Ga naar inhoud

Log in om dit te volgen  
Rob

Welke Valdoppen

Aanbevolen berichten

Heeft er iemand ervaring met valdoppen op de VFR 800vtec?

 

Ik heb al gezien dat er verschillende mogelijkheden bestaan, doch deze moto lijkt niet ideaal te zijn om op een eenvoudige manier valdoppen te plaatsen.

 

Er zijn er waarbij er een gat in de zijkuipen moet gemaakt worden en via een bevestigingsbout van de motor een dop kan bevestigd worden.

Deze dop staat dan wel iets te ver naar achter naar mijn mening?

 

Een andere optie is een dure inox constructie aan te kopen waardoor de valdoppen voor de zijradiatoren kunnen geplaatst worden en zo door de koel opening in de zijkuipen naar buiten komen.

In mijn ogen lijken ze hier wel op een beter positie te staan maar ik vraag mij wel af of deze constructie stevig genoeg is...

 

Iemand hier raad over?

Zijn er nog andere mogelijkheden?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Bij aankoop van mijn vtec zaten ze er al op, en ik heb gezien dat er gaten geboord zijn in de kuip. De valdoppen zitten op het frame. Fototje is bijgevoegd. Merk van de valdoppen ken ik niet.

post-5389-0-42685800-1390329510_thumb.jpg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Is dit er ook voor een RC36II of is dit net zo'n gedoe als bij de 800?

aangepast door Emm

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Ik vraag me wel eens af voor hoeveel schade je die doppen nou werkelijk behoeden, of zou het voornamelijk tussen de oren zitten?

Durft iemand zijn motor met doppen gewoon vanuit stilstand op zijn kant leggen?

VFRikus

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Ik vraag me wel eens af voor hoeveel schade je die doppen nou werkelijk behoeden, of zou het voornamelijk tussen de oren zitten?

Durft iemand zijn motor met doppen gewoon vanuit stilstand op zijn kant leggen?

VFRikus

 

:withstupid:

 

Gaten moeten zagen in je kappen om eventuele valschade te voorkomen vind ik al not done. Je maakt schade om schade te voorkomen. :blink:

 

Ga je met beugels werken om het draagpunt van de doppen te verleggen naar een plek zodat je geen gaten hoeft te zagen vraag ik me af hoe stevig het nog is.

 

Tevens voorkomt het niet dat je stuur,hendels,pedalen,achterkant en eventueel ook nog je topkuip enz beschadigen. Want als je valt hoef je maar iets door te schuiven waardoor de motor eventueel nog verder over de dop heen kanteld en je zowieso topkuipschade,spiegel enz hebt.

 

Tevens zijn er volgens mij ook genoeg gevallen te vinden waar er door een valdop frame punten zijn afgebroken bij een val. Dan heb ik liever zware kuipschade.

 

 

Maar goed bij normaal omvallen zullen ze wel iets schade voorkomen. Dat wil zeggen als je niet de motor in de berm omlegt of ergens waar de ondergrond niet vlak is. Echter voor de vaak 250 euro en veel meer prijs van deze dingen laat ik mijn kuip professioneel spuiten. Tevens wat doe je als de doppen beschadigd zijn door omvallen, laat je dit zitten of koop je voor 250 euro en duurder weer nieuwe :blink:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Is dit er ook voor een RC36II of is dit net zo'n gedoe als bij de 800?

 

 

Yep, daar zul je ook in de zijkuip(en) of de NACA-duct(en) een gat moeten boren....

 

 

 

99-RSN036-gesamt.jpg

 

99-61RS36_montiert.jpg

 

99-RS9436-gesamt.jpg

 

61-RS9436_gesamt.jpg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Eens met Lars, alleen nuttig wanneer je hem zachtjes uit stilstand op de kant legt.

Rijdend omgaan maakt de kans op total loss alleen maar groter.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Dus als ik het goed begrijp, als je alle voor -en nadelen naast elkaar zet, best geen valdoppen plaatsen als dit veel aanpassingswerk of hoge kost inhoud wat bij de VTEC 2002 wel het geval is....

 

Dan kan ik mijn zijkuipen netjes terug plaatsen en de vfr opstallen tot de lente.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Of koop een set al zwaar beschadigde panelen, rij daar het 1e jaar mee en zet dan je 100% gave panelen er op.... :schater:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Is dat niet een beetje de goden verzoeken? Zal je zien dat je een jaar schadevrij rijdt om vervolgens met de gave panelen op je plaat te gaan.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 
Log in om dit te volgen  

  • Gerelateerde inhoud

    • Door TimVFR
      Beste,
       
      Ik zit er sterk aan te denken de Vtec in te ruilen. Ik zoek een supermotard zoals de Aprilia Dorsoduro, KTM Duke of een lichtere, wendbaardere motor.
       
      Waar moet ik rekening mee houden met inruilen?
       
      Het is een vtec uit 2002 met ABS en zgan banden. Vloeistof en filteronderhoud is vorig jaar gedaan. Motor heeft 46.000 gelopen.
       
      Lakwerk ziet er goed uit. Bijna zgan.
      Delkevic uitlaatsysteem vanaf cat zit eronder en die is ook in nieuwstaat.

       

    • Door crossrunner
      Ik was even aan het kijken op de site van louis.nl.
      Nu hebben ze daar een Bos uitlaat voor een leuke prijs voor de Crossrunner.
      https://www.louis.nl/artikel/bos-oval-einddemper-rvs-gestraald-louis-special-edition/50032500?brandId=13&list=246772419
      Zijn er mensen hier op het forum die ervaring hebben met het geluid van deze uitlaat op de Vtec of de FI.
      Ik zal maar niet vragen naar ervaringen met de crossrunner want daar zijn er maar 10 van verkocht in Nederland.
      Aangezien de crossrunner eigenlijk een vtec op hoge poten is zal het geluid hetzelfde zijn.
    • Door Smiley70
      Hallo allemaal,
       
      Zoals beloofd zal ik nu wat foto's plaatsen van mijn VFR die 2 jaar ongeroerd heeft stilgestaan. Vandaag heb ik eindelijk weer wat leven gekregen in mijn VFR (met dank aan Ray voor zijn accu) mijn VFR is van 2005 en heb hem zelf gekocht in 2008. Ik zag vandaag weer dat de teller staat op 33525 km. Oké spannend moment durf ik hem te starten, ik wil zo graag sta letterlijk te springen van spanning. Alle vloeistoffen zijn natuurlijk veroudert maar nog wel op peil. Contact omgedraaid en oliepomp aan laten slaan om maar wat smering te verzorgen, enne........ starten maar. JIPPIEEEEEEEE IN 1 KEER GELIJK AAN en rustig lopen. Mijn Honda VFR wat een kanjer van een motor is het toch 2 jaar stil staan en zonder twijfel weer heel relaxed lopen. Nu plannen maken hoe we mijn VFR weer kunnen opknappen, hoe meer ik kijk hoe meer ik zie Ik heb toch maar contact met Johan opgenomen onze VFR goeroe want de twijfel slaat toe ik denk dat het namelijk verstandig is om alles een keer echt goed te laten doen. Door de drukke planning van Johan kan ik pas in september terecht afspraak moet ik gewoon maken. Maar ik wil graag rijden de komende tijd, nu ze heeft gelopen weet ik dat mijn VFR het kan Dus ik denk dat ik maar ga beginnen om de tijd te overbruggen tot september. Ik hou jullie op de hoogte en hebben jullie tips hoor ik het natuurlijk graag. Hier wat trieste foto's, maar wees gerust het kan alleen maar beter worden







  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien