Ga naar inhoud

Falende 6e versnelling na 40.000 km plus vastloper


Paske
 Delen

Aanbevolen berichten

Een naam ga ik niet openbaar hier op het forum zetten Ray.....als je begrijpt wat ik bedoel..... :coolsmiley:

Wie het echt wil weten....................

aangepast door Paske
Link naar reactie
Delen op andere sites

En bel even opnieuw met Honda zelf, want een dealer die er zo'n potje van maakt, mag eigenlijk geen dealer zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gern opdracht gegeven betekent niet betalen.

Hij gaat zeker en vast nooit meer naar deze stealer in de toekomst.

Dus leg het bedrag ex beurt op tafel en zeg dat hij een keus heeft....

Accepteren of een rechtzaak aan zijn broek. En een paar 100 Honda rijders die tot nu toe zijn naam niet kennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is heel wat op til of al geweest in het Honda dealer netwerk in België....

 

Het aantal dealers in Vlaanderen is gezakt naar 8 dealers volgens dat ik gehoord heb,

en als klopt wat hier een paar pagina's hiervoor al geschreven is,

dan moet een dealer "creatief" uit de hoek komen om bepaalde schade te compenseren.

 

Maar hier is men er idd een potje van aan het maken,

maar denk niet dat Honda België zich hier gaat met bezig houden,

daar hun antwoord in eerste instantie naar mijn collega reeds was:

 

je mag al blij zijn dat we de stukken vergoeden,daar je garantie reeds om was....

zegt al genoeg over de houding/arrogantie van Honda België tegenover klanten in deze economisch moeilijke periode

ongeacht de mogelijke ernstige tot zelfs dodelijke gevolgen die dit geval met zich kon meebrengen.

aangepast door Paske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even de stemming van dit topic veranderen, een hoop negativiteit zeg. :nono:

Opeens wordt dan ook niets meer goed, een Deauville is bijvoorbeeld een prima motor, kreeg hem vroeger ook wel mee als leenfiets, gratis dat wel, je collega ook hoop ik.

Ja het is natuurlijk geen VFR1200. :unsure:

 

Mijn officiële Honda dealer vraagt €62,50 per uur.Ik zeg: €300,- voor een grote beurt, dat is flink gematst en ook nog voor meer dan €3000,- gratis onderdelen voor de bak reparatie buiten de garantie!

Je hebt niet uitvoerig beschreven wat je collega met zn dealer besproken heeft maar ik heb wel het idee dat daar ook wat dingen beter gedaan hadden kunnen worden.

De inschatting van 3 werkdagen vooraf is dus bijvoorbeeld iets wat je met goede afspraken niet naar 40 uur kunt laten oplopen.

Over de niet gevraagde maar wel uitgevoerde beurt kun je discussiëren maar iedere monteur die dat niet meteen gedaan zou hebben snapt het ook niet helemaal. Alles ligt al open en de vloeistoffen zijn al afgetapt, het demonteren van alle kappen (uren) kost het meest bij een beurt.

 

Feit blijft wel dat de versnelling zeker niet met die km stand stuk had mogen gaan, en dat Honda België en in zekere mate je dealer zich niet van zn beste kant heeft laten zien.

 

Dus al met al denk IK dat je collega best happy hoort te zijn met zn nieuwe bak! :crossy:

aangepast door JooST
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor dat geld had je ook een compleet ander 2e hands blok erin kunnen laten leggen wat maar 5000 km gelopen heeft. Nu maar hopen dat de dealer alles goed in elkaar gezet heeft nadat alles los is geweest, anders is die dadelijk weer stuk. Meestal word de motor van dit soort dingen niet beter.

 

Maar goed ik betaalde alleen wat afgesproken was en kwam nooit meer terug bij deze dealer.

 

Het lijkt met toch een kwestie van genaaid worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even de stemming van dit topic veranderen, een hoop negativiteit zeg. :nono:

Opeens wordt dan ook niets meer goed, een Deauville is bijvoorbeeld een prima motor, kreeg hem vroeger ook wel mee als leenfiets, gratis dat wel, je collega ook hoop ik.

Ja het is natuurlijk geen VFR1200. :unsure:

 

Mijn officiële Honda dealer vraagt €62,50 per uur.Ik zeg: €300,- voor een grote beurt, dat is flink gematst en ook nog voor meer dan €3000,- gratis onderdelen voor de bak reparatie buiten de garantie!

Je hebt niet uitvoerig beschreven wat je collega met zn dealer besproken heeft maar ik heb wel het idee dat daar ook wat dingen beter gedaan hadden kunnen worden.

De inschatting van 3 werkdagen vooraf is dus bijvoorbeeld iets wat je met goede afspraken niet naar 40 uur kunt laten oplopen.

Over de niet gevraagde maar wel uitgevoerde beurt kun je discussiëren maar iedere monteur die dat niet meteen gedaan zou hebben snapt het ook niet helemaal. Alles ligt al open en de vloeistoffen zijn al afgetapt, het demonteren van alle kappen (uren) kost het meest bij een beurt.

 

Feit blijft wel dat de versnelling zeker niet met die km stand stuk had mogen gaan, en dat Honda België en in zekere mate je dealer zich niet van zn beste kant heeft laten zien.

 

Dus al met al denk IK dat je collega best happy hoort te zijn met zn nieuwe bak! :crossy:

Als je een blok geheel demonteert, dan heb je na het in elkaar zetten de beurt eigenlijk al grotendeels uitgevoerd, als onderdeel van de reparatie. Inclusief weer vullen met vloeistoffen. Dat hoor je niet nog eens apart op de rekening te zetten. Dat Honda België de onderdelen vergoedt, is netjes, gezien het feit, dat de fabrieksgarantie is verlopen. Dat de dealer vervolgens z'n klant een poot probeert uit te draaien, vind ik een stuk minder. Ik heb met mijn huidige bestelblik ook het nodige meegemaakt, maar dat is allemaal opgelost en b.v. voor mij geen reden om van dealer te veranderen, die kan er ook weinig aan doen, dat een aantal onderdelen het hebben begeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kogel is door de kerk,

en alles afgerond, collega was vandaag terug met z'n grijze Viffer.

 

Eindresultaat:

na wat grommen en gemopper van m'n collega ivm dat kleppen stellen,

en het niet op de hoogte stellen van de ondernomen aktie's en extra kosten :zucht:

 

 

- 200€ voor het kleppenstellen

Maakt toch nog een totaalsom van 2100€

 

Tot zover deze docu-drama reeks. :tease::popcorn:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...