Eric S Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Ik heb net een paar uurtjes van mijn kerstvakantie besteed aan het blauw maken van de dashboardverlichting van mijn VTEC uit 2006. Ik wilde dat al heel lang heel graag maar ik had nul komma nul soldeerervaring, althans voor dit soort foutgevoelig priegelwerk. Toch heb ik de koe bij de horens gevat en bij www.LED-team.de een setje van 15 blauwe leds gekocht. Aangezien ik liever een witte toerenteller had heb ik vervolgens bij Conrad, tegelijk met een soldeerbout, een tinzuiger, een setje pincetten en een loep met klemmen, drie witte plcc2 leds besteld. Met behulp van de (Duitstalige) handleiding van LED-team en de site van Aad van Boven (http://vfr800.aadvanboven.nl/blauw.php) bleek het hele soldeergebeuren prima te doen. Goede Duitse tip: de toerentellernaald verwijderen met behulp van twee lepels... Er was maar één ding anders dan ik me had voorgesteld: op de tellerschaal van mijn VFR bleken de cijfers weliswaar wit, maar zijn de streepjes rood gekleurd. Dat was ik bij geen enkele handleiding nog tegengekomen. Ik heb niet uitgeprobeerd wat het effect zou zijn van blauwe leds hierachter, maar ik vermoed een rare kleur paars. Met witte leds is het effect een beetje kleuriger geworden dan ik had verwacht, maar ik ben toch zeer tevreden met het eindresultaat. Die amberkleur was me een beetje te ouderwets, de fiets voelt nu weer helemaal up-to-date! Benieuwd hoe jullie het vinden, medeviffers... 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WilcoZwolle Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 (edited) Ik vindt het een geslaagde klus! Zit ook al een tijdje met dit idee in het hoofd... Vraag me af hoe het eruit ziet als je de displays ook voorziet van witte leds. De rooie streepjes verbazen me.. Iemand een idee hoe dit kan? Edited December 31, 2013 by WilcoZwolle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob@X-tour-R Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Geslaagde klus. Alleen het origineel vind ik persoonlijk mooier. Het is mij wat kleurig en voor de donkere dagen niet rust gevend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WilcoZwolle Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Ik denk dat ik alleen de leds achter de toerenteller vervang door witte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nijn Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Mooi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob@X-tour-R Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Even een foto van het origineel bij plaatsen: Ik weet niet of alle VTEC-modeljaren dezelfde kleur hebben.. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lars Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Smaken verschillen, ik vond de oranje dus ook te ouderwets, vond het het lelijkste gedeelte van de motor. Dus direct na aanschaf ook veranderd in onderstaande. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Ik heb alles blauw.Had de 3e LED van de toerentellen rood willen hebben voor een mooie overgang maar die werkte niet en omdat Erwin dit voor mij had gedaan tijdens de sleuteldag terwijl ik zijn SV's aan het syncen was maar niet gezocht naar een oplossing (had waarschijnlijk een weerstandje tussen gemoeten) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kleine Mol Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Mooi! Vroeg me toevallig vorige week af of die jaren 80 amberkleur te vervangen was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michiel Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 Strak hoor! Ik vind het contrast tussen het rood en wit erg geslaagd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gerjan Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Ziet er mooi kleurrijk en overzichtelijk uit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vfreakske Posted January 6, 2014 Share Posted January 6, 2014 Dat ziet er erg cool uit, was dus niet al te moeilijk? Ik voel een winterklusje aankomen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qwerc Posted January 6, 2014 Share Posted January 6, 2014 (edited) Check deze link even een aardige How to... Je moet wel een beetje handig zijn met de soldeer bout enz. Mocht iemand hulp nodig hebben, stuur even een PM. Er zijn vele kleuren mogelijk. Edited February 13, 2014 by Qwerc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eric S Posted January 7, 2014 Author Share Posted January 7, 2014 @Vfreakske: als je een beetje handig bent is het heel goed te doen. Wel zorgen voor goed gereedschap: instelbare soldeerbout met een kleine punt, en een tinzuiger. Ik weet niet hoe goed je ogen zijn maar een loep is ook handig. Het lossolderen van de 45 pinnetjes van de schermpjes is het meeste pielwerk, de rest gaat prima. Als je wat hebt aan die Duitstalige handleiding, stuur dan ff een PBtje dan mail ik 'm. Succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martijn van Leeuwen Posted January 7, 2014 Share Posted January 7, 2014 (edited) Strak.. Erg strak. Wil me hier ook ooit nog eens aan gaan wagen . Dank voor de How to Nu nog blauwe led lampen onder de motor Voor mooie wegverlichting (als je stil staat, anders kost het je een prent) Deze dus: Edited January 7, 2014 by Martijn van Leeuwen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts