Ga naar inhoud

Het beest start terug!!! --> Het is van dat... De viffer is tegen de grond gegaan... :(


cake
 Delen

Aanbevolen berichten

Caro, waarom maak je niet even een filmpje met de gsm? Kan iedereen zelf horen en zien wat er aan het handje is.. Makkelijker dan het verschil tussen tjsitjsitsji en tsjaktsjaktsjak uit te moeten leggen waarschijnlijk. Kunnen mensen je ook beter helpen wellicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehhh, voor de duidelijkheid, lossen is loslaten? Stond ie in de versnelling toen ie afsloeg?

 

Geval achter je zadel is de CDI unit. Ook die kan het wel eens begeven ja.

aangepast door Bluebird
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed idee Nijn, maar dit zal moeten wachten tot morgen, aangezien de garagist me verboden heeft om die oude bougies er nog in te draaien. Morgenmiddag heb ik de nieuwe en dan kan ik verder...

 

De unit van de noodstopschakelaar heb ik gisteren terug uiteen gedraaid en niks bijzonders aan gezien en gemerkt. Lichten werken nog, startknop werkt nog en alle draadjes waren intact

 

EDIT: lossen is inderdaad loslaten! ;) En ik vermoed dat hij in versnelling lag, anders zou hij de koppeling niet ingedrukt hebben

aangepast door cake
Link naar reactie
Delen op andere sites

CDI of ECU, gaat dit over hetzelfde?

Iemand een fotootje van het geval waar we het nu over hebben? Want dit is echt chinees voor mij! :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op de startknop drukt met een bougie er uit voel je dan af en toe lucht uit de bougie opening blazen?

VFRikus

Uit de opening waar de bougie moet ingedraaid worden? En gaat dit ook als alle 4 de bougies eruit zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De rc36 heeft geen ECU maar een ignition control unit, alleen voor de ontsteking.

Na het afslaan van de motor heeft Caro waarschijnlijk opnieuw gestart met de choke dicht (in de volksmond open) waardoor hij verzopen is, daarna de accu leeg gestart en tot de conclusie gekomen dat het wel aan de bougies zal liggen.

Met alle posten in dit topic daarna is niet meer normaal geprobeerd te starten met volle accu of met hulpstart (auto) en alle ogen gericht op de bougies.

Als ze morgen nieuwe bougies plaatst zal het "beest" waarschijnlijk wel starten als ze de choke op een goede manier gebruikt

 

Edit: @Caro CDI is juist, ECU is een motor management unit voor injectie-fietsen

aangepast door Johan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Caro, als je weer een poging doet om de motor te starten. Koppeling ingeknepen houden tijdens het proberen te starten. Sluit je de sensor van de zijstandaard tenminste uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan de batterij is een nieuwe batterij, dus wel geprobeerd om te starten met volle batterij en ook aan de wagen gehangen en proberen doorstarten. De batterij is intussen alweer volledig geladen. Ik heb dus niet enkel op de bougies gefocust... :)

Ik krijg geen enkele vonk bij het proberen starten uit de bougies, dus moet er meer aan de hand zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat leek mij dus ook, ik heb dat wel vaker meegemaakt met hetzelfde type. Kan dan ook een aardig tijdje duren voordat de mengselverhouding weer hersteld is. In ieder geval andere bougies proberen.

aangepast door Bluebird
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit de opening waar de bougie moet ingedraaid worden? En gaat dit ook als alle 4 de bougies eruit zijn?

Ja, dan kan je het bij alle vier voelen.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even geprobeerd: zakdoekje op een gat gelegd en proberen starten. Zakdoekje vloog omhoog en toen ik loste werd het er wat ingezogen.

Wat wil dit zeggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Alle vier tegelijk???? nadat hij gelopen heeft!!!!!!! geloof je toch echt niet

 

Nee tuurlijk niet, ik dacht dat je stuk gaan van de bougie in het algemeen bedoelde dus misverstandje.

 

@Caro.

Is er sinds september nog nieuwe benzine in gekomen?

De huidige benzine houdt het wel langer vol dan vroeger maar ook deze verouderd en zal dus ook een oorzaak kunnen zijn, alleen missen we nog een vonk dus een stroomprobleem is nog steeds eerste verdachte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even geprobeerd: zakdoekje op een gat gelegd en proberen starten. Zakdoekje vloog omhoog en toen ik loste werd het er wat ingezogen.

Wat wil dit zeggen?

 

Dat de krukas draait. :sleep:

aangepast door Bluebird
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...