Ga naar inhoud

Voorvork keerkringen snel lek


peter vm
 Delen

Aanbevolen berichten

Ja en dat houd dus in dat je hem altijd ook met de veer richting de olie of vet kant zet.

Veer richting de olie en tekst naar de buitenkant.

 

Echter ik heb wel gehoord dat er oude types keerringen zijn met een binnen en buiten veer. Echter dit is redelijk oude meuk en word amper nog gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb even een foto gemaakt van een vorkkeerring van de bovenzijde en onderzijde.

Beide zijden hebben een veer

 

post-4095-0-39768600-1381852735_thumb.jpg

 

post-4095-0-18945400-1381852744_thumb.jpg

aangepast door Johan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus niet waar. de veer kan ook aan de schone kant zitten.

 

Volgens mij zei ik toch echt voordat jij je reageerde dat het wel mogelijk kan zijn maar dan zit er aan 2 kanten een veer. Dit zijn oudere types keerringen die nu niet meer gebruikt worden in nieuwere constructie. Zoals Johan met een foto laat zien zie je idd aan beide kanten een veer. Dus zit hier ook wel degelijk een van de 2 veren richting de olie. De andere veer is puur voor het afdichten zodat er geen vuil in kan komen.

 

Kan ook niet anders anders zou het niet afdichten.

 

Echter er werd jou 2 keer gevraagd hoe dat dan uit zag, daar reageerde jij niet op en is daar is Johan nu mee gekomen.

aangepast door lars
Link naar reactie
Delen op andere sites

De "normale" keerringen zo als ik die vaak tegen kom hebben allemaal een profiel zoals die in de afbeelding van VFoRever hierboven en die monteer je zonder uitzondering met de veerzijde naar de olie die je wil binnen houden.

Maar die keerringen zitten op plekken waar de invloed van water wat naar binnen wil hoegenaamd geen rol speelt.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dit zijn oudere types keerringen die nu niet meer gebruikt worden in nieuwere constructie.

Deze worden nog wel degelijk gebruikt als vorkkeerringen en is zeker geen oude meuk.

Heb kort geleden deze (die op de foto staan) gekocht dus normaal leverbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze nog leverbaar zijn zal zeker wel, aangezien ze natuurlijk nog in een heleboel constructies zitten. Maar voor welk bouwjaar motor heb jij ze besteld dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok maar dat is bijna 10 jaar oud. Dat valt nog mee natuurlijk maar ik vraag me af of ze nu nog gebruikt worden.

 

Maar goed ik denk dat we :focuski9: moeten gaan en ons afvragen waarom de keerringen van Peter nu weer zo snel kunnen gaan lekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet zo lang geleden keerringen voor de vork van mijn vfr gekocht van het merk centaur. Die worden voor meeerdere (vork)constructies van verschillende merken en bouwjaren gebruikt en die hebben ook boven en onder een veer. Lijkt mij ook beter voor de afdichting, zoals VFRikus al uitlegde. Is volgens mij dus ook geen oude meuk, maar een kwestie van keuze en toepassingsgebied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar jou motor is ook alweer 16 jaar of ouder ( daarmee niks verkeerd willen zeggen over de leeftijd van je motor ). Ik weet overigens niet of deze keerringen als ze er origineel in zitten je andere kunt gebruiken ivm de dikte van de keerringrand. Als ze dikker zijn dan normale dan heb je natuurlijk bij gebruik van normale misschien speling tussen je keerring en de clip die de keerring op de plek moet houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft niets met de leeftijd van de motor te maken.

Ik heb diverse setjes keerringen gehaald bij de motorboer, oa Ten Kate en ze zien er allemaal hetzelfde uit met 2 veren, alleen de maat is natuurlijk verschillend voor diverse modellen.

Hieronder een voorbeeld voor een 800FI met de maat 41X54X11

 

post-4095-0-01241600-1381864242_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij hadden de originele(18 jaar oude) een(1) veer. De bovenkant ervan was iig helemaal gesloten en daar was dus ook geen veer zichtbaar. Aan de oliezijde wel. De keerringen die er nu in zitten zijn heel wat minder jaren geleden gefabriceerd en passen perfect.

edit: zoals Johan ook aangeeft.

aangepast door VFoRever
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...