Ga naar inhoud

Welke Valdoppen


Rob
 Delen

Aanbevolen berichten

Heeft er iemand ervaring met valdoppen op de VFR 800vtec?

 

Ik heb al gezien dat er verschillende mogelijkheden bestaan, doch deze moto lijkt niet ideaal te zijn om op een eenvoudige manier valdoppen te plaatsen.

 

Er zijn er waarbij er een gat in de zijkuipen moet gemaakt worden en via een bevestigingsbout van de motor een dop kan bevestigd worden.

Deze dop staat dan wel iets te ver naar achter naar mijn mening?

 

Een andere optie is een dure inox constructie aan te kopen waardoor de valdoppen voor de zijradiatoren kunnen geplaatst worden en zo door de koel opening in de zijkuipen naar buiten komen.

In mijn ogen lijken ze hier wel op een beter positie te staan maar ik vraag mij wel af of deze constructie stevig genoeg is...

 

Iemand hier raad over?

Zijn er nog andere mogelijkheden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij aankoop van mijn vtec zaten ze er al op, en ik heb gezien dat er gaten geboord zijn in de kuip. De valdoppen zitten op het frame. Fototje is bijgevoegd. Merk van de valdoppen ken ik niet.

post-5389-0-42685800-1390329510_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit er ook voor een RC36II of is dit net zo'n gedoe als bij de 800?

aangepast door Emm
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me wel eens af voor hoeveel schade je die doppen nou werkelijk behoeden, of zou het voornamelijk tussen de oren zitten?

Durft iemand zijn motor met doppen gewoon vanuit stilstand op zijn kant leggen?

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me wel eens af voor hoeveel schade je die doppen nou werkelijk behoeden, of zou het voornamelijk tussen de oren zitten?

Durft iemand zijn motor met doppen gewoon vanuit stilstand op zijn kant leggen?

VFRikus

 

:withstupid:

 

Gaten moeten zagen in je kappen om eventuele valschade te voorkomen vind ik al not done. Je maakt schade om schade te voorkomen. :blink:

 

Ga je met beugels werken om het draagpunt van de doppen te verleggen naar een plek zodat je geen gaten hoeft te zagen vraag ik me af hoe stevig het nog is.

 

Tevens voorkomt het niet dat je stuur,hendels,pedalen,achterkant en eventueel ook nog je topkuip enz beschadigen. Want als je valt hoef je maar iets door te schuiven waardoor de motor eventueel nog verder over de dop heen kanteld en je zowieso topkuipschade,spiegel enz hebt.

 

Tevens zijn er volgens mij ook genoeg gevallen te vinden waar er door een valdop frame punten zijn afgebroken bij een val. Dan heb ik liever zware kuipschade.

 

 

Maar goed bij normaal omvallen zullen ze wel iets schade voorkomen. Dat wil zeggen als je niet de motor in de berm omlegt of ergens waar de ondergrond niet vlak is. Echter voor de vaak 250 euro en veel meer prijs van deze dingen laat ik mijn kuip professioneel spuiten. Tevens wat doe je als de doppen beschadigd zijn door omvallen, laat je dit zitten of koop je voor 250 euro en duurder weer nieuwe :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit er ook voor een RC36II of is dit net zo'n gedoe als bij de 800?

 

 

Yep, daar zul je ook in de zijkuip(en) of de NACA-duct(en) een gat moeten boren....

 

 

 

99-RSN036-gesamt.jpg

 

99-61RS36_montiert.jpg

 

99-RS9436-gesamt.jpg

 

61-RS9436_gesamt.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens met Lars, alleen nuttig wanneer je hem zachtjes uit stilstand op de kant legt.

Rijdend omgaan maakt de kans op total loss alleen maar groter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp, als je alle voor -en nadelen naast elkaar zet, best geen valdoppen plaatsen als dit veel aanpassingswerk of hoge kost inhoud wat bij de VTEC 2002 wel het geval is....

 

Dan kan ik mijn zijkuipen netjes terug plaatsen en de vfr opstallen tot de lente.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...