Ga naar inhoud

Carburateur reinigers, ervaringen?


Tukje
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb een flesje Wynns over de afgelopen 2 tankbeurten verdeelt, ken het merk niet van Motozoom dus daar kan ik geen oordeel over geven maar veel verschil zal het niet echt zijn.

Als je alleen dat spul besteld dan ben je goedkoper uit met een flesje Forte of Wynns bij het tankstation waar je toch al bent om te tanken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lampenolie? Kan het kwaad bij overdosis

en hoe vaak moet je t gebruiken?

aangepast door Emm
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik spreek niet tegen dat lampenolie werkt want het hoofdbestanddeel is in beide hetzelfde maar het is niet puur petroleum dus bevestigen dat het wel werkt doe ik ook niet.

Persoonlijk denk ik dat het wel eens een placebo effect kan zijn.

Als je lampenolie gaat gebruiken dan wel de blanke nemen en niet een vrolijk gekleurde omdat je die misschien toevallig hebt staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het geval de kleurstof negatieve bijwerking heeft.

Dat Bart het gebruikt en goede ervaring ermee heeft is nog geen garantie dat het geen schade oplevert op lange termijn, niet dat ik dat denk want hij heeft gelijk dat het hoofdbestanddeel hetzelfde is maar als er een hoofdbestanddeel is betekend ook dat er bijproducten in zitten en die bepalen uiteindelijk de mate van effect.

Kleurstof zit in elk geval niet in de "echte" cleaners dus dan moet je dat zeker mijden wanneer je een alternatief wilt gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik heldere lampenolie. Als je naar het plaat je kijkt zie dat onder andere dichtheid het zelfde is voor kerosine. Laat dat nu net het hoofd ingrediënt zijn van al die dure flesjes.

 

Het leuke van deze discussie is dat iedereen maar weer terug grijpt naar die dure flesjes omdat men niet weet wat er exact in zit en er van uit gaat dat al die fabrikanten iets speciaals uit halen met de standaardreinigers. Het hoofdbestanddeel 99% is gewoon kerosine( of derivaat daarvan).

Waarom zou je dan zelf niet op zoek gaan naar een goedkoper alternatief wat net zo goed werkt en net zo veilig is?!?

aangepast door Sparky
Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden dat veel mensen (ik ook) liever het "dure" spul erin gooien is omdat bij de alternatieven niet bewezen is dat het (net zo goed) werkt.

Ook is niet bewezen dat het echt geen schade oplevert maar zoals ik al schreef denk ik niet dat dat het geval is.

Ik denk wel dat het iets kan helpen maar dat het grotendeels een placebo effect is net zoals veel mensen beweren meer vermogen te hebben na monteren van een sportuitlaat zonder verdere aanpassing terwijl dit vaak juist minder vermogen oplevert.

De verhoudingen van (in mijn voorbeeld) Wynn's liggen toch wel wat anders dan 99% petroleum en 1% overig en dat zal vast een reden hebben.

post-3441-0-02923900-1394657571_thumb.jpg

 

Je kan best gelijk hebben maar ik ga er wat dieper op in zodat anderen een weloverwogen keuze kunnen maken of ze voor lampenolie gaan of liever wat meer betalen.

 

Hier nog even het volledige document:

wynn_s_injector_plus_cleaner.pdf

 

Eigenlijk zouden we eens 2 gelijke motoren die nog nooit een cleaner gebruikt hebben op de testbank moeten zetten en dan samen 2 tanks leeg moeten rijden en dan 1 met lampenolie en de ander een echte cleaner.

Dan weer opnieuw op de testbank om te kijken of er verschil is want als het echt werkt zal je hoe minimaal ook meer vermogen moeten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger bij mijn bmw gooide ik ook vaker een flesje wynns injector reiniger in de tank, mijn ervaring was dat de auto zuiniger was op dat moment, ik reed verder op 1 tank, km of 40 ongeveer. Echter dat flesje koste natuurlijk bij de autohandelaar dan ook weer iets van 8 euro dacht ik, dus als ik die 8 euro weer in extra benzine stak kwam ik even ver. Dus wat dat betreft was het een goede investering waarmee ik eigenlijk quite speelde wat betreft prijs en km afstand maar dan wel met een reinigend effect eraan over hield. Vond de auto ook vaak net iets lekkerder lopen op zo n moment, maar kan niet zeggen dat ik pk winst eruit haalde.

 

Met de motor heb ik het pas 1 keer gedaan en niet bijgehouden wat het effect was in verbruik en vermogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet, dat dat beetje alcohol invloed heeft, als je het percentage uitrekent op een hele tank. In euro 95 zit al alcohol genoeg, dus lijkt me een haast overbodige toevoeging. De andere oplosmiddelen die ook in de reiniger zitten, zouden denk ik meer schade aan kunnen richten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over overdosering gesproken, hoeveel cc op een 21 liter tank?,bedoel hoeveel gooi je er dan bij?

aangepast door Beraniden
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...