cake Posted May 20, 2014 Author Share Posted May 20, 2014 das dan toch al positief!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bluebird Posted May 20, 2014 Share Posted May 20, 2014 Zeker, zo weten we dan weer dat de startkoppeling in orde moet zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cake Posted May 20, 2014 Author Share Posted May 20, 2014 als de startkoppeling ok is, wat blijft er dan op het lijstje staan? Die CDI? Bougies weten we morgen... Wat heb ik inmiddels geprobeerd? *unit met noodstopschakelaar uiteen gehaald: ziet er ok uit *bougies uitgedraaid --> morgen nieuwe erin *benzinekraantje open gedraaid onderaan de vlotters: komt benzine uit *zekeringen nagekeken: ok *darm afgekoppeld na de benzinefilter: benzine loopt vlot door, dus verstopping tot dan is er niet *getest of de krukas draait: draait, dus startkoppeling is ok *proberen overstarten, gekoppeld aan de auto Als ik nog iets vergeten ben? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paliasco Posted May 20, 2014 Share Posted May 20, 2014 Vraag direct een doosje vonken bij de bougies Maar zonder gekheid, je moet het in de ontsteking zoeken. Zolang je geen vonk gezien hebt heeft al het andere weinig zin. En wel iets wat alle vier de bougies van spanning moet voorzien. Dus niet bougies, bougie kabels, bobines. waarschijnlijk CDI of iets dat de CDI blokkeert. voor dat laatste zal je in detail het elektrisch schema moeten bestuderen en gaan meten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vroembert Posted May 20, 2014 Share Posted May 20, 2014 Zekeringen vervangen door nieuwe of doormeten, al te vaak meegemaakt, dat een zekering op het oog goed was, maar toch stuk was. Kijk ook even, of de bougies wel vonken, draai er 1 uit, terug in de dop duwen en het schroefdraad gedeelte aan massa houden. Vervolgens kort starten en kijken of hij vonkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cake Posted May 20, 2014 Author Share Posted May 20, 2014 (edited) hahahaha, goedje Palliasco! ik steek er morgen de bougies in en probeer het, maar ik geloof er niet in dat het zal werken... Ik volg ook jouw idee dat het iets moet zijn wat alles aanstuurt, als er maar één van de bobines niet werkt, zou hij toch iets moeten doen, al is het maar pruttelen, maar zelfs dat niet... Edited May 20, 2014 by cake Link to comment Share on other sites More sharing options...
cake Posted May 20, 2014 Author Share Posted May 20, 2014 vroembert: geen vonken, niks... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cake Posted May 20, 2014 Author Share Posted May 20, 2014 (edited) jullie vroegen naar een filmpje, awel luister eens naar dit geluid wanneer hij niet meer start, het is identiek hetzelfde! https://www.youtube.com/watch?v=uLC5xLihUbQ Edited May 20, 2014 by cake Link to comment Share on other sites More sharing options...
AFS Motorparts Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 - Omvalsensor? - Bougiekabels verwisseld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bluebird Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 Omvalsensor kun je uitsluiten. Die heeft ie niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 Heeft gelopen, dus kabels zitten goed. VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
cake Posted May 21, 2014 Author Share Posted May 21, 2014 Blijft een misterie tot nu toe.... Tegen 15u zou ik de bougies moeten hebben. Hoop met mij mee hé! Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 Ben bang dat het niet gaat helpen, als er met een oude bougie al geen vonk te zien is zal dat met een nieuwe ook niet zo zijn. VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
cake Posted May 21, 2014 Author Share Posted May 21, 2014 sssst, laat mij nog even in de waan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cake Posted May 21, 2014 Author Share Posted May 21, 2014 Hey allemaal, even een update. Bougies nog niet binnen, dus dat kon ik niet proberen. Wel mijn verhaal gedaan in de motorshop en hij zei me dat ik niet moest proberen om de bougies erin te draaien en te starten, want dat het toch niet zou helpen en dat ik zo de nieuwe bougies naar de knoppen zou helpen. Hij raadde me aan om alles uit te meten om te zien waar er geen stroom meer komt en zo een aantal dingen uit te sluiten. Ik denk vooral in de richting van die beveiliging op de zijstandaard. Ben bij de buren een spanningsmetertje gaan lenen, maar waar moet ik meten? Nu heb ik jullie echt terug nodig hoor! Kunnen jullie me zeggen/tonen waar ik moet meten om te weten of alles werkt zoals het hoort? Bobines sloot hij ook zo goed als uit, want ze kunnen toch niet alle 4 tegelijk stuk gaan? HELPHELPHELP!!! Caro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts