Ga naar inhoud

Trillen bij aanremmen, niet bij door remmen?


 Delen

Aanbevolen berichten

Beste Leden,

 

Weer een technische vraag. Ik heb een VFR '93.

Bij het aanremmen trillen de voorremmen (tevens piepen ze dan ook). Rem ik gewoon stevig door is er niks aan het handje. Geen idee wat het kan zijn maar ik vermoed de schijven (eentje krom ofzo).

 

Het balhoofd lager is al vervangen, eveneens heeft de motor nieuwe remvloeistof. Geen idee of de blokken toen zijn vervangen. Iemand enig idee wat ik het best kan gaan zoeken?

Gr Niels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk ook scheve schijven anders gaat de motor niet trillen tijdens het remmen. Dan piept die wel en kan die slecht remmen maar gaat die niet trillen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar je ook nog naar zou kunnen kijken, of de demper ringen (van soort karton) nog onder elk bevestigings gat van de remschijf ligt.

Deze kunnen na verloop van tijd week worden en onder de schijf vandaan oplossen/wegvallen.

Dan komt er een kleine speling in de schijf bevestiging.

 

Dat euvel had ik vorige maand, waardoor er ook een trilling optrad tijdens het remmen.

Nieuwe ringen uit dik pakking papier geslagen met holpijpjes en alles was daarna opgelost,

 

groeten

Lex

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn weldegelijk demperringen van een soort pakkingpapier.

 

Bij verglaasde remblokken, die nog voldoende dikte hebben, kan je deze opschuren. Leg een vel schuurpapier op een vlakke plaat. (glas is goed vlak) Schuur het oppervlak dan op, door de remblokken met een 8 vormige beweging over het schuurpapier te halen. Door achtjes te draaien, verdeel je de druk gelijkmatig en blijft het remblok vlak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterker nog, origineel zijn ze ook van een dik pakkings papier/karton (hoe je het beestje ook gaat noemen).

Schijfjes van rvs of dergelijke materialen dempen namelijk niet, die vullen alleen maar als zijnde ''vulschijfjes''.

 

groeten

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de VTEC zijn het wel RVS plaatjes dus vandaar dat er vanuit gegaan is dat het bij de oudere modellen ook is vermoed ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Vtec heeft zevende remschijven, dan heb je door de floaters geen last van trillingen, bij de rc24 en rc36I heb je vaste remschijven en dan is het belangrijker, dat de trillingen worden gedempt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...