Ga naar inhoud

Regenoverall maar dan waterdicht


JooST
 Delen

Aanbevolen berichten

@vroembert, hij begint bij mij te trekken aan de armen en begint dan wat te flapperen.

 

maar wel lekker warm worden als je al doorweekt bent!

aangepast door Martijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

toch wel apart dat er 2 goede ervaringen met Revit zijn.

Tijdens mn Eifel-tocht van afgelopen augustus 2 maten ook met een Revit pak beide nat van binnen geworden.

Waterdicht blijft een moeilijk iets.

 

De Macna is niet echt wat je noemt goedkoop, maar jopsalat zn tip scheelt toch snel geld zeg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En,

nooit meer "ik zag je niet aankomen..." :schater:

 

 

Ik hoop niet dat je daar vanuit gaat......

Een klant van mij is ambulancechauffeur. Hij heeft al meerdere keren een aanrijding gehad met mensen die hem ondanks zwaailichten en sirene niet gezien (zeggen te) hebben. Dus een geel regenpakkie zal wel enig effect hebben, maar voorkomt niet dat je niet gezien wordt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik als mooi weer-rijder zelden een regenpak bij me heb (hooguit tijdens een weekend- of weektrip waarbij regen zou kunnen vallen), heb ik voor maar liefst €9,95 bij de Wibra een regenpak gekocht: zo één die je vroeger op de fiets naar school aantrok (broek + jas). Twee postbode-elastieken om de pijpen en ik ben nog nooit nat geworden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch wel apart dat er 2 goede ervaringen met Revit zijn.

Maak er (minstens) 3 van, een hele dag regen rijdend over Zwitserse Alpenpassen waren geen enkel probleem voor dat pak. Ik heb m'n Rev'It regenpak ook wel eens aangehad tijdens het zeilen in (voor het bootje) zwaar weer waarbij ik continue in het water zat en overspoeld werd door buiswater en ik stapte aan het eind van de dag kurkdroog uit mijn regenpak.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Diezelfde hoosbui als waar Johan al eerder over vertelde heb ik ook met Revit regenpak getrotseerd: doet zijn werk perfect...

 

*edit: broekspijpen kan je dmv klitteband strak om de benen vastzetten. Weinig last van geflapper dus.

aangepast door Nijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog een tevreden Revit rijder. Ik gebruik hem zowel voor de motor als op de fiets. Als je het schuine deel goed "vlak" houd/aandrukt heb je echt geen probleem met het naar binnensijpelen van regenwater. FF snel aantrekken is dus niet aan te raden. 'T vergt iets meer aandacht maar ben er nog steeds content mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak er (minstens) 3 van, een hele dag regen rijdend over Zwitserse Alpenpassen waren geen enkel probleem voor dat pak. Ik heb m'n Rev'It regenpak ook wel eens aangehad tijdens het zeilen in (voor het bootje) zwaar weer waarbij ik continue in het water zat en overspoeld werd door buiswater en ik stapte aan het eind van de dag kurkdroog uit mijn regenpak.

Ik heb mijn regenoveral ook wel eens op het strand gebruikt bij het kitebuggyen, lekker warm, maar blijkbaar produceer ik tijdens het over het strand racen zoveel angstzweet, dat ik er toch wel enigszins vochtig uitkom. Vocht wil er niet in, maar ook niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diezelfde hoosbui als waar Johan al eerder over vertelde heb ik ook met Revit regenpak getrotseerd: doet zijn werk perfect...

 

*edit: broekspijpen kan je dmv klitteband strak om de benen vastzetten. Weinig last van geflapper dus.

Ook regenkleding die niet voldoende is voorzien van klitteband kan je niet laten klapperen.

Vroeger gebruikten wij daar gewoon zogenaamde postbode-elastieken voor. Kost vrijwel niets, werkt feilloos!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind een regen overall helemaal niks. Altijd worstelen on erin te komen en ook weer om eruit te komen. Ieder zijn meug denk ik dan. Inmiddels heb ik een regenbroek van BMW en die bevalt erg goed. Ik ben altijd "te laat" met het aantrekken van mijn regen kleding en dan is mijn leren broek wat nat. De regenbroek van BMW ademt zodat ik niet nog natter wordt, maar mijn broek wel mooi opdroogt. Er is ook een jas van, maar mijn textiel Stadler jas is nog steeds waterdicht, dus die heb ik niet nodig. Een vriend van mij heeft ook een jas van leer en dus ook de BMW regenjas. Zelfde resultaat als de broek. Je wordt niet natter, maar je pak droogt wel tijdens het rijden.

 

Alleen jammer dat het wat duur is, maar alle waar naar zijn geld denk ik dan maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...