Ga naar inhoud

Carburateur reinigers, ervaringen?


Tukje
 Delen

Aanbevolen berichten

Sparky vraagje:

 

Ik heb een fles lampenolie gevonden(kleurloos en reukloos),maar er staat op dat er parafine en aardolie in zit!

Vlampunt >61C

 

Is dit ook goed?? :scratchchin:

 

bvd vfrbuddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat/waar denk je dat benzine is/vandaan komt?!? Met een beetje scheikunde kom je een heel eind.

 

Maar het kan er gewoon in hoor! Op een volle tank een kwart liter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties. Kort samen gevat doen meerdere mensen wel reinigers in de tank erbij 1-2x/jaar. Niemand kent de Procycle reiniger die ik benoemde. Een aantal gebruiken lampenolie omdat dit goedkoper is en hetzelfde bestanddeel heeft. De meeste gebruiken forte 1 en 2 omdat dit bekender en 'beter' is. Dit kost iets meer maar kan je overal halen. Even opgezocht. Forte 1 kost 13. Procycle 8.

 

Bedankt. Ik kijk eens of ze bij de benzinepomp wat hebben in het weekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Forte kun je voor zover ik weet niet bij tankstations kopen. Ik weet niet hoeveel er precies in de motopower flesjes van forte zitten, maar bij de lokale garage heb ik forte fuelsystem cleaner en forte gas treatment(motopower I en II) gekocht voor 19 euro per fles van 400 ml. Dosering is 0,8% van de tankinhoud; dat is 160 ml op een tank van 20 liter. Met 1 fles kun je dus bijna 3 keer toevoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb flesjes van 120ml gekocht bij de garage. Gewoon er helemaal in gegooid. Was wel wat duurder verhoudingsgewijs met € 8 per flesje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bederft niet, staat mij niet in de weg en de garage waar ik het koop is praktisch om de hoek. Monteurs daar vinden het ook nog leuk om even een praatje te maken over motorfietsen en bijvoorbeeld tandwieltrein aangedreven nokkenassen. Stuk dichterbij en gezelliger dan bv motoport Leek.. En inderdaad goedkoper of misschien beter: minder duur.

Edit: je zit overigens met 120ml op een volle tank aan de magere kant wat dosering betreft. Forte adviseert zelf 0,8%.

aangepast door VFoRever
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Kijk hier heb ik nu iets aan!!

Dank heren.

Ik had het er vandaag toevallig over met een collega of ik nou beter 95 kon tanken of "super", maar dit is veel beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...