Ga naar inhoud

Revit horizon V.S Revit Everest GTX


sabsteef
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een nieuwe jas.

De oude is versleten.

Mijn oog was als eerst gevallen op een Revit Everest GTX. Is gemaakt met Gore-tex en 100% waterdicht

Het water zou er zo aflopen en een 4 seizoenen jas zijn.

Ik ben naar verschillende winkels geweest maar deze had niemand op voorraad bij mij in de buurt.

(Ik kan hem wel zo bestellen op internet)

 

Wel hebben ze me in een winkel de Revit Horizon laten zien. Ze geven hier ook bij aan dat deze jas de zelfde eigenschappen heeft als de Everest alleen niet van goretex was

 

Nu mijn vraag, heeft iemand hier een van deze 2 jassen. En wat is hun ervaring met deze jassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee hoe het zit bij deze Revit jassen,

maar sommige fabrikanten goochelen met verschillende termen,

welke moeten aantonen dat hun jassen ook waterdicht zijn.

Ik denk dat je gewoon in dit segment (materiaal dat je moet beschermen tegen weersinvloeden)

moet gaan voor de producten die 100% waterdichtheid garanderen.

En Gore-tex is daar nu eenmaal een heel sterke (zo niet de beste) fabricant/leverancier van.

Ik zou volledig voor de Gore-tex versie gaan.Ook al zijn die meestal nog duurder.

Heb vroeger ook al verschillende zaken gekocht (jas - broek - botten) van verschillende merken,

welke ook een zekere graad van waterdichtheid beloofden.....ze voldoen...maar hoe lang is meestal een andere vraag. :scratchchin:

aangepast door Paske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Euuuhhhh idd Ray....... sorry guy's.

:1210:

 

en ter aanvulling en verduidelijking :

de aangekochte kledij van verschillende merken betroffen geen Revit zaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik een jas van difi. Die gebruiken de term aero tex. Werkt het zelfde kost veel minder als gore tex. Persoonlijk vind ik dat men zich blind staart op de naam gor tex. Ja het is goed maar er zijn net zo'n goede producten leverbaar voor minder geld. Afgelopen dinsdag in een stortbui naar huis gereden en ik was gewoon droog. De rit heeft 45 min geduurd over de snelweg. Het regende/hagelde zo hard dat ik zelfs ff gestopt ben om mijn helm van binnen droog te maken ( vizier was net niet helemaal dicht ).

 

Ik zou de jas niet zomaar via internet bestellen maar toch bij een winkel passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn (niet Gore-tex) Revit broek heb ik na een half jaar weer verkocht via internet. Het ding was gewoon niet waterdicht ondanks de claim dat deze dat wel zou zijn.

En gezien mijn ervaringen met waterdichtheid claims heb ik hem ondanks de garantie niet terug gebracht.

Ik heb nog een zomer- doorwaai jas van Revit erg mooi model met water- en winddichte binnenjasje; de 'engineered skin'.

Maar ook die is helemaal niet waterdicht, op alle naden lekt het ding als een mandje, op zich niet erg die draag ik toch pas boven de 18°.

Zelf zou ik niet snel meer iets van dit merk kopen, ondanks dat het echt mooie kleding is.

Maar als je moet kiezen, doe dan zeker de waterafstotende met Gore-tex.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let ook op dat sommige merken garanderen waterdicht te zijn maar als je dan doorvraagt moet er wel een binnen membraam ingeritst en dat is misschien niet wat je wilt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb jullie advies opgevolgd en ben voor de Revit Everest gegaan.

En ik moet zeggen wat een heerlijke jas. Ik kan maar een min puntje vinden. Door de kuip waait er maar weinig wind door de ventilatie kanaaltjes heen. Maar voor de rest een echte aanrader.

 

Typen met een iPad met autocorrect is niet echt een succes. ;-)

aangepast door sabsteef
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...