Ga naar inhoud

Duurtest Honda Crosstourer


JooST
 Delen

Aanbevolen berichten

Hierbij een aantal scans uit het motorblad Motoplus 24-2013, met daarin de 50.000km duurtest van de Honda VFR1200X crosstourer met DCT.

 

Als Honda de stomme draaiknop voor de veerspanning als op de 1200F had aangepast was de CT op de 2e plek gekomen....

 

DuurtestCT_P34_zps917bffa8.jpg

 

DuurtestCT_P35_zps8845410a.jpg

 

DuurtestCT_P36_zps8b448d5b.jpg

 

DuurtestCT_P37_zps609b07f3.jpg

 

DuurtestCT_P38_zps71560456.jpg

 

DuurtestCT_P39_zpsaf5c7d29.jpg

 

DuurtestCT_P40_zpsf21d7ebb.jpg

 

DuurtestCT_P41_zps47fe828d.jpg

aangepast door JooST
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel vreemd. Dat er elke 10.000 km ruim 1 pk op het achter wiel bij komt.
Zou het komen om dat hij van 170 pk terug is gezet naar 130 pk met een zeer hoog koppel 126 nm?
Meestal gaan de pk's wat minder worden op den duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste reactie was: wat is ie traag! 0-180 vergt meer dan 15 sec. Maar dan zag ik dat het gewoon een fout is: acceleratie 0-140 in 6,4 sec. en doortrekken 140-180 in zijn 6 in 5,9 sec. Dus moet de acceleratie wel een pak sneller zijn. Jammer, als je zo met cijfertjes wil goochelen moet je het wel secuur doen. De motor en de versnellingsbak komen er wel goed uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wat je gewend bent inderdaad :)

 

Traag, nee, zeker niet met optrekken.

 

Maar in vergelijk met de 1200F trekken tussen de 140 en 180 is wel voelbaar minder.

Ik merk het gemis in paarden wel boven de 140, maar ok niet erg, daar zit ik niet vaak :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het juist een prima prestatie en zet Honda weer eens een nieuwe standaard neer.

Zoals ik al zei is de veerknop echt een gemiste kans anders had deze motor gewoon onder de Honda CBR staan shinen.

Deze motor is door de testers zeker niet gespaard (lees het gedeelte over hoge toeren bij koude motor) en dus zal mijn motor op zn sloffen de 200.000 gaan halen, roep ik gewoon want wie heeft er überhaupt 2 ton op zn teller staan.... Ik sta nu op een probleemloze 20.000 en zal hem (of haar :) ) voor die tijd allang ingeruild hebben.

Daarnaast zullen er erg weinig mensen zijn die hun blok open trekken de slijtage op de nokhoogte van de inlaat of de klepzittingen meten en deze gaan vervangen omdat ze niet meer aan de Honda norm voldoen :scratchchin:

 

Natuurlijk kunnen sommige dingen beter (vering) maar dan wordt de nieuwprijs gewoon een stuk hoger. Of een stuk zuiniger (maar wel meer vermogen willen).

Beetje verhaal van Porsche verwachten en een Fiat willen betalen. :pompom:

 

Het is en blijft gewoon een heerlijke motor met een fantastisch blok die in deze 50.000km test zichzelf gewoon goed heeft bewezen, en zonder DCT wil ik niet meer. :koptelefoon:

Link naar reactie
Delen op andere sites

:withstupid:

 

Ik zie ook weinig tekortkomingen. Alleen de remschijven voor zijn bij mij ook al vervangen na 6000km, en begin een beetje te twijfelen aan de huidige set nu ik 8000km verder ben. Maar nog steeds in de garantie, dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bezit mijn VFR1200f nu 3 jaar. De motor heeft inmiddels 36000 km gelopen. Probleemloos. De achterveer gaf bij mij geen problemen. Dat de X het prima doet verbaasd mij niets. Het blok is zwaar gekastreerd dus die 200000 km zal zeker geen probleem zijn. Ik rijd de motor altijd wel keurig warm :). Ik ga zeker geen 2 ton met de VFR1200f halen. Verandering op zijn tijd doet houd de economie draaiende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik ook wel benieuwd naar. Hoewel het huidige zadel voor mij nog wel voldoet (en een zegen is in vergelijking met de CBF zadels). Maar na een uurtje of twee in het zadel begin ik hem wel te voelen. Overigens is het dan hoog tijd voor een tussenstop, en dat helpt ook altijd.

Maar ik ga het ze eens vragen, ben tenslotte abonnee van het blad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na twee uur even moeten stoppen vanwege een gevoelig achterwerk komt mij wel bekent voor.

Ik rijd dan wel een FI, maar doet niet echt ter zake.

Volgens mij is dit per persoon verschillend en heeft het niets met het zadel te maken.

Ik heb een origineel zadel, een door Viking Seats omgebouwd zadel en een Corbin en de laatste is de beste voor mij, maar een wereld van verschil maakt het niet echt.

Daarentegen heb ik een kennis die zet je op een motor neer en zolang de tank niet leeg is rijdt hij door. In drie weken vakantie 10.000 km. rijden zegt hem niets.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...