Ga naar inhoud

Nieuwe 800 VTEC op komst


V4 Rosso
 Delen

Aanbevolen berichten

Led gaat langer mee geloof ik en heeft geen extra onderdelen zoals de voorschakel apparatuur dus ook weer lichter.

PS: Xenon is eigenlijk een foute benaming omdat de huidige halogeen lampen niet allemaal halogeen meer zijn maar ook Xenon en dan voorkomt de benaming HID misverstanden over well type je het nou echt heb ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Led gaat langer mee geloof ik en heeft geen extra onderdelen zoals de voorschakel apparatuur dus ook weer lichter.

PS: Xenon is eigenlijk een foute benaming omdat de huidige halogeen lampen niet allemaal halogeen meer zijn maar ook Xenon en dan voorkomt de benaming HID misverstanden over well type je het nou echt heb ;)

Led is de toekomst en Xenon is wat dat betreft al een gepasseerd station.

Halogeen lampen hebben helemaal niets gemeen met Xenon lampen. Xenon werkt op basis van een vlamboog, terwijl Halogeen nog een ouderwetse gloeidraad is.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die ouderwetse draad werkt ook met xenongas, dat is de reden dat ook een gewoon H model lamp een witter licht kan geven.

 

Hoe groter de atomen van een gas zijn, hoe geringer de warmtegeleiding en daardoor de dissipatie zal zijn. Xenon is een gas met een laag geleidingsvermogen. Door het gebruik hiervan en de bijbehorende lagere dissipatie is er minder elektrische energie nodig om de gloeidraad te verhitten. Bovendien vertragen de zware xenonatomen ook de verdamping van de wolfraamatomen vanaf de gloeidraad. Dit vermindert het materiaalverlies bij de gloeidraad, waardoor de levensduur van de lamp wordt verlengd. Maar xenon is een zeer zeldzaam edelgas en daarom kostbaar. Niettemin gebruikt OSRAM nog altijd xenon als vulgas bij alle ECO-lampen om optimale halogeenlampen te kunnen aanbieden

Philips doet dit ook met o.a. de motovision.

 

Maar inderdaad hier maar weer verder met de nieuwe VFR waar ik toch al een klein beetje aan begin te wennen maar nog wel te braaf vind en die paar kilo voor de ouderwetse seatpipes geen probleem vind (kan genoeg af gesloopt worden om dit elders te winnen :39: )

aangepast door Ray
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verder is het allemaal nogal betrekkelijk... als ik 10 kg afval heeft dat meer effect voor het zwaartepunt :).

 

Dus lage pijp eraf en onder buddy (wel even kijken of je nog een hitteschild moet maken) en hoe je het vastfrot, scheelt niet zoveel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij dat er weer een VFR800 komt :yahoo: Maar ik moet hem toch eerst in het echt gaan zien. De hint in de koplamp (1 of 2 LEDs?) naar de 800Fi vind ik leuk, dat het scherpe van de "huidige" VTEC weg is vind ik jammer. En de "beschuitbuis" zou ik ook eerst eens in het echt moeten zien. Het blijft hoe dan ook jammer dat het wiel niet goed meer zichtbaar is door dat ding.

 

TCS, radiale remmen, verstelbaar zadel, LED-verlichting, Quickshifter, gear indicator, verbruiksinformatie zijn leuke nieuwe dingen, jammer dat ze geen upside down fork gedaan hebben en niet nog meer gewicht bespaard hebben (er moet toch ook bij de voorkant en bij de motor wat te halen zijn?!?).

 

Er staat nog geen informatie over koffers en hoe die aan het fiets vastgemaakt worden. Toch wel belangrijk voor een Tourer, lijkt mij. En misschien is de zadelkap nu optioneel? Zo te zien hebben ze weinig aan de V4-motor zelf gedaan, dat is misschien een gemiste kans. In de afgelopen 10 jaar of meer moeten toch ook op het gebied van de motor de nodige ontwikkelingen geweest zijn om b.v. en wat meer PKs eruit te halen en het verbruik te verlagen :P

 

Ik ga denk ik nog niet sparen, voorlopig ga ik nog wat jaartjes met mijn huidige VTEC rijden. Maar het is leuk om te weten dat als de huidige motor er niet meer is er een vergelijkbare opvolger klaar staat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een upside down voorvork bespaar je niet op gewicht, maar verbeter je de verhouding tussen afgeveerd en niet afgeveerd gewicht.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een nieuwe 800 :worshippy: , toch fijn dat Honda door blijft ontwikkelen. Moet wel wennen aan het nieuwe uiterlijk, ben benieuwd hoe hij in het echt is.

Bij de Crossrunner werd gezegd dat deze geen usd vork kreeg omdat dat de stuuruitslag teveel beperkte, misschien hier ook het geval?

 

Voor de koffers lijkt het me dat er dezelfde op kunnen als die voor de 1200 worden geleverd.

Als je de achterkant van beide modellen bekijkt, zie je dat ze erg op elkaar lijken.

 

Verder las ik ergens dat er ook een stuur verhoger beschikbaar komt als standaard accessoire.

Zo, nu nog 10 jaar sparen, dan hoor ik ook bij de 50+ , kan ik me dit model veroorloven en zijn die verhogers vast welkom :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil hem,echt wel,vind hem heel erg mooi,me v4 hart klopt vol verwachting al,denk nu wanneer kan ik hem in het echt bewonderen,

Link naar reactie
Delen op andere sites

geouwehoer over gewicht.....ik ben zwaarder als menig ander motorrijder dus....waar is dan de meeste winst te halen..

yep, minder vreten

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het nog steeds een erg vfraaie machine.
Ik heb het filmpje zojuist eens even bekeken, en ik vind vooral de voorkant heel geslaagd.
Persoonlijk vind ik dat hij/zij inderdaad minder scherp is, en dat vind ik een vfraaie verbetering.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

:withstupid: Ik vind het een prachtfiets geworden met een wat italiaanse uitstraling. De wielen zijn schitterend, het kuipwerk weer herkenbaar VFR. Ook de standaard ledverlichting is prachtig (iets om zelf eens in te bouwen als de unit er geschikt voor is) en de hoogwaardige modificaties zijn een lust voor het oog. Mijn fiets zal het helaas nooit worden vanwege het blok maar voor de rest vind ik dat de Vtec echt een hele VFRaaie facelift heeft gekregen.

aangepast door Bluebird
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwacht trouwens geen volledig koplamp met alleen maar led's, alleen led dagrijverlichting (Mooi genoeg)

Het zou echt een primeur zijn als de hoofd verlichting uit led-techniek bestaat, en niet alleen voor Honda.

Bij mijn weten hebben alleen de Audi's R18 etrons en de A8 volledige led-koplampen.

 

Voor de rest ziet deze VFR800F er prima uit, eindelijk een volwaardige opvolger van mijn VFR800Fi :D .

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...