Ga naar inhoud

Knipperlichten mee laten branden


 Delen

Aanbevolen berichten

Heb tot nu toe altijd us uitvoeringen gehad en dus standaard de meebrandende knipperlichten voor. M'n vfr heeft dat dus niet en nu wil ik dat weer maar hoe doe ik dat op de meest eenvoudige en voordelige manier? Twee duplo fittingen ben ik ook zo 40 armer. Moet toch eenvoudiger kunnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat worden ook wel running lights genoemd. Er zijn speciale modules voor te krijgen. In NL zijn de bekendste KLIK en KLIK. Bij die laatste zijn de mogelijkheden groter, maar dat zie je ook aan de prijs. En anders inderdaad via Ebay of Google zoeken.

 

Op dit forum is er ook al eens over gesproken (en dan met name over safety lights). DIT is een wat ouder topic, maar er staat wel het een en ander aan info in. Ook wat linkjes. Maar door via de zoekfunctie op "running" of "safety" te zoeken vind je ook het het een en ander.

aangepast door Denz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, bedankt. Die goedkope dingen van eBay werkt leuk op een auto maar die weerstandjes worden megaheet. Niet voor een motor dus. De andere modules vind ik aan de prijs. Kan ik beter gewoon de fittingen van een us bestellen denk ik.

 

Of zijn die safelylights echt zoveel beter? Filerijden doe ik nagenoeg nooit.

 

Net maar twee us fittingen besteld. Dan op de originele manier toch die lampjes aan.

aangepast door Peter-Alexander
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Red-Alert alarm in de motor zitten, die geeft ook de optie om de knipperlichten gedimd te laten branden.

Werkt super, heb je ook gelijk alarmlichten op de VFR!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit dat dan met het aansluiten van die US-fittingen, want lijkt me geen "plug-and-play"? Komt er dan een lampje in met 2 draden zoals bij een achter/remlicht? Zo heb ik het in het verleden wel eens bij een auto gedaan. Alleen bleef tijdens het knipperen de lamp ook branden. Maar dat komt omdat het knipperlicht bij "onze" auto's met plus geschakeld is. Bij Amerikaanse voertuigen is die schakeling echter via massa (dacht ik) en wordt de constant brandende lamp bij het knippersignaal dus onderbroken van voeding/massa.

aangepast door Denz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakeling bij m'n oude Magna's was niet anders. Dat was origineel met een duplolamp en bij knipperen bleef de 5w gewoon meedoen. Waarom zou dat bij een vfr anders werken?

Omdat je daar een derde draad naar je knippers had lopen, en hier niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de US fitting kan je toch een draad van het stadslicht trekken?

Bij die van mij deze winter ook maar eens kijken want bij de VTEC is de fitting wel gelijk maar is hij anders aangesloten en mist inderdaad een draadje en die haal ik van het stadslicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...