Ga naar inhoud

Goede paddock-stand?


McFly
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik wil mijn velgen laten poedercoaten, dus mijn VFR zal eventjes zonder wielen rechtop moeten blijven staan.

Ik heb al wat paddock-stands bekeken, maar van de kwaliteit van de meeste ben ik niet echt overtuigd.

Sowieso vraag ik mij af of ik kan volstaan met een steun aan de voorzijde en de middenbok, of staat hij door zo'n, steun aan de voorzijde zo hoog dat de middenbok bijv. in kan klappen?

 

Graag tips over hoe en wat en wat goede stands zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt hem ook gewoon op de middenbok zetten, dan de as van het voorwiel er terug in doen en deze ondersteunen met een blok hout. Dan gaat je motor ook nergens heen. Je zou voor de zekerheid nog een houten blok onder het blok kunnen laten steunen. Dat scheelt je een hoop geld voor een paddock stand. Ik heb zelf ook zo n soort paddock stand gehad, alleen niet van dit merk maar via marktplaats via een of andere silvershred man, althans zo noemt hij zich, staat er nog steeds op. koste 75 euro en heb er veel gebruik van gemaakt voor mijn toenmalige gsxr. Het installeren ging gemakkelijk, alleen na verloop van tijd beschadig je toch heel licht die bussen in je frame waar de pennen in gaan, nu weet ik niet of er bij jou een dop voor zit dan maakt dit niet uit maar bij de gsxr niet en vond dit toch wel een stukje minder.

 

als je vaker gebruik gaat maken van zo n stand is natuurlijk boven genoemde van afs wel een mooie met nog als extra functie die voorwiel omhoog trekken, al zag ik wel op zijn site dat die lange steunen los besteld moeten worden wat er onder de motor ingeschoven moeten worden. zie ook dat het aanspannen van de pennen hier beter over nagedacht is dan bij die wat ik had, motor kan hier sneller en beter ingespannen worden.

aangepast door lars
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal het idd meevallen tot helemaal niks met eventuele beschadigingen. Zijn die pennen per motortype te bestellen of niet? Omdat elke motor zo ongeveer een andere maat van die bussen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals de vraag, waar zitten/komen de opnamepunten in het frame?

Moet ik dan bij de schetsplaten van de voetsteunen de kunststof doppen verwijderen?

Ik weet ze echt niet van elke motor uit mijn hoofd.......

Het is echter altijd het scharnierpunt van de achterbrug, en dat zit inderdaad soms achter een kunststof dop.

 

Ik zou het bij de fabriek na kunnen vragen als je dat wilt.

aangepast door AFS Motorparts
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...