Ga naar inhoud

Verbruik


Sniper
 Delen

Aanbevolen berichten

VFR 1200 F DCT 2011

Gemiddeld verbruik: 7,8l / 100km - 1 op 12,9

Rijstijl: (te)Sportief

 

 

Bijna steeds woon werkverkeer 23km enkel waarbij ik zo een 12 stoplichten moet trotseren,

en dan ook steeds als eerste aan de lichtjes weg ben....

Max verbruik 8,78 L / 100km - 1 op 11,39 bij woon werkverkeer.

Min verbruik 6,10 L / 100km - 1 op 16,39 bij rondritje met mevrouw achteraan er op door Zeeland.

 

 

Hier kan je meer verbruiken zien.

Maar heb bedenkingen bij sommige lage gemiddelde verbruiken,

of deze mensen nog echt wel een motor nodig hebben?

 

VFR 750

 

http://www.spritmonitor.de/en/overview/18-Honda/730-VFR_750.html?powerunit=2

 

VFR 800

 

http://www.spritmonitor.de/en/overview/18-Honda/731-VFR_800.html?powerunit=2

 

 

VFR 1200

 

http://www.spritmonitor.de/en/overview/18-Honda/1181-VFR_1200.html?powerunit=2

 

ze staan telkens gerangschikt van laag naar hoog verbruik.

Klik op Mileage en dan starten ze van hoogste verbruik naar laagste.

Bij de 1200 heb ik het "genoegen" om met stip op 1 genoteerd te staan..... :shit:

aangepast door Paske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel dat 1 op zoveel is heb ik geen idee van .. Maar voor de geintresseerde .. Doe met 1 volle tank iets meer als 300 kilometer (feitelijk mischien nog wel verder, maar tank hem iedere keer af) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zullen we eens een stukje gaan sturen ? Aan het verbruik te zien zijn we soulmates :)

Wie bedoel je ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

VTEC - Over een totaal van 46.108 kilometer: 1 op 16,88

Geen merkbare invloed van merk benzine. Tank altijd RON95. In Duitsland E10. Verbrandingswaarde van alcohol is lager dan van benzine, dus verbruik zou theoretisch van E10 ietsje meer moeten worden, maar dat merk ik niet echt.

aangepast door L1dert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Man toch, zie net dat ik wel heel ( goed ) voor de Shell ben... ( oeps )

 

Beste verbruik, 1 op 14, alleen "sportief" verkeer in de polder

Geen verschil te merken in verbruik op "super" of "95" ..

 

Bij snelweg lange ritten niet gek veel beter. 1 op 16 wel eens gehaald, maar toen regende het...

 

'92 VFR 750 , k&n & sportpiep , met verhoogd ruit , met een piloot die maar net achter dat ruitje past..

De geldende maximale snelheden haal ik meestal alleen bij het optrekken of afremmen..

 

( over die E10 , inderdaad, getest met het koekblik, verschil is daarmee duidelijk te zien ( van 1/16 naar 1/14 ) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

VFR750, 36-1.

Rijstijl niet helemaal volgens de norm van Veilig Verkeer Nederland. :Policeman:

 

1;12 :? , wel lekker kunnen.................................................. :crossy:.

Is maar goed dat de benzine zo goedkoop is :sleep:

 

Groeten

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja , laaste meting was 1 op 17,9 met passagier op een ritje van om en nabij de 300 km .

volgens mij op de rit naar de sleuteldag in G`Veen zaten we rond de 1 op 19/20 ongeveer Lex .

en ja het kan heel snel veranderen als je de rechterpols niet meer in bedwang kunt houden ;)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rij ook niet echt voor de economie hoor ;p lees, zuinigheid.. puur hobby / voor de lol ergens

heenrijden. Gewoon.. omdat het kán.

 

Valt wel op dat die 800's toch tikje zuiniger zijn als de 750 's , en die 1200's lusten ook best een slokje

 

Heb ooit voor de baas eens zo'n zuinig-rijden cursus gedaan, voor de vrachtwagen..

Nou, als je nou alles omdraait wat ze je daar leren.... Ben je pret het maken op de motor :) :)

Al is het natuurlijk wat relevanter op een 1 op 2,5 lopende diesel, waarmee je 700km + op een dag rijd

als op een ( voor de meeste ) , hobby object , de motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne een 800fi uit 98 loopt met een sportief/rustige rijstijl gemiddeld 1:18 en ik tank geen speciale brandstof als een vpower of een bp ultimate. De witte pomp rijd hij net zo goed mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...