twin na

aangepast door kriske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Michelin power 2CT
maar van als ik koppeling in trek al rijden zijn de trillingen weg, geef ik gas met koppeling ingetrokken komen ze terug

aangepast door kriske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eind augustus een afspraak bij Johan voor de onderhoudsbeurt deluxe. Ik bespreek het ook even met hem, mogelijk is het na de beurt weg. De motor loopt perfect en geen rammeltjes en tikjes. Start ook perfect en heeft 44.000 km gelopen.

Als ik de motor op de standaard zet en gas geef zo rond de 7000 toeren voel ik de trilling ook. Ik heb wel het gevoel dat het minder wordt na de 9000 toeren.

Banden zijn dus niet het probleem want ik hoef niet te rijden om het te voelen.

Motor gebruikt overigens geen olie en rookt totaal niet ook bij vol gas en dan gas dicht en dan weer open geen rook.

 

Wat ik wel heb is een devil demper, mogelijk dat die de trilling veroorzaakt bij hoog toeren.

Wat voor demper jij kriske ?

aangepast door Sniper
Link naar reactie
Delen op andere sites

De ketting staat goed en wordt wekelijks gecontroleerd. Het is een trilling die wordt veroorzaakt door de toeren niet door banden, ketting, tandwielen, balhoofdlagers of wat ook.

Mogelijk dat andere VFR's het ook doen, ik heb 10 jaar niet op een VFR gereden. Het kan dus ook het idee zijn en dat alles gewoon normaal is.

De trilling is vergelijkbaar met het trillen van je mobiel maar dan harder dus geen bonken en klappen.

aangepast door Sniper
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er bij mijn VFR800fi geen last van. Of ik ben er ongevoelig voor. Een V4 loopt niet zo "smooth" als een 4-in-lijn-blok (hadden mijn vorige motoren) maar heb nooit last gehad van hinderlijke trillingen zoals jullie het omschrijven.

 

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft......maar mijn VFR is geheel origineel. Geen flapper-mods o.i.d. en ook de originele uitlaat. Loopt fantastisch en "I don't fix it when it aint broke"...... (Ja ik weet dat de meeste anderen er anders over denken.......en ook ik vind een sportuitlaat leuk.....dus dit is geen oordeel o.i.d.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...