Ga naar inhoud

Het beest start terug!!! --> Het is van dat... De viffer is tegen de grond gegaan... :(


cake
 Delen

Aanbevolen berichten

Goed schoonmaken (met perslucht of stofzuiger) voor je de bougie eruit draait, dat er geen rotzooi in de cilinders valt.

En dat je zelf geen schok krijgt, want dat gaat met uitgedraaide bougies nog makkelijker dan met een schroevendraaier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh, maar ik ga de batterij eruit laten wanneer ik de bougies eruit draai hoor, dan kan ik toch ook geen schok krijgen?

aangepast door cake
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er gebeurd niets als je van de startknop af blijft en als hij niet op contact staat dan al helemaal niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:withstupid: Ik heb het hele verhaal nog een gelezen en kan er nog steeds niet uit opmaken of de motor wel rond draait.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een plaatje gezocht, links de oude en rechts de nieuwe. Zie je links de scheuren in het huis.

Daardoor kunnen de vlieggewichtjes rammelen/kantellen en grijpt de startkoppeling niet aan maar hoor je wel het 'hiiihii' geluid.

 

Mocht het de klacht zijn: Op U-tube staan genoeg filmpjes: how-to repair starter clutch vfr750

 

post-725-0-27857300-1400571443_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, net weer wat verder gezocht.

De bougies zijn eruit en zagen er wel vettig uit, dus afgepoetst. Mijn buurman zei om ze wat op te schuren met een fijn schuurpapiertje, maar blijkbaar was die er beter afgebleven.

Nieuwe bougies niet op voorraad, dus zal voor morgen zijn...

Wel eens een bougie in een dop gedraaid en tegen het blok gehouden en op de startknop gedrukt. Volgens de garagist en jullie moet er dan een vonk te zien zijn... Hebben dit met 2 verschillende bougies en 2 verschillende bougiedoppen geprobeerd, maar niks vonken te zien!!!

Morgen draai ik de nieuwe bougies erin en probeer het eens, maar denk dat het iets anders zal zijn.

Hij raadde me wel aan om bougies te nemen met 0,8 mm ipv 0,9 mm omdat we vaak korte afstanden rijden en dit beter zou zijn?

Mag ik dan nu de volgende hulplijn vragen? ;)

 

edit: ik heb de bougie met het uiteinde waar hij moet vonken tegen het blok gehouden, moet het echt met de schroefdraad zijn?

aangepast door cake
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zolang het maar metaal is. De zeskant kan dus ook. En de elektrodenafstand is misschien wel belangrijk. Verder kan het aan de bobine, stekkers of kabels liggen, dus alle elektrische verbindingen goed controleren op contact en zonodig reinigen.

aangepast door Bluebird
Link naar reactie
Delen op andere sites

ok straks nog eens proberen dan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook een slechte bougie vonkt, een kapotte vaak ook nog dus 2 bougies die zo slecht zijn dat ze niet vonken lijkt me sterk dus op zoek naar de oorzaak die dan blijkbaar niet aan de bougie ligt.
Verse bougies zullen wel een verbetering geven en als je niet weet hoe lang ze er in zitten kan je er beter vanuit gaan dat ze toch aan vervanging toe zijn dus ook zonder dit probleem een goede aankoop en beslist geen weggegooid geld.
Je kan morgen nog eens kijken want onwaarschijnlijk is nog steeds niet onmogelijk.
Het vervelende is wel dat het een stroom probleem is en dat is altijd weer een zoekplaatje die begint met de kabelboom na te lopen om te kijken of er niet per ongeluk toch een stekkertje los is gekomen of ergens een beschadiging zit.

Als ik het goed heb heb je 2 bobines (bij de VTEC 4 want die zitten per bougie in de bougiedop verwerkt) dus volg even de bougiekabels van de doppen die je getest hebt of die naar dezelfde bobine gaan, zo ja dan even een dop van de andere bobine testen.
Ik vermoed alleen wel dat beide bobines nog goed zijn maar geen spanning krijgen want zelfs op 2 cilinders moet hij tussen het hihihi af en toe plof zeggen van de 2 die wel werken, dat hij niet aanslaat kan best in dat geval want die 2 zullen niet genoeg doen om wel te lopen zoals bij 3 cilinders wel het geval is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt er toch op dat er ergens in het ontstekingscircuit een onderbreking zit. Lijkt me toch niet aannemelijk dat of alle 4 de bougies of de bobines ineens de geest geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:withstupid: Ik heb het hele verhaal nog een gelezen en kan er nog steeds niet uit opmaken of de motor wel rond draait.

VFRikus

Zou ik ook graag willen weten en of hij in de allereerste instantie nou wel of niet gelopen heeft (en door de koppelinghandle te bedienen is afgeslagen)

Van daaruit is beter te redeneren. (In verzuipen en defecte bougies heb ik nooit gelooft)

 

Edit, laten we oppassen dat we haar niet met z'n allen gek maken en haar op het verkeerde been zetten, iederéén doet een duit in het zakje met goede bedoelingen overigens maar ze is nu niet gericht aan het zoeken en gokt maar wat.

Wat we eerst moeten weten is, wat er in het allereerste begin gebeurd is en ik kan uit de Belgische taal niet opmaken wat er na de eerste keer starten is gebeurd, als Caro dat uitlegt en Ray het juist vertaald dan krijgen we misschien het lek boven en kunnen we haar gericht de goede kant opsturen.

aangepast door Johan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Defecte bougies kan ik je uit ervaring vertellen dat dit geen broodje aap is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...