Ga naar inhoud

Bestickering RC36/1


Denz
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste VFRienden,

 

Sinds ik mijn pas aangeschafte 91-er op de korrel had, heb ik getwijfeld over de bestickering op de kuip. Ik vind de stickers van het '92 model net even wat mooier en er wat minder 'eighties' uitzien ^_^

 

Nu wil ik geen stickers van een jonger model, maar wel model-trouw blijven. Dus de stickers van het '92 model zou een mooie oplossing zijn. Inmiddels heb ik ook gezien dat de stickers op mijn tank ook al van het 92 model zijn :scratchchin: . Dit zijn namelijk de open letters i.p.v. de dichte zoals bij het 91 model. Verschil:

 

1990/1991

429b.jpg

 

1992

1dwy.jpg

 

Zoals het bij mijn VFR is

9plu.jpg

 

 

Of zijn er hier meerdere die deze combinatie hebben? Kan natuurlijk ook zijn dat er een keer een andere tank op is gekomen of dat hij gespoten is en er vervolgens andere stickers op zijn gekomen. Of wellicht is deze combi er af-fabriek al opgekomen.

 

Zijn deze kuipstickers er enigszins redelijk af te krijgen? En er is er dan een grote kans op kleurverschil? En is dat er dan weer uit te polijsten/poetsen?

 

Groet,

 

Dennis.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De stickers op de kuip en staartstuk zijn gewoon te verwijderen en opnieuw aan te brengen met wat zeepsop. Op de tank zit er origineel een blanke laklaag overheen en dat is natuurlijk wel een probleem. Kleurverschil heb ik nog niet meegemaakt overigens, wel ooit bij een tankpad waarvan de chemische samenstelling van de kleeflaag de originele lak 10 tinten donkerder had gemaakt. Met originele stickers zul je daar weinig problemen mee hebben denk ik zo.

aangepast door Bluebird
Link naar reactie
Delen op andere sites

De stickers op de kuip kun je op diverse plekken bestellen. Maar vaak nét ff anders dan origineel (details als het gouden randje, of het rode en blauwe blokje). Die bij de dealer zijn rond de 30 euro, maar dan ook wel in één keer geheel goed. Ik heb er destijds ook een besteld voor de witte flits van Lex, daar miste er eentje.

 

post-4190-0-65391200-1381339196_thumb.jpg

 

 

aangepast door teake
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kan je onder de stickers toch best wel kleurverschil hebben omdat het UV licht er niet of minder doordringt.

UV verkleurd de lak en onder de stickers is het dan minder verkleurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een beetje pech, en ook eigenlijk ook nog omdat het een rode is zul jij denk ik wel een mooiere kleur rood onder de sticker hebben zitten dan de rest van de kappen nu rood gekleurd is.

 

Persoonlijk vind ik eigenlijk de 91 er stickers ook mooi. Er is maar 1 optie en dat is gewoonweg je oude stickers eraf halen. MIsschien lichtjes de lak van de kappen polysten en dan goed in de was zetten. Dan is het verschil waarschijnlijk niet zo heel veel en als je de nieuwe stickers dan ongeveer op de plek van de oude plakt zal het wel niet opvallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmz .... Roel , om het nog makkelijker te maken ^_^

 

Stickers 1992 , deze is dezelfde als ik heb :)

 

post-4793-0-56693000-1381343303_thumb.jpg

 

en dan nog de 1993 uitvoering

 

post-4793-0-00588500-1381343399_thumb.jpg

 

Keuze genoeg , denk dat jou motor net even wat andere plakploatjes heeft , stickers zijn nog redelijk verkrijgbaar en anders laat je ze maken bij de reclameboer :)

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie input en info heren! :)

 

@Bert: volgens mij is er een soort doorlooptijd geweest met de bouwjaren wat betreft de stickers. Zodat je op je 91er de 90er stickers kan hebben, op je 92er de 91er etc.. Maar dat heeft natuurlijk ook met modeljaar en het bouwjaar te maken.

 

@Teake: Ik heb al eens op dit forum een producent van bestickering gevonden. Niet al te duur, maar zal dan ook niet veel verschillen met de dealerprijzen als ik het zo lees. Is deze site: KLIK

 

Denk dat ik het toch maar eens met de winterwerkjes mee ga nemen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Honda-decals site heb ik ook benaderd destijds, maar zij hadden voor die specifieke sticker toch echt net een kleur te weinig. Hij LIJKT er op, maar hij is toch net anders. Ik wou dat toen 100% goed hebben en ben voor origineel gegaan. Wel even een dealer zoeken die leuke kortingen durft te geven. Motorcentrum Emmeloord was heel betaalbaar toen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon via de mail besteld bij hen, Maikel Huisman, MCE at wxs punt nl. Uitstekende service toen.

 

Wel eigenhandig ophalen en betalen, want stickers versturen is niet verstandig wegens grote kans op beschadigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik zal ook even een duit in het zakje doen, Dennis.

Om het niet makkelijker maar hopelijk wel duidelijkheid verschaffen hierin.

 

Wat en welk type je omschrijft als '91, is duidelijk model '90 (waarschijnlijk als overjarig model in '91 op kenteken gezet of via eigen import.)

 

Het type welke je omschrijft als type 92, is echt een model '91.(welke Teake en ik beide hebben).

 

Bert geeft vervolgens de juiste model '92 (welke Bert zelf heeft) en '93 zoals ze inderdaad waren, waarmee je de 4 bouwjaren van de RC36-1 benoemd zijn.

 

Dus de eindconclusie zou zijn dat je eigenlijk op zoek bent naar '91 stickers?

 

Groeten

Lex

aangepast door Essers_68
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je input Lex!

 

Daar zou het inderdaad op neer komen. Alhoewel ik sinds enige tijd de neiging heb om (als het daadwerkelijk zo ver komt) voor de '92 bestickering te gaan. Dus eigenlijk niet geheel bouwjaar getrouw, maar mijn persoonlijke voorkeur. En dat heeft weer te maken met waar mijn liefde voor de VFR vandaan komt (te vinden in mijn allereerste voorstel-topic).

 

Ik denk wel dat het nu helder is hoe het zit! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...