Ga naar inhoud

Droom in duigen.... of toch niet?


eveline
 Delen

Aanbevolen berichten

AFS: Ik kan de GillesTooling VarioBar alleen vinden voor de 800. Heb ze nog niet voor de 750 gevonden.

Dat klopt ook.

Echter, ik heb al een universele set gemonteerd op een VFR750F.

In de lijst van Gilles komt deze inderdaad niet terug, maar het past wel.

Ik weet alleen niet zeker of alle bouwjaren 750 hetzelfde past.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had zelf ook redelijk last van geklapper / geklop / geschud.. Vond nek na een ritje ook niet echt heel lekker.

 

Tot ik een hoger ruit en een tanktas er op monteerde , nergens meer last van.

 

( lucht-druk op de helm is verplaatst )

 

 

Ben niet zo'n power-lifter, en een behoorlijk lang eind ( 2 meter + ) ,

t kunstje is om de wind of niet te vangen, of op je borstkas .

Zeg maar dat de wind je "omhoog houd" .

 

Zou ook de moeite kunnen zijn om te onderzoeken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een berichtje van een huidig Crosstourer gebruiker.

 

Het last krijgen van je nek is in ieder geval bij mij de gewenning dan de houding en heeft niet direct te maken met de houding maar meer met de veranderde houding.

Jaren heb ik immers op een RC36II en daarna op een V-tec gereden zonder enige nekklachten. Begin september een Crosstourer aangeschaft waar je echt rechtop zit en heb ik op diverse langere ritten last gehad van míjn nek en schouderspieren. Maar de laatste ritten niet meer.

 

Ik zou gewoon een tweede proefrit doen en niet te veel aan je nek denken, al zal dat laatste moeilijk gaan. En op een VFR kan je rijden zonder op je armen te leunen door je buikspieren aan te spannen, dat laatste helpt ook rugklachten te verminderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kate Bush en Peter Gabriel zongen het al; "don't give up" :-)

 

Of althans niet na nog een paar keer proberen.

Als je geen last had tijdens het lessen, is het een kwestie van wennen.

Na 16 jaar op mijn VFR750 heb ik vorig jaar een week op een leen Vtec gereden in de USA. Zeer bochtenrijk, berg op en af.... Na 1 dag veel spierpijn in nek/schouderblad. Paracetemol deed wonderen. Na dag 3 geen last meer. Ik zie het als combinatie andere motor, spanning/opwinding. En de zware regen en mist op de Blue Ridge Parkway hielp ook niet.

 

Als je in het voorjaar een keer een stuk op mijn RC36II met MDI double bubble wilt rijden, geen probleem.

 

En als je echt pijn wilt lijden, ga dan voor een 900SS Ducati......

 

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2

 

aangepast door 748cc
Link naar reactie
Delen op andere sites

--knip-- En op een VFR kan je rijden zonder op je armen te leunen door je buikspieren aan te spannen, dat laatste helpt ook rugklachten te verminderen.

je zou ook nog een niergordel hierbij kunnen overwegen, bij lange ritten biedt dat voor mij genoeg om zonder rugklachten af te kunnen stappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 3 whiplashes in mijn nek. Na 10 minuten merkte ik al veel spanning op mijn nek.

Wanneer heb je die opgelopen? Bij sommigen duurt het een tijd voordat het geheel genezen is. Misschien toch eerst op een ander model beginnen, bijvoorbeeld één uit de zogenaamde dualsport categorie zoals een varadero, teneré of F800gs. Geef je nek gelegenheid om te herstellen en langzaam weer sterker te worden, forceer het en je komt er mogelijk nooit meer vanaf.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ho ho, voor de invalide kar komt eerst een scooter, en als dat niet helpt een Goldwing hé !

 

:wing::wing:

"Goldwing, nein Danke"

 

 

Dan toch maar liever op mijn racefiets....

 

 

 

 

 

 

 

 

IMAG2154_zps4b7b86be.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...