Ga naar inhoud

Falende 6e versnelling na 40.000 km plus vastloper


Paske
 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn collega van het werk kwam het volgende euvel tegen.

 

Vorige week wou (is een geschakelde 1200F versie 2010) zijn motor niet steeds in 6e blijven liggen en sprong er af en toe uit.

Deze week was het volledig om zeep, en krijgt hij hem absoluut niet meer in 6e.

De motor heeft de 40.000 km bereikt en net ook een onderhoud gekregen.

Reparatie zou om en bij de 2.000 euro kosten volgens de dealer.

Zoals meestal bij zulke dure grappen is hij dan ook 6 maand buiten garantie,

wat deze bittere pil niet echt zal verzachten.

Ook wist hij me te vertellen dat men dit euvel ook tegen gekomen was bij een langduur test van 20.000km.

Zijn er mensen die ook weet hebben van dit fenomeen/probleem ?

Hier of op het Amerikaanse forum?

aangepast door Paske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de garantie verlopen is wil niet zeggen dat het er niet meer is. In nederland is het zo dat ze toch garantie/coulance moeten geven omdat je er van sommige dingen vanuit mag gaan dat die langer dan de garantieperiode blijven functioneren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zit zijn VIN nummer hierbij?

 

http://www.hot.ee/ripper33//VFR%201200%20recall%20list100529013706177_ESB220100003.pdf

 

als er metaaldeeltjes loskomen kunnen die toch ook in de versnellingsbak komen?

 

 

 

 

En als Honda NL of Europa niet thuis geeft, contact opnemen met Honda HQ.

 

 

Motorcycle Service Engineering Dept.,
Motorcycle Customer Service Div.
Honda Motor Co., Ltd.
3-15-1, Senzui, Asaka-shi,
Saitama 351-8555, Japan
Reference Attn.: Mr. Takao Tsuboi, Service Manager

 

 

"You get what you negotiate; you get what you accept"

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ 748 cc denk niet dat dit een gevolg zou kunnen zijn van wat je aanhaald....

Is mijn idee (ben wel geen techneut) ,maar het doet zich uitsluitend in 6e voor.

En motor en versnellingsbak zijn toch gescheiden?

aangepast door Paske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet helemaal. Coulance is vrijwillig en non conformiteit is wettelijk geregeld.

VFRikus

Non-conformiteit is in principe wettelijk geregeld, echter niet de levensduur die je mag verwachten. Je zult toch moeten aantonen dat het niet normaal is dat een versnellingsbak de geest geeft na 40.000 km. Als de fabrikant/dealer het wel normaal vindt (...) heb je toch iets om je druk over te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de fabrikant/dealer het normaal vindt, dat een versnellingsbak na 40.000 km kaduuk is, wordt het tijd om naar een andere fabrikant/dealer om te zien, want dan leveren ze rommel/verlenen slechte service.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...