Teus Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 Toen ik vroeger rondreed in de winter, met een vrij goede textiel vest (300 tal euro), droeg ik hieronder de thermische voering van de jas, een dikke wollen trui van het leger, en een thermisch t-shirt met lange mouwen van merinowol. Probleem is echter dat de ijzige winterwind doorheen mijn kledij voelbaar was, en door merg en been sneed. Heeft iemand een idee van een extra laagje kledij dat functioneert als windstopper? Bij de AS adventure outdoorwinkel ging ik langs. Daar hadden ze lichte onderkledij met een deel windstopper materiaal, maar die maakte geen indruk. Ze verkochten ook dunne lichte jassen die de wind voor 100% tegenhouden, maar ik viel achterover van het prijskaartje: 250 of 350 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eveline Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 (edited) Bij mij werkt zijde heel erg goed. Ik heb altijd een eigen paard gehad. moest vaak dingen doen in de winter in de sneeuw en kou. Ik heb altijd winterhanden en voeten (dode vingers zeg maar door hele slechte doorbloeding) Tig kledingstukken gekocht. Handschoenen, speciale sokken met verwarming. Handscchoenen met verwarming. Maar de koude wind zorgde altijd dat het niet hielp. En dan viel ik weer flauw. Ik had toen ergens gelezen over zijde. ik heb nu zijde handschoenen oa gekocht bij www.decathlon.nl Zijn eigenlijk om mee te fietsen geloof ik maar maakt niet uit. die doe ik onder mijn handschoenen en ben ook op zoek naar een zijde tshirt. Een collega op mijn werk had hetzelfde. Bij hem helpt het zijde ook heel erg. Ik draag ze ook wel eens gewoon los als ik ga wandelen. Maar ja dat was jou vraag niet want jij wil het natuurlijk voor het motor rijden hebben. Dus zoeken bij Decathlon naar zijde. Zijde bij andere winkels is zeikduur haha. Dus vandaar dat ik daar terecht ben gekomen. Edited December 29, 2013 by eveline 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met de wind in m'n Hein Gericke jas, de jas heeft Goretex en uitneembare binnenvoering maar ook de jas hiervoor zonder Goretex maar verder redelijk hetzelfde materiaal werkte prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacco76 Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 Ook hier gaat het redelijk vwb de wind die erdoor komt van de jas (Dane, goretex) zelf. Ik gebruik daarnaast nog wel een aparte windstopper maar puur voor een "extra" laag en de eventuele wind die er nog door komt wordt zo helemaal afgeblokt. En ja, die dingen zijn duur maar als je doorrijdt in de winter is het nou eenmaal noodzakelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kleine Mol Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 Ik kwam er recent achter dat de jas vastritsen aan de broek behoorlijk verschil maakt. Nooit geweten dat er blijkbaar zoveel wind van onder de jas in komt. Op zichzelf niet gek als je er over nadenkt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 Moet ik dat ook eens proberen, nog nooit gedaan zolang ik het spul heb. VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacco76 Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 Ik heb daarom ook een combinatie waarbij de rits geheel rondom gaat. Scheelt nog veel meer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 Mijn jas is een wat langer model dan de gemiddelde motorjas en kan aan de onderkant ook strakker gezet worden (elastiek) dus dat zal ook meewerken als ik de aanvulling van de ritsen lees. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jidema Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 Hebben jullie ook craft ondergoed met windstopper geprobeerd. Bevalt mij erg goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
koekmans Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 een beetje goeie kleding kost geld anders een goedkope regenpak, die houd de wind ook goed tegen zelf heb ik fietskleding met windstopper erin en dat werkt goed in combinatie met thermo kleding alles goed in laagjes opbouwen maar met een lange rit met koude krijg je het vanzelf koud doordat je niet veel beweegt op de motor, en daardoor de doorbloeding minder is daar helpen verwarmde handschoenen een wel een beetje bij om dat uit te stellen dit alles zijn mijn worden en spreek ik alleen uit eigen ervaring mzl koekmans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paske Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 (edited) Ik ben enorm tevreden van een pull, gehaald bij Decathlon, welke een wollen buitenlaag heeft en een winddichte onderlaag. Het gaat niet om het officiele windstoppermateriaal....maar het voldoed even goed en dit voor 40€ is wel niet meer verkrijgbaar dit model, maar ze hebben wel nog iets gelijkaardig denk ik. http://www.decathlon.be/trui-windshell-id_8226828.html Maar de laag techniek is idd een zeer goede techniek. M'n bovenlichaam heeft totaal geen kou bij mij, maar daar draagt niet enkel en alleen die pull aan bij. Ik heb "gewoon" een T shirt aan, daarboven deze pull. En dan heb ik m'n thermo voering uit m'n winterjas ( IXS Saratov Gore tex ) http://www.rad.eu/nl/c/p/31953-ixs-saratov-zwart.htm vervangen door de elektrische binnenjas van Gerbing. http://www.gerbing.eu/nl/producten/12v-producten/12v-broeken-jassen/verwarmde-binnenjas Deze gaat pas aan als de temperatuur naar 0 - 5° gaat. Edited December 29, 2013 by Paske Link to comment Share on other sites More sharing options...
Msuited Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 Nog niet echt koud geweest, maar draag textiel jas van magna. Tot heden alleen met regenmembraam. Zit nog thermo voering bij voor als t echt koud wordt. Daarnaast heb ik een setje thermokleding gehaald bij de LIDL vorig jaar, lag tussen de motoraanbiedingen en dat werkt erg goed. Zelfde setjes liggen nu als thermo skikleding bij Lidl, karwei, praxis etc. Erg fijn spul en warm. Altijd jas aan de broek ritsen. Als je echt een windstopper wil kun je meest gemakkelijk een goedkope regenoverall op de kop tikken en over je pak aantrekken. Werkt gegarandeerd tegen dat laatste beetje ijzige wind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts