Ga naar inhoud

Nieuwe 800 VTEC op komst


V4 Rosso
 Delen

Aanbevolen berichten

Op basis van de foto's en het filmpje wat mij betreft de mooiste VFR ooit. Blijkbaar ook prima uitgerust met standaard ABS, tractiecontrole en handvatverwarming. De integratie van de koffers zou best wel eens van de 1200 kunnen komen. Bovendien is hij natuurlijk lichter en zal de actieradius allicht een stuk groter uitvallen. Toch vrees ik de power van de 1200 niet meer te kunnen missen en zullen vrouw en dochter qua duozitcomfort ook niet meer terug willen. Blijft ook de propere cardan als dikke plus voor de 1200.

Ik vraag me wel af hoe ze bij Honda de prijsstelling voldoende onder de 1200 gaan houden? Of is dat misschien helemaal niet de bedoeling en evolueert de grote Viffer meer richting tour om zo de Pan European te vervangen: duurder, zwaarder, grotere kuip met elektrisch verstelbare ruit en natuurlijk een fors grotere tank?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige minpuntje is dat ie (nog niet) in het groen te leveren is, voor de rest, ik weet waar ik van kan gaan dromen eh sparen bedoel ik, echt een geslaagde "comeback"

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

het kuipwerk oogt wat saai, zo op de plaatjes heeft ie wel veel weg van de saaie GSX-F...

(op de hint in de koplamp naar de oude 800Fi na)

 

zoals Rob al aangeeft, "de agressie is uit het kuipwerk" en juist dat element sprak mij zo aan in de Vtec, samen met de pijpjes onder de kont.

voor de rest oogt het niet bepaald vernieuwend! :tease:

 

ik heb eerder het vermoeden dat meneer Honda heeft bemerkt dat de meerderheid van de vifferaars (wereldwijd) niet zo gecharmeerd zijn van de 1200 (waaronder ikzelf) en dat ze hierdoor hebben besloten dan maar de 800 'opnieuw' uit te brengen... klinkt in mijn oren als een commercieel compromis... :glare::glare::glare:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de viffer valt ook niet zo veel meer te vernieuwen behalve eens een ander jasje op zn tijd.......... het ziet er idd weer wat meer back to normal uit, toch denk ik als je hem in het echt ziet het nog niet eens tegen hoeft te vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

@ Rikus: Die 21,5 liter is dus 0,5 liter minder dan de Vtec heeft. Maar als hij inderdaad de 210 mijl haalt, hoor je mij niet klagen. Da's 1:16.

Maar meer als de 1200

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vormgeving, mode...het komt en gaat op en neer. Op een gegeven moment is men 'uitgedesigned'

Je ziet het bijvoorbeeld ook in de bouw. Ooit zouden we in gekantelde kubuswoningen, bollen en vliegende schotels gaan wonen maar de consument wilde er niet aan (kan m'n schilderijtje niet ophangen...).

Nu worden er weer trapgeveltjes en jaren-20 huizen gebouwd.

Bij motoren zou dat ook kunnen gebeuren. De lijnen kunnen haast niet aerodynamischer of ze gaan allemaal op elkaar lijken zoals de koekblikken.

Het zou me niet verbazen als er weer geknipoogd gaat worden naar de VFRaaie Hondafietsen 80- en 90-er jaren.

 

En dit alles nu Bluebird net zijn avatarretje gerestyled heeft ^_^

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef mij maar het vorig model. Maar.... als ik toch moet kiezen ...mijn huidige 1200 dan.

Ik vrees voor de prijs van die 800. Waarschijnlijk heel dicht aanleunen bij de prijs van de 1200

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het subframe is er 3 kilo lichter door geworden wordt gezegd. Die vervolgens weer in die pedaalemmerdemper is gestopt? :rolleyes:

Die 'pedaalemmer' is naar verluidt 7kg lichter dan de huidige VTEC uitlaat. Samen met 3kg besparing in het gegoten aluminium achtersubframe maakt dat deze motor 10kg lichter dan de voorganger. Kilos die allemaal boven het zwaartepunt liggen. aangepast door V4 Rosso
Link naar reactie
Delen op andere sites

issie mooier als de huidige vtec? echnie

als je de huidige van de voorkant bekijkt is die gewoon stoer. deze koplampen eeh blehh

 

en het achterdeel vind ik persoonlijk te lomp voor de stoere snelle uitstraling.

mischien is het een 50+ers fiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...