Essers_68 Posted January 14, 2014 Share Posted January 14, 2014 (edited) Dus mag ik hieruit concluderen dat er inderdaad dan een update in de regelgeving is gekomen. Wat ook wel tijd werd. Schijnt veranderd te zijn tbv EU, uniforme regelementen binnen Europa. groeten Lex Edited January 14, 2014 by Essers_68 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacco76 Posted January 14, 2014 Share Posted January 14, 2014 Kennelijk wel Lex. Als de VTEC sinds 2002 al leverbaar is met dubbele uitvoering (legaal) dan zal het wel zo zijn 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
arjan. Posted January 14, 2014 Author Share Posted January 14, 2014 mannen wat een info allemaal, geweldig, ik ga hem gewoon doorlussen denk, ik zal er nog ff een nachtje over slapen of het met of zonder relais word, want ja een gewaarschuwd mens telt voor 2, heb geen zin in een verwarmd handvat, maar is ff schema zoeken over hoe en wat, zijn er zat van zag ik al, iedereen bedankt. gr arjan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted January 14, 2014 Share Posted January 14, 2014 (edited) VFR800Fi heeft het ook standaard. Ik denk dat ze de zelfde regel zijn gaan toepassen die ook voor achterlichten geld. Als er twee achterlichten naast elkaar gemonteerd zijn en het licht uitstralend oppervlak is een minimaal percentage van een rechthoek die je er omheen kan trekken worden ook gezien als een enkel licht. VFRikus edit: het was even zoeken, ondanks dat ik al jaren met die regelgeving werk, maar ik denk dat dit de reden van toestaan is Edited January 14, 2014 by VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beraniden Posted January 14, 2014 Share Posted January 14, 2014 Ik heb ze gewoon doorgelust , nergens last van gehad , zonder relais geen probleem , geen warm handvat gehad , gewoon doen ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob1969 Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Ok, bij mijn 93er wel, maar de koplamp kun je wel doorlussen, de 100W (8A) kan de stuurschakelaar wel aan. Denk het echt niet,in je stuurschakelaar zitten dunne contactplaatjes,die branden dan fijn in,een relais is goedkoper dan zo een stuurschakelaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
748cc Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Handvat verwarming neemt in de regel niet meer dan 5 A dus zo klein is die 8 A niet. VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koen Posted February 23, 2014 Share Posted February 23, 2014 heeft er iemand een schematje voor deze kerel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted February 23, 2014 Share Posted February 23, 2014 Waarvan? Een relais aansluiten? Ligt ook een beetje aan de bestaande situatie. VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koen Posted February 23, 2014 Share Posted February 23, 2014 bestaande situatie: VFR750 1995 1 brandende koplamp en van elektriciteit weet'k alleen hoe je een stopcontact gebruikt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qwerc Posted February 23, 2014 Share Posted February 23, 2014 Ik denk dat iedere Koplamp via een relais aangestuurd. En ik weet zeker dat elk toegepast relais ook twee koplampen kan aansturen. Dus een koplamp doorlussen zal geen enkel bezwaar zijn. Je stuurschakelaar stuurt slecht het relais aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted February 23, 2014 Share Posted February 23, 2014 (edited) Gezien de gebrekkige kennis lijkt mij dit een klusje om op een sleuteldag te doen. VFRikus @Qwerc: ik geloof niet dat het model van Koen een relais heeft. Edited February 23, 2014 by VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arno71 Posted February 23, 2014 Share Posted February 23, 2014 Volgens de manual (pag 1-34) wel: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koen Posted February 23, 2014 Share Posted February 23, 2014 'k zal dit morgen's bespreken op 't werk.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts