Ga naar inhoud

Mooier en zelfverzekerder bochten rijden (newbie)


chimaera020
 Delen

Aanbevolen berichten

 

Vandaag ben ik mijn oude les routes gaan rijden. Omdat die routes in ieder geval bekend voor me waren.

Kijk hier ook mee uit, want ook een bocht die je goed kent kan in ene vol liggen met zooi.

Ooit las ik ergens een wijsheid waar ik me ook aan probeer te houden, maar het is heel lastig, en die luid: zorg er voor dat je veilig kan stoppen op het wegdek wat je voor je ziet.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de motor schokt bij lagere toerentallen, dan heb je een paar mogelijkheden, of je zit te laag in toeren en moet simpelweg iets eerder terugschakelen. Maar een rotonde moet je netjes in 2 kunnen nemen, of je synchronisatie van de carburateurs is verlopen waardoor de motor niet mooi oppakt. Je ketting is op de sleuteldag gespannen zag ik, dus die zal niet te slap staan. Jammer dat de synchronisatie niet aan de orde is gekomen zaterdag, want ik had de meters bij me. En het kan ook zijn, dat je stationair mengselregelschroeven eens opnieuw afgesteld moeten worden. In feite gewoon wat onderhoudsklusjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie punten om eens naar te kijken dus. Eens kijken of iemand dat met mij wilt doornemen.

 

Overigens zit ik niet te laag in de toeren. Ik zit idd in zijn 2 bij korte bochten en rotondes en 3 bij grotere bochten. Ik voel de motor wel goed trekken, alleen als je gas geeft gaat ie van niks naar ineens hard trekken.

aangepast door Arno71
Het volledig quoten van de voorgaande reactie is overbodig en daarom verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27 sept van Cor de factuur gekregen en gisteren betaald.

dan zal ik vandaag of morgen wel de melding krijgen je actief te maken op de website en frank_b op het forum als lid :yahoo:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Remmen en terugschakelen moet allemaal achter de rug zijn voor een bocht / rotonde zodat je altijd met een beetje gas geven er door gaat.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien kunnen de gaskabels wel wat fijn tuning gebruiken en wellicht een smeer beurt, dat doet ook wonderen.

Ik heb zaterdag nog een FI helpen synchroniseren en daarvan ging het gas zo zwaar dat je hem bijna met de hand dicht moest draaien.

Dat helpt ook niet om gedoseerd gas te geven in of vlak voor een bocht.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu nog iemand vinden die mij kan vertellen/begeleiden om dat te doen. Dan leer ik het al doende.

 

Maar zo zie je dus maar (zeg ik tegen mijzelf) hoeveel kleine minuscule dingen allemaal invloed hebben op je rij ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er zaterdag op gereden maar mij is zoveel speling niet opgevallen terwijl ik normaal toch er snel geïrriteerd ben van spelingen waar het niet hoort :scratchchin:

Misschien te gefocussed op het scheve stuur en het feit dat het niet mijn motor was maar 2cm is het echt niet... 2mm zou dan eerder komen.

Over de souplesse kon ik niets zeggen want de motor was niet meer warm maar ook nog niet afgekoeld, hij was wat onregelmatig maar ik heb geen ervaring met dat model en de temperatuur op dat moment gaf me geen reden om er iets over te zeggen plus dat het hoofdprobleem nog niet was opgelost.

Maar alles bij elkaar was hij prima rijdbaar.
Hij voelde wel wat zwaar aan maar dat had ik ook op een VTEC van een vriend die jonger was dan die van mij en aan te schrijven aan zijn banden en mijn gewenning aan het superbikestuur.
Wat je zou kunnen doen is contact opnemen met Johan voor een onderhoudsbeurt incl. carbs synchroniseren en eventueel het balhoofdlager vervangen voor een conische set, A'dam - Zwolle lijkt me goed te doen en een mooie oefenrit met dubbel genieten op de terugweg :coolsmiley:

Een onderhoudsbeurt door een kenner is bij aankoop van een gebruikte motor sowieso nooit weg want verkopers geloven op hun blauwe ogen over de onderhoudshistorie is altijd een grote gok.

 

PS: dat het nu je eigen motor is en je zelf opdraait voor schade als je omvalt wil in het begin ook wel eens meespelen in onzekerheidsgevoel.

aangepast door Ray
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet dit topic even verplaatst en veranderd worden in "bochtjes leren rijden" ofzo.

Bij deze het topic verplaatst naar "Rij en kijk techniek"

Titel van dit topic kun je zelf aanpassen door rechts onderin je openings post eerst bewerken en vervolgens "gebruik volledige editor" te selecteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Chimaera020, dat 'schokkend' oppakken bij stapvoets rijden is bij mij ook een van de eerste dingen die mij opviel bij het overstappen naar de VFR (ik kwam van een jurassic Suzuki gsx600f). Misschien heeft het iets te maken met het feit dat het een V-blok is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er zaterdag op gereden maar mij is zoveel speling niet opgevallen terwijl ik normaal toch er snel geïrriteerd ben van spelingen waar het niet hoort :scratchchin:

Misschien te gefocussed op het scheve stuur en het feit dat het niet mijn motor was maar 2cm is het echt niet... 2mm zou dan eerder komen.

Over de souplesse kon ik niets zeggen want de motor was niet meer warm maar ook nog niet afgekoeld, hij was wat onregelmatig maar ik heb geen ervaring met dat model en de temperatuur op dat moment gaf me geen reden om er iets over te zeggen plus dat het hoofdprobleem nog niet was opgelost.

Maar alles bij elkaar was hij prima rijdbaar.

Hij voelde wel wat zwaar aan maar dat had ik ook op een VTEC van een vriend die jonger was dan die van mij en aan te schrijven aan zijn banden en mijn gewenning aan het superbikestuur.

Wat je zou kunnen doen is contact opnemen met Johan voor een onderhoudsbeurt incl. carbs synchroniseren en eventueel het balhoofdlager vervangen voor een conische set, A'dam - Zwolle lijkt me goed te doen en een mooie oefenrit met dubbel genieten op de terugweg :coolsmiley:

Een onderhoudsbeurt door een kenner is bij aankoop van een gebruikte motor sowieso nooit weg want verkopers geloven op hun blauwe ogen over de onderhoudshistorie is altijd een grote gok.

 

PS: dat het nu je eigen motor is en je zelf opdraait voor schade als je omvalt wil in het begin ook wel eens meespelen in onzekerheidsgevoel.

 

Je hebt gelijk ook, sowieso eens goed naar laten kijken. Nu ben ik nieuw hier dus wie is Johan?

Een ritje zwolle doe ik met alle liefde als mijn Viffer er daarn fijner door loopt en ik weer wat geleerd heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...