Ga naar inhoud

Het beest start terug!!! --> Het is van dat... De viffer is tegen de grond gegaan... :(


cake
 Delen

Aanbevolen berichten

Motor staat momenteel op de middenbok, met de zijstandaard ingeklapt, dus dat zou niet mogen hinderen...

Unit van de noodstopschakelaar eens uiteen gehaald, maar niks van corrosie.

Zekeringen eens nagegaan en die zijn ok, enkel de hoofdzekering heb ik er niet uitgehaald, want ik ga ervan uit dat als deze stuk is, de lampen en zo niet zouden werken...

Lichten, claxon, teller,... werken allemaal.

Vanavond de batterij terug aan de druppellader leggen, want het ding heeft al wat te verduren gehad de laatste dagen.

 

Beest blijft Hihihihi, of tsjirretsjirretsjirre doen, maar slaat niet over... :(

Morgen bougiesleutel ophalen en de bougies er eens uitdraaien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grote kans dat ie gewoon goed verzopen is als je geluk hebt. Dan krijg je die nooit meer aan de praat zonder de bougies droog te maken en de benzine te laten verdampen. Heeft me zelf ook wel eens een dag gekost. :rolleyes:

 

http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=15179

aangepast door Bluebird
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bluebird, hoe kwam dat bij jou?

En wat had de Viffer van symptomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon te lang doorgestart terwijl de choke te lang open had gestaan denk ik. Dan heb je zomaar een verzadigingspunt bereikt dat veel tijd gaat kosten om het weer te stabiliseren. Het was wel winter toen en ik denk dat de bougies niet zo best meer waren. Toen ik ze vervangen had nooit meer last gehad.

 

Het is in ieder geval een mogelijkheid en hopelijk niet meer dan dat. Je zult nog wel een paar beste salvo's af kunnen schieten als ie weer aanslaat nadat je hem hebt drooggemaakt. ^_^

aangepast door Bluebird
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een van de bougie doppen eraf trekt, daar een schroevendraaier insteekt die je op een paar mm van het blok houdt terwijl je start, moet je vonken zien. Zijn die er niet, dan kan je je bougies lekker laten zitten. Zijn die er wel, dan hoef je geen zorgen meer te maken om dodemansknop, zijstandaard schakelaar en zekeringen.

aangepast door Paliasco
Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, deze kan ik niet volgen? Een schroevendraaier heeft toch een handvat, hoe hou ik die dan tegen het blok?

Als je vonken ziet, dan ligt het niet aan je bougies, juist? En als je geen vonken ziet, dan is het iets anders wat stuk is...

Ben ik mee? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij bedoelt ie dat je een schroevedraaier in de dop moet steken en die met het metaal een paar mm van een massapunt moet houden (blok dus). Als je dan start en er een vonk overspringt kun je vaststellen dat je ontsteking, dodemansknop en zijstandaardschakelaar in orde is zonder de bougies te hoeven verwijderen. Of zoiets.

 

En oppassen dat je zelf geen metaal aanraakt om geen oplawapper in ontvangst te nemen, dat dan weer wel.

aangepast door Bluebird
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, op een bougie staat zo'n 30.000 volt dus als je weet hoe schrikdraad voelt weet je dat dit net zo onaangenaam is ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Caro, even een vraagje. Knijp je de koppeling (hendel) in als je probeert te starten? Ik zat namelijk ook aan de sensor in de zijstandaard te denken waar barrie het eerder over had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heyhey, sorry, eten koken, eten, kids douchen, in bed droppen, beetje werken voor school.... en nu ben ik terug

Ik heb nog niet aan de schrikdraad gehangen, maar kan me er wel iets bij voorstellen! ;)

Ik knijp de koppeling niet in bij starten, maar de zijstandaard is ingeklapt, motor staat op de middenbok... Moet ik dit wel doen?

Ik ben niet zo happig om de truc met de vonken uit te proberen eerlijk gezegd... :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

batterij ligt nu aan de optimate, beetje vertroetelen na deze zware dagen! :wink_smile:

morgen ga ik de bougiesleutel ophalen en dan draai ik de bougies eruit

Waar moet ik op letten?

Momenteel liggen de kont en zijpanelen eraf en staat de tank in de lucht, pfff en ik die dacht dat ik hem klaar had na de olie, remmen, en opknappen... :~

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...