Ga naar inhoud

Triest maar waar, scheurtje carterpan


bestdealex
 Delen

Aanbevolen berichten

VFR800Fi alle bouwjaren en VTEC alle bouwjaren hebben dezelfde carterpan.

Pakking kost slechts een paar euro.

 

Voor het geld van een 2e hands exemplaar zou ik niet gaan lassen. ;)

 

 

(ik heb geen carterpan liggen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

het is verdacht rustig bij bestdeal.

al een oplossing gevonden???

Link naar reactie
Delen op andere sites

lassen en klaar...een las is sterker als het geheel. scheurt nooit meer op de las. (wel goed lassen natuurlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

lassen en klaar...een las is sterker als het geheel. scheurt nooit meer op de las. (wel goed lassen natuurlijk)

Maar wel net naast de las en daarbij komt dat het hier gaat om een scheur vanuit het gat van de aftap plug.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het mij was overkomen had ik het gewoon gelast maar ik heb al veel aluminium gelast en ook veel reparaties aan gietaluminium, van de week nog een pomphuis en vorige week een deel van de behuizing van de motor van een cirkelzaag.

Er blijft alleen altijd het gevaar van vervuiling en een fractie van een druppel olie kan er voor zorgen dat je hem alsnog weg kan gooien.

Het zal mij echter niet snel overkomen want ik hoef mijn carterplug er niet uit te draaien voor olie af te tappen :39:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het zal mij echter niet snel overkomen want ik hoef mijn carterplug er niet uit te draaien voor olie af te tappen :39:

Omdat je de motor op z'n kop zet voor een oliewissel ?? :wijsneus:

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan altijd lassen, lukt het niet kun je opzoek naar een blok deel, lukt het wel ben je klaar en kun je weer rijden. niks te verliezen, in het ergste geval moet je een blok deel kopen, maar dat moet toch al :~

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat je de motor op z'n kop zet voor een oliewissel ?? :wijsneus:

Nee omdat ik een speciale aftapplug heb, kan alleen de foto niet meer vinden.

Ik draai een dopje eraf en dan draai ik er een nippel op met een slang(etje) eraan en daarmee duw ik een ventiel open waardoor de olie wegloopt netjes via het slangetje zonder vieze handen en zonder risico op beschadiging van de draad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...