Ga naar inhoud

Mooier en zelfverzekerder bochten rijden (newbie)


chimaera020
 Delen

Aanbevolen berichten

@Chimaera020, dat 'schokkend' oppakken bij stapvoets rijden is bij mij ook een van de eerste dingen die mij opviel bij het overstappen naar de VFR (ik kwam van een jurassic Suzuki gsx600f). Misschien heeft het iets te maken met het feit dat het een V-blok is?

 

Dat kan ik me goed inbeelden want ik heb ook 1 les gehad op een Gladius en die had dat ook. Dat moet je dus leren opvangen met de koppeling, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat moet je leren opvangen door op tijd in de juiste versnelling en toerental te rijden en dan met een beetje gas de bocht in en dan langzaam dooraccelereren bij het uitkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

net van VFRek de melding gekregen van lidmaatschap :sleep: Op de website kun je nu het ledengedeelte bezoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hoe lost dit moment van gas geven het heftige aangrijpingspunt op?

 

Het is niet zo dat ik schokkend de bocht door ga he. Ik zei dat als ik gas geef er een schok is alsof de motor van vrij rijden naar heftige trekkracht gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat nog zou kunnen is, dat de dempingsrubbers in je achterwiel versleten zijn. Er zitten er 5 stuks in en als die versleten zijn, ervaar je een schok bij het optrekken.

 

http://www.cmsnl.com/honda-vfr750f-1991-european-direct-sales_model5607/damper-final-driv_41241mt4000/#.UkrYj1Nr32J

 

 

Deze bedoel ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met van onderuit, wordt vanaf lage toerentallen genoemd.

 

Overigens is de kans heel klein, dat ze bij de garage aan de stationair mengsel schroeven hebben zitten draaien.

aangepast door vroembert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het echt niet weten. Ze zeggen zoveel natuurlijk. Maar de verkoper zei dat hij rijklaar was gemaakt om zo een jaar nog te rijden, vloeistoffen ververst enzo.

Maar hij kan er ook met zijn linkeroog naar gekeken hebben en gezegd hebben dat het wel goed is.

 

Mijn fiets rijdt eigenlijk wel super lekker hoor. Hij schakelt echt soepel en hij stottert niet bij constante snelheid.

Maar wellicht moet het er een en het ander bijgesteld worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak is na kijken bij een handelaar vooral dat gene wat hij doet als je weg rijd ! :)

De goede niet te na gesproken.

VFRikus

aangepast door VFRikus
  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...