Jump to content

JooST

Bandentest allroadbanden (motoplus 15 - 2013)

Recommended Posts

In aanvulling op het topic Welke band willen wij op de VFR 1200X SC70 hierbij de allroad bandentest uit Motoplus 15 van 2013.

Bandentest_p62_zpsa957773b.jpg

Bandentest_p63_zpsc88ccb2a.jpg

Bandentest_p64_zpsacdba298.jpg

Bandentest_p65_zps43881f67.jpg

Bandentest_p66_zps1ee12f0c.jpg

Bandentest_p67_zps6e891e5f.jpg

Bandentest_p68_zps35c3e004.jpg

Bandentest_p69_zps084e27d7.jpg

Bandentest_p70_zpsb0d56861.jpg

Bandentest_p71_zpsf9d5fca0.jpg

• Like 2

De Metzeler begint toch te stijgen op mijn lijstje :scratchchin:

Let wel: het "probleem" komt (tot dusverre) alleen op de 2013-versie van de BMW R1200GS voor. Op geen enkele andere motor hebben zich problemen voorgedaan (althans, ze zijn niet gemeld). Ligt het dan aan de band of aan de motor?

• Like 1

Misschien wel aan het "package" oftewel slechte combi.

Zal wel aan de Beemer liggen ^_^

Blijft gokken, ik rij wel een keer naar Frank en dan zien we wel wat ik er op mik, beslis ik daar wel.

Maar beetje druk wordt pas ergens volgende maand.

Volgende maand begint al over 4 dagen....... :rolleyes:

Edited by AFS Motorparts

Klopt :rolleyes:

Het wordt ook weer wat rustiger, net 'een bank' (laten we geen reclame maken) weer voorzien van nieuwe software vorig weekend in productie gebracht en nu wat nazorg.

Het moet over een week of ander 2 weken toch wel weer wat rustiger worden en dan heb ik weer wat meer tijd.

• Similar Content

• By Berco
      Herkend iemand het volgende: als mijn benzinemeter aangeeft dar de tank leeg is heb ik nog maar 200 km gereden. Met tanken gaat er dan maar 12/14 liter in. Het zal wel een sensor zijn of zo, maar heeft iemand dit probleem ook of gehad.

Alvast bedankt.
      Berry
    • By Athome
      Om de nivomat te kunnen monteren moet uiteraard de originele schokbreker eerst verwijderd worden. Nu is mijn vraag:

Vanaf welke plaats kan ik het best bij de bovenste bevestiging komen. Ik heb de tank en alle bij behorende kappen al een paar verwijderd gehad en dan zie je bevestiging van de schokbreker goed zitten en kan je er volgens ook wel goed bij. Je moet hier echter wel de nodige kappen verwijderen.
      Of kan ik er makkelijker bij van de zadelzijde. De accu(bak) moet dan wel verwijderd worden maar ik heb dan geen idee of ik er dan wel goed bij kan.

Wellicht dat rijders van de 1200F hier ook wat over kunnen zeggen. Het lijkt mij bij de F eigenlijk hetzelfde moet gebeuren om er bij te kunnen
    • By JooST
      Kwam dit bericht van de week al tegen maar weer vergeten tot ik er net weer op een Duitse site op stuitte, dus dan moet het ook waar zijn. Ik trok wel even een wenkbrauw op toen ik de kop las. Hoezo kun je failliet gaan als je een soort van autoriteit bent op het adventure vlak terwijl dat al een aantal jaar de grootst groeiende categorie is. Maar toen las ik verder.
      Wel zuur, overleef je de crisis ga je alsnog failliet....
      Toch maar even niet via hun website spullen bestellen.

Touratech vraagt faillissement aan
      Op 10 augustus heeft Touratech een aanvraag voor faillissement ingediend bij de rechtbank in Villingen-Schwenningen. De Duitse fabrikant en leverancier van motorfietsonderdelen, accessoires en kleding met vestigingen over de hele wereld bevindt zich momenteel in staat van insolventie, wat wil zeggen dat het niet meer aan zijn financiële verplichtingen kan voldoen. De ongeveer 400 werknemers van Touratech AG zijn in een personeelsvergadering door de Raad van Bestuur en de voorlopige curator Dr. Dirk Pehl geïnformeerd over het dreigende faillissement. De bedrijfsvoering blijft vooralsnog ongewijzigd en ook de salarissen worden nog doorbetaald.
      Als reden van de financiële problemen wordt de opstartvertraging van een nieuw in gebruik genomen bedrijfspand opgegeven die noodzakelijk was om aan de toegenomen vraag aan producten te kunnen voldoen. Dit heeft geleid tot problemen met de logistiek en de productie, wat een aanzienlijke productievertraging tot gevolg had met daardoor diverse mislukte leveringen.
      De voorlopige curator is nu de economische situatie van Touratech AG in kaart aan het brengen om te kijken welke opties er zijn om een faillissement te voorkomen. Touratech zelf heeft de eerste contouren van een herstructureringsplan hiervoor al met zijn adviseurs ontworpen en voorgelegd. Het is nu aan de voorlopige curator om deze herstructurering vorm te geven en een plan te ontwikkelen om het bedrijf op een deugdelijke financiële en economische basis voort te zetten, zodat het bedrijfspand en de banen behouden blijven.

Bron

• Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien