Ga naar inhoud

Knipperlichten mee laten branden


 Delen

Aanbevolen berichten

^^ die ;p koplampen was 1 ( ok, in mijn geval waren ze al door gelust )

 

stap 2 was china-spiegels , bedoeld als knipperlichtjes op de stadsverlichting kwakken.

Na wat kleine modificaties zijn die cheap-ass dingen goed bruikbaar , ook op de wat langere duur.

 

 

legaal.. t is en blijft nog tricky, voor wie het nog kan herinneren, het is toen ook voorgelegd aan een expert ( zo'n blauw pakkie )

 

Antwoord:

 

Strikt legaal gezien mag het *nog* niet..

maar tegen de tijd dat je er een prent voor krijgt, had je écht een prent nodig maar konden ze je nergens anders op pakken.

Iets als, grensgevalletje art. 5 , of je als een totaal-lul gedragen om een of andere reden ... maar dan dit maar om te schrijven.

 

 

( dit alles voor 2014 situatie btw )

 

 

maarja.. een open uitlaat mag ook niet, harder als 130 ook niet.. en zo zijn er wat meer regeltjes die wel eens wat.. ruim worden genomen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist Stefan , simpel de Koplampen doorlussen voor een betere zichtbaarheid tov je medeweggebruikers :) ......met dank aan Teake is dit eigenlijk het eerste wat ik aan de viffert heb veranderd ^_^

Ook het eerste dat ik heb gedaan, en de fittingen voor de knipperlichten besteld. En wat ontbrekende kapjes ed weer netjes erbij gezocht. En dat binnen een week :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De fittingen komen maandag binnen. Heb inmiddels wel de draadjes aangelegd. Ruitje eraf en je hebt mooi de ruimte om een draadje te leggen. Ik heb in m'n stadslichtfitting een ledje gedaan, op de stekker van het stadslicht een aftakking gesoldeerd waar ik nieuwe aansluiting op kan maken. De stekkers van m'n oude fittingen zet ik op de nieuwe en het derde draadje maak ik aan de aangelegde draadjes met een stekkertje.

 

Met het loshalen van de ruit kwam ik een afgebroken bevestigingspunt van de tellerunit tegen, die heb ik nu met carrosseriekit weer vastgezet. Kuip had een bijgewerkte valschade dat zal dit ook wel zijn hoop ik..

 

Hier zie je het witte draadje voor het rechter markeerlicht uitkomen, de groene voor links zit hier al verder weg.

1bf3e72159800fe51c89df1a0bff36c6_zps18b9

 

Hier de groene

6b9c883c9b2b8ced33f2191c099df049_zpseaf7

 

En de oude fittingen met de aansluitingen die op het derde draadje van de nieuwe moeten komen. Deze stekker knip ik van de de fitting af en hergebruik ik op de nieuwe. Dan blijft het een nette stekkerverbinding.

f590d760109b8e2ac0edfd0119572817_zps38d3

aangepast door Peter-Alexander
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag binnen gekregen en gelijk maar aan de knutsel gegaan. Stekkers omgezet van de fittingen.

7ecaa9b722ffd8a1819db9bd51790076_zps4dee

 

Solderen uiteraard

9540833759ee733b8f253066ea2278c8_zpsf7a8

 

En dan heb je een mooie pasklare oplossing

caf47864b24c0f0001e07843c51c713f_zps62a2

 

Stadslichtje eruit en deze dus als stadslicht

e7c1f928b3e129fc99787757c59b4b8d_zpsa611

 

Licht aan, had ik reeds doorgelust.

c7ee210bbd983ea530c77777553f4960_zps982c

 

En knipperlicht naar links aan

15c935270f87eaea649ec5ba0b32bf7a_zpsc7e7

 

En alles weer uit

e049a165081d889245e1ad2f2cd319c3_zpsfbbb

aangepast door Peter-Alexander
Link naar reactie
Delen op andere sites

Netjes!! Maar tijdens het knipperen blijft hetzelfde lampje toch ook branden bij deze constructie? Omdat je een gloeilampje gebruikt met 2 draden waarvan 1 voor het constant branden dient en 1 voor de knipperlichtfunctie? Zo heb ik het bij een auto ook eens gedaan (was toevallig ook een Honda haha). Denk dat ik me er ook eens aan ga wagen. Ben er alleen nog niet uit of ik het ook zo doe of toch via een module waarbij dan ook de gevarenlicht-functie aanwezig is.

 

Maar mooie oplossing en duidelijke foto's! :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi!

Handig die onderdeelnummers op de verpakking..

Ik ga kijken of het mij ook lukt om dit op de vfr te fabrieken. Moet met deze complete "how-to" lukken. Dank voor deze bijdrage!

Waarom heb je een oranje peertje gebruikt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is idd een 5/21w lampje. Oranje omdat ik die toevallig had liggen van mijn auto nog. Kan natuurlijk een simpel helder lampje in. Zijn twee verschillende onderdeelnummers. Zou je even moeten kijken welke precies maar kan niet missen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...