Ga naar inhoud

Falende 6e versnelling na 40.000 km plus vastloper


Paske
 Delen

Aanbevolen berichten

Wij kennen geen BOVAG idd (helaas) - dichtste in de buurt komt Federauto maar bij mijn weten hebben die een compleet ander mandaat dan BOVAG inzake motoren (if at all) -

In deze zaak ben ik het volledig eens met L1dert - vooral mbt. de dealer. Ik heb de details niet helder maar vind het toch wel bij de haren getrokken dat die zomaar vanop een afstand 2000 Euro op de tafel werpt = ik mag hopen dat hier een deftige analyse aan vooraf gegaan is - en dan nog zou het volgens mij zijn verantwoordelijk moeten zijn om bij Honda de nodige "rukkus" te veroorzaken om toch een zekere mate van tegemoetkoming te bekomen.

Heb iets gelijkaardig meegemaakt met Kawasaki en die kwamen toch 100% tegemoet aan spare-parts (alleen werkuren zijn toen aangerekend door de dealer- wat ik eigelijk ook al niet fair vond maar "voila" het was toch een redelijke deal.)

Ik mag overigens hopen dat het hier om een specifiek geval gaat - heb stevig ge-researched en niets gevonden dus het zeker geen gekende "kwaal"

 

Mvg

 

Rik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het allemaal wel zoveel waard?

Ik bedoel...rechtszaak aanspannen??

Misschien via zijn rechtsbijstand? Heb geen idee of dit kan.

Maar bij een eerste vluchtige raming voor de vastloper,

had men een prijs laten waaien rond de 2000€......

 

De motor ligt al volledig open bij de dealer,

dus de onderdelen liggen in zijn handen...... :scratchchin:

@ Dutchgixxer : ik geloof je best , maar het zal via de officiële weg moeten gaan,

kwestie dat de eventuele schade/claim in orde is en er dan kan bepaald/getwist

worden welke partij hoeveel zal moeten betalen.
Alvst thnx voor het aanbod.

aangepast door Paske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Versnellingbak onderdelen zijn duur. Een tandwiel paar 450 euro. Schakelvork 80 schakelvork geleideras 90 euro. Dan de uren nog. Schatting 12 tot 16 uur werk. Idd veel geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren had ik nog een gesprekje met mijn dealer, onder andere ook over mijn vastgelopen preload adjuster net buiten garantie. Dat was toch ook een grapje van 1000 euro waarbij Honda geen vin verroerde. Volgens mijn dealer heeft Honda België elke vorm van coulance sinds een paar jaar (crisis !) gebannen en komt het helemaal op rekening van de dealer. Geen wonder dat die niet echt happig zijn. Honda zou hiermee een stuk minder inschikkelijk zijn dan andere motormerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, mijn ervaring is anders. Ik had een barst in het rechter paneel onder de buddy. Ruim buiten de garantie van Honda een nieuw paneel gekregen. Chapeau. Honda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de dealer of Honda zelf niks vergoede kocht ik een 2e hands blok voor 900 euro. Het is het niet echt waard om 2000 euro in een blok te stoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik lees het voor het eerst, ongelofelijk verhaal zeg...

mijn mening: natuurlijk Honda aansprakelijk stellen!

dit mag natuurlijk nooit gebeuren met een VFR die pas bij 100K is ingereden... en zeker omdat hij al binnen is geweest voor vesnellingsbakproblemen!!

wat een dooddoener van de dealer "u moet gewoon wat bruter schakelen" ammehoela! :tease::upyours::tickedoff:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Honda aansprakelijk stellen meer zin heeft dan de dealer. Dealer is een jouw woord tegen het zijne verhaal dat lastig te bewijzen is omdat er niks op papier staat. Honda aansprakelijk stellen voor deze maandagochtend bak heeft wel kans van slagen vermoed ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik weet niet hoe het in België geregeld is, maar in Nederland is het helder.

 

Je moet via de dealer, dat is degene die het "goed" geleverd is en daarvoor ook aansprakelijk.

Hier in de NL ben je dus zo klaar, dealer aanpsrakelijk stellen.

 

Ik heb met mijn blok toen ook naar Honda gebeld, die wilden niet eens luisteren naar mij maar verwezen mij door naar de dealer.

Dat is de andere kant van dit consumentenrecht, Honda kan zich er makkelijk vanaf maken en de dealer zit er dan tussen.

 

Wel heel vervelend dit zeg :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bijdrage van knalselder is bedroevend alsook verontrustend om te lezen (mbt de dealer en Honda België) :r

 

En misschien ook de verklaring waarom mijn oude Honda dealer, nu geen Honda dealer meer is.

Hij had iets laten vallen in de zin van : dikken ambras met Honda België.....

als het betrekking had met de posting van knalselder,

dan zou ik voor minder al ambras hebben denk ik. :knup:

aangepast door Paske
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...