Ga naar inhoud

Falende 6e versnelling na 40.000 km plus vastloper


Paske
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik ben niet goed in Belgisch recht. Ik heb wel wat bescheiden kennis van het Nederlands recht (Burgerlijk wetboek). Als het Belgisch recht een beetje lijkt op het Nederland recht dan zeg ik dat je hier een kansrijke zaak hebt om te winnen. (Er van uit gaande dat wat er allemaal gezegd is door de collega van TS ook juist en volledig is; we hebben tenslotte hier geen hoor en wederhoor gehad). Maar dan moet je er wel een jurist op zetten. En dat kost geld (als je niet verzekerd bent voor rechtsbijstand). En tijd en frustratie's en lange adem.........En dus laten consumenten het er vaak bij zitten (begrijpelijkerwijs)........en daar gokken dealers, importeurs en fabrikanten op.....

 

Je kunt een jurist altijd vragen om een pittige claim in te dienen.....kijken wat er gebeurd.....

Je kunt ook zelf een claim indienen, maar dat maakt meestal weinig indruk en de kans op vormfouten doet de zaak ook geen goed....

Link naar reactie
Delen op andere sites

UPDATE

Collega is nog eens polshoogte gaan nemen in de werkplaats,

waar z'n viffer als een een onbegonnen lego bouwwerk op de werkvloer uitgestald ligt.

Totaal kostenplaatje aan onderdelen is 3150€

Wat de dealer of Honda op zich neemt.

En men denkt een 3 dagen aan werk.

 

Toen m'n collega vroeg aan de dealer of deze de reparatie wel de baas kon,

daar er een Fireblade al geruime tijd uit elkaar ligt,

en er niet aan de VFR begonnen word voor de Fireblade af is,

antwoorde hij bitsig : als het u niet bevalt,mag je hem zo meenemen en op een ander gaan.... :tickedoff::wacko:

Wow.... een antwoord da kan tellen.

 

Ook kwam het gesprek over oorzaak , uit een andere hoek waaien...

M'n collega zou te snel schakelen,daar al z'n tandwieltanden zo goed als rond waren,

en de VFR1200 een "trage" versnellingsbak heeft,

die moeite heeft met het grote gewicht van de motor.........

(ik denk niet dat ze daar in Japan bij de onwikkeling liggen pitten hebben :scratchchin: )

Maar ondanks veel vingerwijzen : mocht m'n collega er echt schuld aan hebben,

dan denk ik dat ze zelfs voor geen eurocent over de brug zouden komen.

 

To be continued...( begint langzaam op een soap te lijken :popcorn: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

:withstupid: Een transmissie van een motorfiets schakelt zelfs beter bij vlot schakelen dan bij langzaam. Heeft alles te maken met de rechte vertanding en het ontbreken van synchronisatie.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt als Honda vergoed volgens de dealer te weinig van de kosten voor een garantieaanspraak en dealer probeert dit vervolgens met allerlei kulverhalen bij de klant te verhalen.

 

En als dit dezelfde dealer is, die al eerder aan de bak heeft gewerkt, misschien eigen falen verdoezelen. ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw dealer heeft blijkbaar last van een penopauze.....

 

Is ook een hard gelag om voor de kosten van Honda op te draaien; maar hij heeft een keuze.

Zeiken en een klant verliezen of

slikken en er een (of miscchien wel meer) klanten voor het leven erbij....

 

 

bonne chance.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is idd dezelfde dealer vroembert

Ik vernoem bewust zijn naam hier niet,daar een lastercampagne

hier niet aan de orde is,en ik en m'n collega er nog een tijdje moeten wezen.

Ik voor nog een garantiegeval voor half 2014,

en m'n collega om z'n motor nog in elkaar te laten passen.

Maar hier kan van proffesionalisme bijna geen sprake meer zijn,

begint meer op een in het nauw gedreven kat te lijken.

Lijkt me ook allemaal maar larie en apekool wat hij daar verkondigd.

Maar ja,ondertussen ligt je motor daar zoals ik al vertelde als een onbegonnen Legodoos op de grond uitgestald.

En zoals ik al ergens hierboven eeens geschreven heb :

ik ben een 100% non techneut,

maar wat de dealer daar allemaal verkondigd,daar zou ik idd ook zelfs geen vrede met nemen :ignore:

 

p.s; kan er een mod de titel vervolledigen met :

, plus vastloper versnellingsbak !!

of

, plus vastloper !!

thnx

aangepast door Paske
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Toen m'n collega vroeg aan de dealer of deze de reparatie wel de baas kon,

daar er een Fireblade al geruime tijd uit elkaar ligt,

 

 

Had je als opdracht gever vermoedelijk ook niet een al te sociaal antwoord van me gehad , dan had je hem

van mij ook op een aanhanger mogen laden.

 

 

Even het garantie verhaal erbuiten gelaten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag er toch vanuit gaan dat bij binnenbrengen al het woord garantie is gevallen?
Zo ja vind ik het wel erg vreemd dat hij al uit elkaar ligt voordat het financiële plaatje rond is (ja ik weet dat de oorzaak bekend moet zijn voor een kostenplaatje).
@Stefan: Ik vind het in dit geval een heel terechte vraag en in mijn ogen is elke opgefokte reactie een bevestigend antwoord omdat je je alleen maar beledigd kan voelen door de waarheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt natuurlijk ook erg af van de toon / vorm van het gesprek.

Boze klant, dealer die daar wat minder goed mee kan omgaan ( slecht, maar om welke reden dan ook )

 

Kom het hier ook wel eens tegen van chauffeurs / kantoorvolk , "kan je dat wel met die machine", "hou je het wel heel" , "pas je op m'n oplegger"

( in die trend, twijfelen aan je vakmanschap , som

Afhankelijk van de dag wil ik daar ook wel eens wat minder sociaal mee omgaan.

Onder de noemer, als je het denkt beter te kunnen... hier heb je een spade, sterkte ...

 

Met dat in gedachte, kan ik me de reactie van de dealer wel voorstellen

 

 

 

Wat niet wegneemt, dat een versnellingsbak het met 40k gewoon nog moet doen onder normaal gebruik.

En dit , LIJKT MIJ , gewoon door Honda moet worden opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden waarom m'n collega die vraag gesteld had,

was gewoon omdat hij die Fireblade daar al geruime tijd uit elkaar zag liggen,

en er dus niet aan z'n VFR verder zal gewerkt worden voor de Fireblade terug in elkaar zit.

Er bestaan dan maar een paar theorie'en:

1) er is geen mechanieker aanwezig in zijn garage die de job kan vervolledigen,

en moet misschien beroep doen op iemand van buitenaf.

2) hij beschikt wel over de juiste man,maar moet (enorm) lang wachten op stukken.

3) iets wat we niet weten of mogen weten. :scratchchin:

aangepast door Paske
Link naar reactie
Delen op andere sites

soms wil honda onderdelen onderzoeken om te lijken of het garantie of misbruik is, De onderdelen voorziening bij honda is perfect geregeld. Voor jongens die racen reviseer ik geregeld versnellings bakken. Bij honda staat er zelden iets in back order. Het draait hiet hoogst waarschijnlijk om geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt op dit forum veel negatief over de 1200 gepost. Bij honda wordt er kwaliteit gemaakt waar honda voor staat. Zie deze post op een engels forum. Top van honda.http://www.bikersoracle.com/vfr/forum/showthread.php?t=121760&page=3

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...