Ga naar inhoud

Shubert C3 lekt


Fleng
 Delen

Aanbevolen berichten

Vandaag de helm terug gekregen. In 8 dagen retour, netjes. :)

De "rekening" vermeld "Reparatie intern - Frame vizierrubber afgedicht". Dat klinkt niet hetzelfde als vervangen en dat is het ook niet. Valt wel onder Service & Garantie.

Het rubber sluit op het oog wel beter af, je kan er geen papier meer tussendoor halen.

Even afwachten hoe hij zich bij een serieuze regenbui gaat houden.

Voorlopig zit hij wel een stuk beter dan mijn oude C2, die was echt te ruim geworden. Nu ik ze achter elkaar op heb gehad merk wel het verschil!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag eerste rit door miezer regen. Is wel niet de volle laag, maar het vizier blijft aan de binnenkant geheel droog. Had ik met dit weer ook nog niet meegemaakt.

Voorlopige conclusie is dat de reparatie wel geholpen heeft.

 

En van mij mag het een warme winter blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gras is niet steeds groener aan de overkant.

Mijn oude Schuberth C2 lekte ook langs het vizier bovenaan.

Daar mocht je wel niet vergeten,dat je het vizier een mm of 3 naar voor kon schuiven ter verluchting.

Geen idee of het bij de C3 ook nog zo is of kan.

Heb nu een Shoei Neotec Borealis....en deze laat soms de regen binnendruppelen via de verluchting vooraan :~

en daar valt niet echt veel aan te doen.

aangepast door Paske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het vizier aan de bovenkant niet lekt, dan heb ik ook wel last van vocht dat via de ventilatie opening naar binnen komt. Shubeth staat bekend om zijn grote luchtdoorvoer. Dat ventileert goed, maar heeft dan inderdaad als nadeel dat er wat vocht binnen op het vizier kan komen. Zou eigenlijk weer weg moeten ventileren, maar dat werkt dan weer wat minder blijkbaar. En in de regen doe je bij een C3 het vizier helemaal dicht (zit een klik sluiting op) en dan wil je de ventilatie wel open hebben voor wat frisse lucht.

Elk voordeel heb ze nadeel zei een bekend orakel al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fleng,

 

Kun je zien wat ze er aan gedaan hebben (evt met foto).

De omschrijving "Frame vizierrubber afgedicht" duidt erop dat niet het rubber zelf maar het geheel waarop het rubber gevulcaniseerd is gaten bevatte of althans niet goed op de schaal aansloot waardoor water vanaf de helmschaal achter het visier liep.

Ben zeer benieuwd.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan absoluut niet zien wat er gedaan is (een foto heeft dan ook weinig nut). Op het oog lijkt het aslof er helemaal niets aan gedaan is, maar aangezien het rubber nu wel beter aansluit zal er "iets" aan gedaan zijn.

Voorlopig maar even afwachten hoe het zich houdt.

Helm, berijder en motor genieten even van het kerst reces, dus de komende twee weken zal er waarschijnlijk weinig getest worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

We zijn een half jaar verder en de ellende begint opnieuw. Was bijna te verwachten gezien de arbeid die er (niet) aan was verricht.

Dus de helm weer terug naar de leverancier. Die belde mijn dealer met de mededeling dat ze van Shuberth nu een eigen test machine hadden, zodat ze de helmen eerst zelf konden testen op waterdichtheid. Resultaat: niet veel aan de hand eigenlijk. Misschien dat het visier niet helemaal goed was gesloten (ja, daaaag, daar zou ik niet aan gedacht hebben?).

Toen is mijn dealer gelukkig heel erg boos geworden en mijn klacht herhaald dat het bij heftige regen in de helm harder regent dan buiten... Ik had de vorige reparatiebon ook nog meegestuurd, dus werd het hun duidelijk dat er iets meer dan alleen oppoetsen moet gebeuren.

De helm zal van nieuwe rubbers voorzien worden. Eindelijk.

Nu weer wachten tot hij weer retour is, zal volgende week worden (hopelijk).

I keep my fingers crossed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb in april mijn Shuberth C3 retour gestuurd, het kinstuk was kapot, vizier lekt en ik wilde nieuwe wangkussens erin, helm is 4,5 jaar oud dus werd het wel tijd.

Na 4 weken kreeg ik mn helm terug, vizierlekkage niets aan gedaan, wangpads waren niet leverbaar en kinstuk is vervangen voor €35,-

Ook mijn vertrouwen in de service van Shuberth is beneden vriespunt gekomen. :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne zit denk ik ook tegen die leeftijd.

 

Lekt ook als een bezetene, pinlock beslaat alweer (is al het tweede complete vizier)

Ik denk dat ik nu maar eens ga kijken naar een ander merk. :scratchchin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Nolan wordt uiterlijk volgend jaar vervangen voor een nieuwe Nolan.

Hij begint na 6 jaar toch wat lawaaig te worden doordat de voering wat ruim is geworden en ik moet bij regen even een keer extra tegen het vizier duwen want af en toen komt er een irritant druppeltje door.
Let wel dat ik in die 6 jaar zeker een ton heb gereden met deze helm en hij heeft alles wel meegemaakt, van bijna 40gr in de plus tot -20 met alles ertussen van zachte tot harde neerslag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekken heeft alles te maken met hoe het visier tegen het rubber aan ligt. En omdat het finale resultaat afhankelijk is van een flinterdun vliesje rubber komt afstellen erg nauw. Zie het als een ruitewisser die slijten ook en de strepen bij een ruitewisser zijn druppels bij het visier.

Te los afstellen geeft lekkage en weinig slijtage

Strak afstellen geeft slijtage maar weinig lekkage

 

Behandelen met siliconen- of teflonspray en iets strakker afstellen KAN een oplossing zijn.

Verder is het mechanisme van een systeemhelm nou ook niet zo spelingsvrij dat afstellen een klusje is om met 2 vingers in de neus uit te kunnen voeren.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Nolan N103 is al 4 jaar waterdicht en ik kan het vizier dichtklappen zoals het mij uitkomt, ook na een paar keer van de buddy vallen zorgt niet voor lekkage.

Blij dat ik geen Schubert hoofd heb want ik heb 'm gepast omdat de Nolan vertraagd was met uitleveren.

 

Idem. Mij past een Schuberth alleen als ie 2 maten te groot is en dan overdwars. Mijn N103 heb ik in 5 jaar tot nu niets aan hoeven te doen om het water buiten de deur te houden. Een prachtpet. Alleen de pinlock heeft helaas niet het eeuwige leven.

aangepast door Bluebird
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...