Ga naar inhoud

Goedkope actioncamera


Duppie
 Delen

Aanbevolen berichten

Het cameraatje is nu ook in mijn bezit; Ik heb er bij de Action voor 12 euro een class 10 16Gb microSD bij gekocht(de 32Gb van de Aldi koop ik ook nog; handig voor op vakantie).

Camera maakt buiten vanuit de hand prima beelden in HD vind ik. Er zit videobewerkingssoftware bij van magix; gratis voor 1 maand.

Wat mij opvalt is dat bij video opnemen het display, als je tussentijds niet in of uitzoomt, na 2,5 minuut uit gaat. Het ding blijft dan wel doorfilmen en met 1 druk op de sluiter gaat het display weer aan. Ik vermoed een batterij spaar functie omdat het een cam is die doorgaans ergens vast op gemonteerd wordt. Wat mij ook opvalt is dat , wanneer de cam in de waterdichte behuizing zit je een bijgeleverd rubber rondje tussen bedieningsknop van de waterdichte behuizing en de aan/uit knop van de camera moet frutselen, omdat je anders de cam niet aan en uit kunt zetten zonder hem weer uit de behuizing te halen. Vind ik niet handig gemaakt. Het rubber rondje had ik aanvankelijk zelfs weggegooid, omdat ik dacht dat het een reststukje verpakking was(een heel gezoek om zo’n klein dingetje dan weer terug te vinden..)

Ik ga er de komende tijd mee experimenteren. Leuk speelgoed voor dat geld.

 

@Johan: mooie bevestigingstip; had ook al aan de spiegel gedacht, maar nog niet bedacht hoe precies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoef geen rond rubber dingetje te frutselen, als de camera in de behuizing zit kan ik het aan/uit knopje gewoon bedienen en er zat ook geen rond rubbertje los in de verpakking.

Kun je een fotolaten zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn cameraatje ligt het aan/uit knopje iets verder verzonken in de camera dan de sluiterknop. Hierdoor raakt het pinnetje van de aan/uit knop van de waterdichte behuizing de aan/uit knop van de camera niet als ik deze bedien en gaat de camera dus niet aan of uit. Ik maak zo even een foto.

Rubber rondje:

 

Aan/uit knop

 

Nou ja, nog eens geprobeerd zonder rondje en nu werkt het wel. Bij eerste keer gebruik in behuizing kreeg ik m niet aan; geen idee waarom. Probleem opgelost; kan ik het rondje voor de 2e keer weggooien..

aangepast door VFoRever
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je er al mee gevoetbald? Overigens heel mooi om te weten, dat hij het zo goed doet. Nu nog een geheugenkaartje scoren. Deed ik dat nou bij Aldi aanstaande zaterdag? :)

Iemand hier al geprobeerd of hij pas te maken is op een rammount?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf woensdag as(morgen dus) bij de Aldi: class 10 32GB microSD met adapter. Ik ga die morgen meteen kopen; zou wel eens hard kunnen gaan.

Nog niet mee gevoetbald, misschien is in navolging van de mobiele telefoonwerp kampioenschappen een actioncam werp wedstrijd een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook wel benieuwd! Heb vorig jaar een SJ1000 gekocht via ebay, kostte 65 euro en is vergeleken met de gopro van mijn zwager vergelijkbaar. Op onderstaand link een filmpje:

 

 

Staan nog nog wel meer filmpjes op mijn youtube paginatje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valt echt niet tegen hoe de camera de overbelichting verwerkt en hersteld tot aanvaartbaar scherp beeld. Mooi apparaat voor weinig. Zag ze ook voorbij komen bij click to by en voucher vandaag. Dus mocht action niet lukken en je wil toch zo'n camera voor weinig kun je die ook in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ray, hier wat foto's zoals ik het gedaan heb

 

...

Bedankt voor het voorbeeld Johan, je bent er snel bij hahaha.

Ik wil nog even kijken of ik een iets makkelijker demontabele versie kan verzinnen maar deze (uiteraard in het zwart :coolsmiley: ) is een goede optie als ik niets kan verzinnen wat in de buurt komt van een "click and go" achtig iets wat er ook nog een beetje uitziet :scratchchin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...