Ga naar inhoud

Goedkope actioncamera


Duppie
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb m ook gekocht, voor 3 tientjes kun je toch geen bult vallen, is ook lache voor op vakantie met snorkelen of iets dergelijks. kun je toch ook leuk onderwaterfotos mee maken.

De beugel ben ik ook wel in geintresseerd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook even aan het knutselen geweest en ik had de volgende oplossing.

Een gaatje in het midden van de bout voor de spiegel boren en daar M4 in tappen.

1 van de onderdelen wat aanpassen en die er op bouten en voila:

post-3441-0-27426100-1391449508_thumb.jpg

 

post-3441-0-67493300-1391449509_thumb.jpg

 

post-3441-0-25550100-1391449511_thumb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zie je er niets van.
Hij zit met 1 boutje in de bout van de spiegel gedraaid en als ik de camera er niet op heb dan draai ik dat ene boutje los en is alles eraf, dat was wat ik in een eerdere post bedoelde met "een click and go achtig iets".

Oplossing van Johan is mooi en zoals hij aangaf ook click and go maar de beugel blijft zitten en dat wilde ik proberen te voorkomen.

Misschien dat ik t.z.t. nog een luxere versie maak want het boutje is eigenlijk net iets te lastig bereikbaar door de hoek maar zo kan ik eerst testen, werkt het niet 100% dan kan ik eventuele verbeteringen meenemen in de luxe versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, op het werk even geboord (makkelijker met een kolomboor) en na het werk het houdertje aangepast.
Daarna was het donker maar ik ga ook niet rijden zonder nuttig doel als er gepekeld is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, ik ben ook benieuwd naar het resultaat vanaf die postie.

Gopro icm ram mount is naar mijn ervaring geen succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat kuipframe zo vibreert, als je dat weet tegen te gaan dan is het wel een mooie camera positie.

Je kan bijv. in het uiteinde van de holle buis een stuk lood doen dat dempt lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is precies wat k dacht, zou koud op metaal geeft ie alle vibraties door, lijkt me sterk dat een dergelijke goedkope camera deze met beeldstabilisatie kan compenseren...
maar we wachten wel even op een testfilmpje.... :popcorn::popcorn: :popcorn:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kuipframe is stabiel genoeg, het grote probleem zit in de camerasteun die vaak net iets teveel beweging heeft.

Hiervoor had ik zo'n mini DV cameraatje van 2 tientjes incl. een 4Gb micro SD kaartje erbij en daarvoor had ik ook een beugeltje gemaakt aan de spiegel maar dat beeld was een ramp.

Toen heb ik de klitteband gebruikt uit het Pro-oiler pakket en de cam daarmee aan de spiegelstang gefixeerd en toen had ik vrij goed beeld.

Nadeel van die mini DV was dat hij de schokken niet aankon en steeds uitviel.

Dit is een filmpje in mijn achtertuin vanaf de spiegel met de goedkope DV zo van de camera naar youtube.

 

Hier is stuk uit een oude foto van de houder zonder cameraatje.

post-3441-0-43507400-1391465505_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, vandaag even getest en ik ga niet de moeite doen het filmpje te uploaden.

Er zit duidelijk teveel beweging in de onderdelen dus even verder denken en kijken of ik een wat meer starre bevestiging kan maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hate to say "I told you so" .. sorry. :ninja:

 

is het een idee om aan een oude/2ehands spiegelsteun een vaste camerabeugel te maken?

spiegel zit tenslotte met maar twee boutjes vast, snel omgewisseld.. :scratchchin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de "eksjun kamera" retour gebracht; was geen probleem. Gewoon geld terug.

Het filmpje dat ik gepost heb is ook nog door de youtube opti/stabilizer gegaan het het blijft mwah... :r

 

 

Er is blijkbaar een spreiding in "kwaliteit"; hier het filmpje van iemand op een ander forum.

Ook gemonteerd op de fiets met een beduidend beter resultaat

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...