VFRikus Posted February 23, 2014 Share Posted February 23, 2014 Als er een relais in zit kan er zonder meer een extra lamp aan gesloten worden. VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koen Posted February 23, 2014 Share Posted February 23, 2014 via de relais van de gewone lichten natuurlijk? en wat gaat er dan branden als je het GROOTlicht aansteekt? alleen die ene originele koplamp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted February 23, 2014 Share Posted February 23, 2014 Bij groot licht branden ze beide, bij dimlicht maar eentje. Als er een relais is hoef je alleen een draad vanaf het relais naar de lamp te trekken. VFRikus p.s. stel die lamp wel iets lager af, want het lichtbeeld er van is niet helemaal geweldig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
748cc Posted February 23, 2014 Share Posted February 23, 2014 Kijk morgen wel ff, al het kuipwerk ligt er nu toch af.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
V4 Rosso Posted February 23, 2014 Share Posted February 23, 2014 bestaande situatie: VFR750 1995 1 brandende koplamp de elektra voor het dimlicht van jouw motor verloopt via een relais, alleen voor ouder modellen gaat het niet altijd op. De stekker op de lamp die nu wel brandt heeft drie aansluitingen (gedelde massa, dimlicht & grootlicht), de ander slechts twee (massa & grootlicht). Het 'derde' draadje op de stekker doortrekken naar de lege positie in de andere stekker en je bent klaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beraniden Posted February 23, 2014 Share Posted February 23, 2014 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koen Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 okiedokie, gaan we proberen Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFoRever Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 (edited) Hier http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=14740&hl=+koplamp%20+doorlussen&page=2 nog meer informatie met foto's over doorlussen van de koplampen. Edit: voor het aansluiten van een doorlusdraadje op bestaande draad kun je volgens sommigen beter niet zo'n (blauw) contactdoosje (scotchlock)gebruiken zoals het bij mij zit, maar in plaats daarvan de draad solderen en afwerken met krimpkous. Het blauwe doosje heeft bij mijn motor na 9 jaar dat het zo zit 1 keer storing gegeven door corrosie(komt dus uiteindelijk toch vocht in een scotchlock). Snel gevonden en opgelost, maar je kunt het misschien beter in 1 keer goed doen. Edited February 24, 2014 by VFoRever Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 Deze storing is de minst erge, er trekt vocht in de kern van je draad en zal hem doen rotten. Op de plek van dat blauwe onheilsding kun je bij jouw motor nu niet eens meer soldeer verbinding maken omdat de draad te veel gecorrodeerd is. VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koen Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 het is mijn bedoeling om een beetje isolatie weg te knippen aan de originele draad, daar de bijkomende draad aan te solderen en dit inderdaad 'waterproof' te dichten... keuze lampjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 (edited) Je kan ook even het relais op zoeken en daar een draad bij op prikken met een krimpschoen, dan heb je minder gehannes met waterdicht maken. VFRikus Edited February 24, 2014 by VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koen Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 dan is het toch niet waterdicht of heb je meer vertrouwen in de locatie van de relais qua water etc? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 De stekkers op het relais zijn zodanig geplaatst dat die droog zitten en daarbij voeg je met de stekker zoals in de afbeelding alleen iets toe en haal je geen isolatie van een bestaande kabel open. VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sparky Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 Check deze link, er staan nog een paar tips. http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=9656&p=152849 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koen Posted February 25, 2014 Share Posted February 25, 2014 heb de stekkers bekeken en ik krijg daar geen extra draad op aangesloten ik ga 2 nieuwe stekkers kopen waar ik zelf de contacten kan in plaatsen zodat de aftakking binnenin de stekker kan maken nu nog zoeken WAAR ik die kan kopen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts