Ga naar inhoud

Carburateur reinigers, ervaringen?


Tukje
 Delen

Aanbevolen berichten

Die injectorreiniger is de fuelsystemcleaner en maakt niet alleen inspuiters, maar ook carburateurs schoon.

Als je alleen wil dat je benzine na de winter(als je niet rijdt in de winter) nog top is kun je beter gastreatment bij je brandstof doen

 

 

Ik denk dat sommige mensen de winterstop verwarren met oldtimer jaren wegzetten stop ( en dan is het slimmer om overigens niks meer in je tank te hebben ). Je hoeft echt voor die 4 maanden dan ook maar iets in je tank te gooien. Benzine gaat niet zo snel om. Wel is het slim om je tank vol weg te zetten ivm condensvorming.

 

Ps niet voor VForever, neem dit gewoon even als voorbeeld omdat ik heel veel mensen altijd maar hoor vragen wat ze wel niet allemaal in de tank moeten doen voor 4 maanden of minder stil staan.

 

Hebben jullie enig idee hoe lang het duurt voordat de benzine van maken tot de pomp erover doet? Staat maanden in silo s te wachten op afname richting de kopende landen.

aangepast door lars
Link naar reactie
Delen op andere sites

De mengverhoudingen staan op het flesje, meestal praat je over 1 flesje per tank van een auto en niet een motortank van beduidend minder aantal liters. Bij een lege tank de juiste hoeveelheid erin doen en dan aftanken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tukje: Een eenduidig antwoord op internet zal niet gebeuren, ik denk dat dat nog niet lukt op de vraag of internet überhaupt wel bestaat want dan zullen er toch mensen die er een vage draai aan geven en er op uitkomen dat het niet bestaat :coolsmiley:

 

@Eveline: ik denk dat eens per 6 maanden meer dan genoeg is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik al jaren injectie reiniger in mijn auto, toen ik mijn vfr net had heb ik er gelijk een flesje forte in gemikt. Ik heb er heel goede ervaringen mee en gebruik het zo'n 4x per jaar. Ik merk het altijd wel, maar alleen dat hij iets lekkerder klinkt en iets lekkerder loopt, wat je vooral merkt bij vol gas. Het is echt niet zo dat hij er 10pk bij krijgt, maar Ben iemand die het liefst niet bespaart op onderhoud, en hem graag optimaal laat draaien, en daar heb ik dat geld voor over.

 

Gr Rolf

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ray bedoel jij nou dat je denkt dat internet echt bestaat? Het zijn alleen maar I en 0's niet iets tastbaars (hihi grapje :$)

 

Maar bedankt voor je opmerking, ik snap wat je bedoelt.

 

Dus welke van forte kan ik er het beste in gooien?

http://www.forte-nwe.nl/NL/Forte-Producten/Motorfiets.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het je gaat om reinigen carburateurs forte motorpower I.

Ik gebruik II ook, omdat ik reiniging van verbrandingsruimte ook niet verkeerd vind. Of dat laatste nodig is bij de VFR? Geen idee; hangt ook af van hoe de motor verder gebruikt en onderhouden wordt denk ik. Maar ik gebruik het nu dus eens per ongeveer 20.000 km en valt dan samen met overig onderhoud. Dat professionele garagisten het gebruiken vind ik een aanbeveling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gooi er ook altijd Forte moto power 1 en 2 in voor de winter bij een zo goed als volle tank. Heb een winterverzekering en mag dus toch niet rijden ^_^

Als ik weer mag rijden is het even de accu controleren en altijd starten en lopen.

Denk ook maar zo: hoef ik de carburateurs ook niet te demonteren om ultrasoon te laten reinigen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het je gaat om reinigen carburateurs forte motorpower I.

Ik gebruik II ook, omdat ik reiniging van verbrandingsruimte ook niet verkeerd vind. Of dat laatste nodig is bij de VFR? Geen idee; hangt ook af van hoe de motor verder gebruikt en onderhouden wordt denk ik. Maar ik gebruik het nu dus eens per ongeveer 20.000 km en valt dan samen met overig onderhoud. Dat professionele garagisten het gebruiken vind ik een aanbeveling.

De verbrandingsruimte schoon houden is het leuke van motorrijden.

Blok goed op temperatuur laten komen en dan lekker doortrekken, zo blaas je de boel lekker schoon.

Het zogenaamde "nieuwe rijden" is dan ook een ramp voor die verbrandingsruimte en veroorzaakt regelmatig problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus I en II.

 

Nu I toevoegen, voltanken en over 3 maand als ik weer rij de tank helemaal leeg rijden. Daarna II toevoegen en weer vullen + leeg rijden? Of nu al beide toevoegen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn VFR nu 11 jaar en sinds een tijdje gebruik ik carb/injectie reiniger er in en 's winter demonteer ik het gashuis om de staat van de sproeiers te checken. Deze blijven brandschoon sinds ik dat spul gebruik.

Nu ben ik overgestapt op heldere 'lampenolie' ook dit spul bestaat dus uit pure kerosine. Die dure toevoegingen bestaan uit bijna niets anders dan dat. Ik wil dat verschil wel eens merken, buiten dat het voor mijn beurs voordeliger is.

Ik doe er elke tankbeurt nu gewoon wat lampenolie bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het je gaat om reinigen carburateurs forte motorpower I.

Ik gebruik II ook, omdat ik reiniging van verbrandingsruimte ook niet verkeerd vind. Of dat laatste nodig is bij de VFR? Geen idee; hangt ook af van hoe de motor verder gebruikt en onderhouden wordt denk ik. Maar ik gebruik het nu dus eens per ongeveer 20.000 km en valt dan samen met overig onderhoud. Dat professionele garagisten het gebruiken vind ik een aanbeveling.

Als je de verbrandingsruimtes goed schoon wil, dan is een flink stuk A31 net zo effectief, als je flink doorgast. Trek hem in 6 door tot minstens 10.000 rpm en hou dat een half uurtje aan, wel buiten de spits doen en oppassen voor gele nummerborden, die rijden in de weg :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog nooit een toevoeging bij de brandstof gedaan en de paar keer dat de carbs open zijn geweest, was alles brandschoon, geen aanslag te bekennen, dus lijkt me tot nu toe overbodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de verbrandingsruimtes goed schoon wil, dan is een flink stuk A31 net zo effectief, als je flink doorgast. Trek hem in 6 door tot minstens 10.000 rpm en hou dat een half uurtje aan, wel buiten de spits doen en oppassen voor gele nummerborden, die rijden in de weg :P

Dat weet ik allemaal wel, maar daar kom ik lang niet altijd aan toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...