Ga naar inhoud

aangepaste pasvorm helm


Bazz
 Delen

Aanbevolen berichten

mijn vfrouw heeft vorig jaar een ongeluk gehad en hierdoor blijvend een onderhuidse botvergroeiing op haar voorhoofd.

de binnenrand van de helm drukt hier natuurlijk op en dat geeft pijnklachten.

 

heeft iemand ervaring met het aanpassen van een bestaande helm?

zoals extra pads/vulling eromheen aanbrengen om de druk op de andere plek te verminderen, of wellicht voering loshalen en ruimte maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb diverse helmen ook aangepast, ik heb vroeger hoofd trauma gehad en daardoor is het zeer moeilijk om een goed passende helm te vinden in de winkels.

 

Wat ik dan doe is om de binnenvoering (het stof eerst alleen) los te maken en door het dan op je hoofd te zetten te strakke en ruime punten op te zoeken.

Strakke punten schuur ik voorzichtig met korrel 80 schuurpapier en darna korrel 120/140.

Ruime stukken, vul ik op met schuimstukken, waarna ik de binnenvoering er weer op terug aanbreng.

Zo heb ik al meerder Shoei helmen op maat gemaakt, want pasklare stukken voor diverse trauma's en bot vergroeingen hebben de fabrikanten niet.

Je kan er mee wegkomen wanneer het voorop, achterop en of zijkanten knelt met een grotere en ruimere binnenschaal stukken.

Zijn deze plekken uit het midden etc, dan moet je zelf de boel aanpassen.

 

@Bazz, geef me maar een PB wanneer je er wat meer over wilt weten.

 

Groeten\

Lex

aangepast door Essers_68
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...