Ga naar inhoud

Het beest start terug!!! --> Het is van dat... De viffer is tegen de grond gegaan... :(


cake
 Delen

Aanbevolen berichten

Is zelfs beter om de auto te laten lopen, heb je nog iets meer power en je auto accu zal niet leeg raken.

Alhoewel dat laatste niet snel gebeurt met een motorfiets over starten.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoelang mag je de startknop ingedrukt houden zonder dat het kwaad kan? De handleiding spreekt van: niet langer dan 5 sec...
Ben beetje verdietig dat hij nu niet start na al dat harde werk dat ik erin gestopt heb.... :(

aangepast door cake
Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto accu is ook 12V maar een hoger ampèrage dus meer power.

Je kan ook meerdere keren 5 seconden doen maar bij uitzondering eens het dubbele kan volgens mij geen kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dodemansknop al een keertje op en neer bewogen om te kijken of dat verandering brengt?

Heb je nu met startkabels aan de auto proberen te starten of nog niet?

 

Hopelijk krijg je hem snel weer aan de gang :pompomdown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je te lang doorstart kan de startmotor te heet worden en stuk gaan. Wat Ray zegt is een goede richtlijn denk ik. 5 tot 10 tellen(hooguit) en dan even wachten tot de volgende poging. Als ontsteking(bougies) en brandstoftoevoer in orde zijn moet hij overigens binnen een paar tellen aanslaan.

Edit: om andere oorzaken voor het afslaan en niet starten uit te sluiten: kijk even in het luchtfilterhuis of er geen muizennest oid in zit. Niet waarschijnlijk, maar het kan gebeuren.

aangepast door VFoRever
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nog een benzinekraan hebt dan kan het helpen om die even dicht te doen bij de eerste poging(en) zodat je het onverbrande van de vorige pogingen uit de cilinders kwijtraakt en je bougies eerder droog zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dodemansknop al een paar keer aan en uit gezet. Nog niet proberen starten aan de auto, nog geen tijd gehad vanavond. Eerst dansles en daarna lekker gaan eten... :)

En onze startkabels zijn geen goede kabels, te zwak. Morgen eerst maar eens een goed setje gaan kopen en dan proberen.

Ik heb aan de ene kant van de carburators onderaan eens wat benzine afgelaten, aan de andere kant kon ik niet goed, maar er kwam wel degelijk benzine uit aan die ene kant...

Moet ik de tank omhoog zetten om eens te checken of er benzine uitkomt onderaan?

Het zou mij verbazen dat er ineens iets niet goed is, Kevin heeft er een testrit mee gereden een tijdje geleden nadat ik klaar was met opknappen, dan een nieuwe batterij in gestopt en een gestart en goed laten warmdraaien. En nu deze morgen gestart en dan stilgevallen en niet meer te starten. Vandaar dat ik richting bougies denk... Of ben ik daar verkeerd in?

 

Ik ben zoooooooooooo blij dat ik jullie en het forum heb!!!!! :1342845:

 

Greetz,

Caro

aangepast door cake
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tank eens omhoog gezet en geluisterd bij starten en ik hoor idd de zuigers.

Ik zie ook eventjes beweging in het brandstoffilter, maar niet lang.

We gaan nu eens proberen met startkabels. Stomme vraag, maar de batterij mag toch in de motor blijven zitten hè?

aangepast door cake
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de wagen gehangen en proberen starten, even was hij weg, maar dan weer niks meer...

Ik heb de achterkuip eraf gehaald. Het zwarte ronde ding na de benzinefilter, is dat de brandstofpomp?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je tank vol zit kan je die er eens tussenuit halen en kijken of hij dan werkt, zo ja dan is waarschijnlijk de pomp overleden of op z'n minst aan een revisie toe.
Ook daar staat wel een how-to van op het forum geloof ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb eens de leiding afgekoppeld voor de pomp en de benzine stroomt er vlot door, dus tot daar al geen probleem (dacht dat mss het filter verstopt zat en niet voldoende bezine doorgaf?)

Ook nog eens wat meer benzine afgetapt onder aan de vlotterkamers en daar komt ook voldoende uit. Mag ik er dan vanuit gaan dat de brandstofpomp werkt? Anders zou er daar na zoveel proberen starten toch geen benzine meer inzitten?

 

Zou het kunnen dat het echt de bougies zijn of denken jullie van niet?

Pffff Baal baal baal... :(

aangepast door cake
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...