Jump to content

Het beest start terug!!! --> Het is van dat... De viffer is tegen de grond gegaan... :(


cake
 Share

Recommended Posts

Gisteren ging Kevin met de motor naar zijn werk en kreeg hij te maken met een onoplettende chauffeur. :(

Kevin haalde in langs links en toen hij naast de wagen was, besloot die ineens om linksaf te draaien. Gevolg Kevin een tik tegen zijn kont en de VFR een lelijke schuiver gemaakt en Kevin ook. De chauffeur zei dat hij hem nooit gezien had...

Buiten wat kneuzingen en een héél pijnlijke schouder is Kevin er met de schrik vanaf gekomen. De VFR ziet er minder goed uit... :~

 

De motor is getakeld naar een garage hier dichtbij en ik heb hem al eens goed bekeken. Wat is er zeker allemaal aan:

*rechter stuurhelft is afgebroken

*remhendel volledig gebogen

*spiegel een klap gehad dus die zit ook los en scheef

*rechter middel paneel en onderpaneel voor de vuilnisbak

*rechter deel van de kop is een aanhechting afgebroken en geschaafd

*voetrem gebogen

*voesteunen zijn ook niet meer te vertrouwen (hebben er al eens eentje gehad die afgebroken is tijden het rijden na een lichte val op zijn kant, dus die moeten vervangen worden)

*schaafplekken op andere delen, maar das minder, kan met een likje verf gecamoufleerd worden

 

Dit is voorlopig hetgene ik kan zien, ik heb niet de indruk dat er aan de motor zelf niets getorst is of een duw gekregen heeft, dus volgens mij is hij op te knappen...

MAAR... aangezien de motor van 1991 is, is het héél waarschijnlijk dat hij economisch perte totale zal verklaard worden en dan ziet het er héél slecht uit voor ons...

Voor zover ik kon horen van de verzekering is Kevin in zijn recht, maar ik hoop dat we een expert krijgen die wat meelevend is en hem niet afschrijft, dan krijgen we misschien genoeg om hem terug op te knappen, anders weet ik niet goed wat te doen.

 

Pfff het doet me pijn om hem daar zo te zien staan en de onzekerheid van wat er komt is ook niet echt prettig!! Expertise zal ten vroegste volgende week vrijdag kunnen, dus zal nog een weekje nagelbijten worden! :cry:

 

Greetz,

Caro

post-4073-0-93190000-1380397706_thumb.jpg

post-4073-0-88440200-1380397720_thumb.jpg

post-4073-0-36625900-1380397736_thumb.jpg

post-4073-0-11831000-1380397749_thumb.jpg

post-4073-0-55103200-1380397761_thumb.jpg

Edited by cake
Link to comment
Share on other sites

spiegeltje en remhendel heb ik nog wel liggen, die kan je afkrassen

( scheelt weer een honderdje ;p )

.. t is een rc36/1 toch ??

 

wel even een -pro- naar dat blok laten kijken ( de schuifschade ) , hoe lullig het ook is, de rest

zal best te maken zijn -betaalbaar- als ie niet te hoge eisen stelt aan origineel / beetje kleurverschil

 

tank heeft ook een tikkie gekregen zo te zien

Edited by Stefan666
Link to comment
Share on other sites

Hey Stefan,

 

het is idd een RC36 1.

De moto staat momenteel bij een kleine garage die me al vaak geholpen heeft in het verleden bij het reviseren van mijn remklauwen en waar ik mijn spullen voor het onderhoud ga halen. Op het eerste zicht denkt hij ook dat het enkel de oppervlakkige schuifschade is, maar dat gaan we samen nog even bekijken.

De motor is al overspoten door een vorige eigenaar, was vroeger een rode zoals je wel kan zien! ;) Dus naar kleurverschil heb ik er geen problemen mee, er zat nu ook een verschil op en als ik me niet vergis heb ik een spuitbus meegekregen van de vorige eigenaar en kan ik het kleur dus opzoeken! Zou eens op zoek moeten gaan in mijn garage... :D

Aan de tank, het zadel en zo verder is er niks, mss lichtinval op de foto, maar die heb ik al goed nagekeken en er is niks aan.

Zou super zijn als jij me al aan een spiegel en remhendel kan helpen! Hoeveel vraag je daarvoor?

Ben al een beetje op zoek gegaan op marktplaats en heb al een onderkuip gevonden ook voor 25€

 

Ben al iets positiever nu, bedankt!!! :D

Greetz,

Caro

 

PS: het is mijn bike, maar Kevin mag er ook mee rijden hahahaha :P

Edited by cake
Link to comment
Share on other sites

Sorry om te zeggen, maar deze lijkt idd economisch total loss, zou me anders ten zeerste verbazen als dat niet zo is.

Of jij onderdelen viavia goedkoop kan aanschaffen doet daar niks aan af. Expert kijkt naar vervangings/herstelwaarde en zet dit af tegen de dagwaarde vd motor. Als het zo belangrijk voor je is dat hij niet total loss wordt verklaard en je weet het verschil tussen dagwaarde en schadebedrag, dan zou je wellicht i.o.m. expert een aantal zaken niet opvoeren als schade. Op zich vreemde actie, want econ. total loss wil niet zeggen dat je de motor kwijt bent (in NL niet), dus je kunt hem dan voor het max. bedrag vd dagwaarde alsnog proberen op te knappen. Mits hij veilig is natuurlijk!

Succes in ieder geval!

Link to comment
Share on other sites

Kevin er zonder al te veel kleerscheuren vanaf gekomen? Dat is wel even schrikken. Ik hoop dat het financiëel haalbaar wordt de motor op te knappen. Al met al geen leuk nieuws; ik ben benieuwd naar waar de verzekering mee komt.

Link to comment
Share on other sites

Raar maar waar , toevallig weet ik uit ervaring met m`n maatje Lex dat van de linkerkant van de 36/1 er minder is te verkrijgen dan van de rechterkant , dus er moet wat aan te doen zijn, dus opknappen de viffer :) ...positief denken Cake ;)

Link to comment
Share on other sites

@ Humaxy: in België is het zo dat als de motor economisch perte totale verklaard wordt, opkopers een bod mogen uitbrengen op "het wrak". Wat wil zeggen dat (om het met ronde getallen te zeggen) als ze de schade op 1000€ zetten en hem afschrijven, iedere opkoper gelijk wat mag bieden. Stel dat er een 500€ biedt, dan krijgen wij van de verzekering maar 500€ als we hem willen houden.

Dus voor mij is het belangrijk dat ze hem niet afschrijven, want dan krijg je zowiezo meer (je moet dan geen bedrag geven voor je eigen motor) en hebben we meer kans om hem terug rijdklaar te krijgen.

Ben hier al een beetje op zoek gegaan en heb al wel wat onderdelen gevonden voor schappelijke prijsjes: clipon: 15€, onderkuip 25€, rempedaal 20€, en als stefan me aan een hendel en spiegel kan helpen, zijn we daar ook alweer wat verder.

@ 748cc: koppelingsdeksel is geschaafd, maar er zit geen gat in, dus mss hoeft dit in eerste instantie niet vervangen te worden, ik moet dit nog even afwachten, maar ik hou je zeker op de hoogte! Alvast bedankt alleszinds!!! :)

@ Bas, we zijn idd heel erg geschrokken, ik stond net op punt om met de kids naar school te vertrekken, dus zo snel mogelijk naar die plek gereden en de kids waren dan ook aan het huilen door dat tafereel te zien. Motor op de grond, papa mee met de ambulance,... Maar gelukkig heeft Kevin niks ernstigs!!! :D

 

En toch bloedt mijn hartje voor de VFR ... :(

Link to comment
Share on other sites

Bekomen ben ik al wat, Kevin iets minder, maar hij draagt er natuurlijk ook fysiek de gevolgen van hé!

Dat ik maar rap iets weet dat ik verder kan!

Link to comment
Share on other sites

Damn dat is klote, gelukkig kan Kevin het nog navertellen en blijft het bij vooral wat pijnlijke plekken en de motor gehavend. Eerlijk gezegd ziet dit er idd uit als een totall loss, in Nederland word volgens mij een motor of auto totall los verklaard als de herstelkosten hoger zijn dan 60% van de dagwaarde, Ik denk eerlijk gezegd niet dat een opkoper 500 euro voor een rc361 over heeft met deze schade en dat de opkoop eerder op 200 euro uit komt. Meer geven de handelaren niet voor deze motor, als ze er 500 voor geven moeten ze er dan meer dan 500 euro aan onderdelen exclusief de transportkosten naar hun toe uit weten te halen, komt neer op zeker 650 euro wat ze er exclusief het werk voor hem te slopen en adverteren uit moeten halen. Voor de meeste handelaren niet het geld waar dus. Dit is misschien in jullie voordeel. Goed zoeken naar 2e hands onderdelen zal het in dit geval worden en hopelijk een spuiter weten te vinden die goed spuit voor niet teveel geld. Dit lijkt op het eerste gezicht niet veel schade, clipon en remhendel en voetremhendel is zo te vinden voor weinig geld. Koppelingsdeksel 2e hands waar geen schaafschade op zit heb je ook al voor weinig geld. Moet je alleen nog een spiegel, rechterkap en topkap zien uit te halen en naar een spuiter. Ik denk dat als je alles zelf doet op het spuiten na dat je voor een kleine 600 euro klaar moet zijn.

 

Klote situaties zijn dit.

 

Succes met het opknappen en herstel voor Kevin.

Edited by lars
Link to comment
Share on other sites

Thanx allemaal, klote dat ik nu eerst de verzekering moet afwachten... :(

Als ik het zo wat bekijk wordt er voor een VFR van dit type tweedehands meestal 1200€ gevraagd.

Kan ik voorleggen als ik niet akkoord ben met hun aanbod hé.

Normaal gezien is het toch de bedoeling dat je terug een andere moet kunnen aanschaffen in ongeveer dezelfde conditie als de jouwe? Niet?

Moet wel zeggen dat we goed verzekerd zijn, dus ik hoop op een positieve afloop. Al ben ik ervan overtuigd dat je uit zo'n dingen altijd benadeeld komt... :bugerit:

Weten jullie of de helm zowiezo moet vervangen worden? We zien er niks aan en Kevin weet niet of hij met zijn hoofd tegen de grond gebotst is....

Link to comment
Share on other sites

Het doet pijn om een VFR waar zoveel tijd en liefde in gestopt is zo te zien. Hopelijk kom je er wat de schade betreft dusdanig af, dat je hem kan opknappen. En wens Kevin sterkte met z'n herstel, hij zal wel wat beurs zijn hier en daar neem ik aan.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Create New...