748cc Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 It is not a piece of cake eh? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cake Posted May 21, 2014 Author Share Posted May 21, 2014 Nope! Niet lachen met mij hé, want ik word er helemaal van!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
748cc Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 Ik met je................. Niks ergens als een frustrerende, kan het niet vinden, fout ergens... been there, doen that... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 Nieuwe bougies kun je niet naar de knoppen helpen, dus effe wachten tot ze binnen zijn, erin draaien en proberen te starten. Daarna kunnen we altijd nog meten Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 De man van de motorshop heeft duidelijk verstand van zaken en is zeker van goede wil om je te helpen. Nieuwe bougies slopen zal wel mee vallen, maar zijn opmerking over meten ben ik helemaal voor. That's the way! VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
cake Posted May 21, 2014 Author Share Posted May 21, 2014 okay, geen geduld, dus maar aan het meten geslagen en voor zover ik kon zien was alles goed. Alle contacten eens goed opgepoetst en weer ineen gestopt. Er was zo een klein stemmetje in mij die zei: pleur die oude bougies erin en probeer gewoon.... en wat raad je???? Hij startte!!!!!!!! Ik ben zo gelukkig!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nja veel motor blijft er op dit moment niet over, dus ik zal nog best een paar uurtjes werk hebben om hem terug in elkaar te krijgen, maar das het minste... Ik verlang er al naar om te gaan rijden! Hééééééééééééééél erg bedankt voor alle hulp de laatste dagen! Ik heb enorm veel aan jullie gehad! Caro 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 Proficiat! Je flikt het wel weer! Laat hem nu even goed warm worden, zodat de bougies even goed schoon branden. VFRikus 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFoRever Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 Mooi dat ie het weer doet! Mogelijk was de motor toch verzopen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 (edited) De rc36 heeft geen ECU maar een ignition control unit, alleen voor de ontsteking. Na het afslaan van de motor heeft Caro waarschijnlijk opnieuw gestart met de choke dicht (in de volksmond open) waardoor hij verzopen is, daarna de accu leeg gestart en tot de conclusie gekomen dat het wel aan de bougies zal liggen. Met alle posten in dit topic daarna is niet meer normaal geprobeerd te starten met volle accu of met hulpstart (auto) en alle ogen gericht op de bougies. Als ze morgen nieuwe bougies plaatst zal het "beest" waarschijnlijk wel starten als ze de choke op een goede manier gebruikt Edit: @Caro CDI is juist, ECU is een motor management unit voor injectie-fietsen Zo'n vermoeden na jouw verhaal had ik al, hij is gewoon verzopen geweest. Veel succes met het verder in elkaar zetten en dan veel rijden Edited May 21, 2014 by Johan 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bluebird Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 (edited) Dat leek mij dus ook, ik heb dat wel vaker meegemaakt met hetzelfde type. Kan dan ook een aardig tijdje duren voordat de mengselverhouding weer hersteld is. In ieder geval andere bougies proberen. Niks te danken. Riep het meteen al. Edited May 21, 2014 by Bluebird 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cake Posted May 21, 2014 Author Share Posted May 21, 2014 Hahaha, ik denk toch dat het mss een slecht contact was aan de zijsteun of de koppelingshendel. Aan die van de zijsteun hing een pak vet, kan je je niet voorstellen! Ik heb van de bobines ook alle stekkertjes losgemaakt en weer vastgezet. Och weet je, het belangrijkste is dat ie het terug doet! Ik heb daarnet de onderkuip en de achterkuip er al terug opgezet en de koppeling nog wat extra Dot 4 gegeven, want het peil stond me niet aan. Zou ik er die nieuwe bougies toch indraaien? Nu zitten er CR9EH in, maar die zijn beter als je vaak lange afstanden rijdt. De nieuwe zijn CR8EH en aangezien we vaak kortere afstanden rijden? Of laat ik deze er gewoon inzitten voorlopig en hou de andere als reserve? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bluebird Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 (edited) Als ie gewoon goed loopt zou ik gewoon de oude er in laten als je toch wat verder van huis gaat. Vervangen kun je ze altijd nog. Heb je het nog voor elkaar gekregen zonder te weten wat het eigenlijk precies was? Edited May 21, 2014 by Bluebird Link to comment Share on other sites More sharing options...
cake Posted May 21, 2014 Author Share Posted May 21, 2014 ja eigenlijk wel, maar ik heb de Viffer toch weer een pak beter leren kennen en het is kennis die ik niet meer verlies hé! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bluebird Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 Heel goed bekeken. Al doende leert men en zo kun je het straks allemaal zelf af. Scheelt nog een hoop poen ook. Sjappo hoor. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 Toppie Opbouwen en rijden dan maar 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts