Ga naar inhoud

Goedkope actioncamera


Duppie
 Delen

Aanbevolen berichten

heb die van mij meerdere malen op mijn spiegel gehad en nooit last gehad van trillingen
Maar dan heb ik wel gedaan met een Drift camera, misschien dat dat ook wel wat verschil maakt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een goedkope van de Action gehad en die trok het niet, te snelle trillingen met vaag beeld bij starre montage (spiegel) en langzame trilling met golvend beeld bij montage op de kuip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij camera's is de slogan alle waar is naar z'n geld zeker van toepassing.

Als je niet zeker weet of je Steven Spielberg aspiraties hebt is het proberen met een goedkope camera het overwegen waard.

 

Je kunt dan ook een beetje spelen met de plek waarvandaan je wilt filmen zonder dat het je een aanzienlijk bedrag kost mocht je hem verliezen of kapot maken.

 

Ik heb voor wat het waard is voor jou info, ook filmpjes gemaakt met een €30 eurie cam. Voor sommigen niet maar voor mij vrij acceptabel.

 

Michiel heeft tijdens de Bad Fredeburg rit daar een mooi plaatje van gemaakt, hij zit aan de bout van de spiegelbevestiging ongeveer zoals bij Knalselder zie 1e link, het linkje naar het filmpje zit er ook bij.

 

Doe je voordeel ermee.......

 

http://images.tapatalk-cdn.com/15/05/08/229557c0834fdf497775ba20047d9f96.jpg

 

https://vid.me/7IBy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me een leuke gadget maar dit is een topic voor goedkope cameraatjes en om er dan een houder van $220 - 240 bij aan te schaffen?

Dat is dan de geschatte prijs want momenteel is het nog een crowdfunding waar je in kan stappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zelf gedaan heb is een oude Canon A2200 compact camera gepakt die ik nog had liggen en een GoPro mount gekocht met schroefdraad a 2,50, en die op de tank geplakt.
Vrijwel alle schroefdraad aansluitingen aan de onderzijde van compact camera's zijn namelijk hetzelfde en past dus op een GoPro mount.
Vervolgens een stukje foam over de microfoon gedaan mbv 2 elastiekjes om het windegruis te verminderen en zo kun je voor 2,50 een filmpje schieten vanaf je tank en ook nog in HD :thumpup: .
Wellicht dat iemand die maar zo af een toe een filmpje wil schieten en niet veel geld uit wil/kan geven iets met deze tip kan.

Overigens, ter info, de prijs van een camera word bepaald door de lens die er in zit, de elektronica van de camera is vrij generiek en word door alle Chinese fabrikanten gebruikt op action cams.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Gopro Hero 4 heeft de eerste keer gebruik tijdens de Mudmasters niet overleefd. Althans in ieder geval niet in mijn bezit. Hij kreeg zwemles en kwam niet meer boven helaas.

Nadeel van de 4 was dat de accu niet lang genoeg meeging voor obstacle runs.

Op zoek gegaan naar een alternatief en ben uitgekomen op dit apparaatje:

 

996ba953a0219a8547eb72ad8dbf02f9.jpg

Losse afstandsbediening erbij (voor mij handig bij obstacle runs, parachute springen en snowboarden...)

Waterdicht

App voor iphone en android

En meer dan voldoende kwaliteit.

 

Filmpje naar youtube: https://youtu.be/s6hHLxRd3vc

Ietwat vervorming bij hogere snelheden maar dat hadden mijn GOpro's ook.

Ik heb hem bij de lancering gekocht voor 90 dollar. Was een lanceringsstuntprijs icm 32gb mSD.

Meteen 2 extra accu's erbij besteld.

Hij laadt op via mini usb, echter is hij dan niet waterdicht meer.

 

Nu zijn ze ongeveer 110 op aliexpress...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zelf gedaan heb is een oude Canon A2200 compact camera gepakt die ik nog had liggen en een GoPro mount gekocht met schroefdraad a 2,50, en die op de tank geplakt.

Vrijwel alle schroefdraad aansluitingen aan de onderzijde van compact camera's zijn namelijk hetzelfde en past dus op een GoPro mount.

Vervolgens een stukje foam over de microfoon gedaan mbv 2 elastiekjes om het windegruis te verminderen en zo kun je voor 2,50 een filmpje schieten vanaf je tank en ook nog in HD :thumpup: .

Wellicht dat iemand die maar zo af een toe een filmpje wil schieten en niet veel geld uit wil/kan geven iets met deze tip kan.

 

Overigens, ter info, de prijs van een camera word bepaald door de lens die er in zit, de elektronica van de camera is vrij generiek en word door alle Chinese fabrikanten gebruikt op action cams.

 

De camera van de action, waar Ray het over heeft, verschilt van mijn Lenco terwijl ze in dezelfde behuizing zitten. DE Lenco heeft nl beeldstabilisatie, waardoor het beeld net even beter is. Ik heb de camera gebruikt in de auto, op de motor en tijdens het kitebuggyen, met name bij het laatste wil de boel nog wel eens flink stuiteren en in alle gevallen heb ik acceptabel beeld, alleen soms wat rare vertekeningen door de grootrhoeklens.

 

Een oude compactcamera gebruiken, die stof ligt te verzamelen is op zich geen slecht idee, omdat lenzen daarvan die van de meeste actie camera's overtreffen.

aangepast door Bazz
antwoord buiten quote geplaatst, duidelijker
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Heb vandaag nog wat tijd over gehad en heb eens gekeken waar ik de actioncamera wil plaatsen voorlopig op de poot van de spiegel

Met een beugeltje vastgemaakt makkelijk te plaatsen en snel te verwijderen ga eens kijken of dit iets ispost-6260-0-99486000-1455303438_thumb.jpgpost-6260-0-66859100-1455303451_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een goedkope van de Action gehad en die trok het niet, te snelle trillingen met vaag beeld bij starre montage (spiegel) en langzame trilling met golvend beeld bij montage op de kuip.

Om hoogfrequent trillingen te voorkomen kan altijd nog gebruik worden gemaakt van een stabilisatiegewicht.

Bij prof camera's wordt dat ook gedaan, en bij sturen (stuurgewichten) en bij krukassen (krukwangen en balansassen) en bij wasmachines (stabilisatiegewicht) enz enz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Ik heb vorige week ook de action cam van merk Maxxter bij de Action gekocht, voor 29,95 Euro. De action verkocht ook class 10 micro SD van Sandisk voor 11 euro. Die er ook bij gekocht. Toen ik het wilde monteren op mijn VFR kwam ik erachter dat het aan montage mogelijkheden iets tekortschiet. Geen motorhelm montage, en op de motor kon ik de camera niet recht bevestigd krijgen.

 

Maar de manier van Johan spreekt mij zeer aan, netjes een beugeltje aan de spiegelbevestiging gemaakt. Erg mooi gedaan Johan !

 

Ik ben tevreden over de beeldkwaliteit van deze actioncam. Het is een full-HD 1080p @30 fps camera. Voor het geld redelijk goede beeldkwaliteit. Helaas bevat deze camera geen beeldstabilisatie.

 

Had ergens op internet gelezen dat filmen op de motor met deze Maxxter action cam op een resolutie-instelling van 720p 60 fps een veel beter resultaat geeft voor opnames, i.p.v. 1080p @30fps. Minder schokkerig beeld. Ik heb deze instelling nog niet getest. De constante opnameduur i.v.m. de interne accu capaciteit van 700 mAH is goed voor 20 minuten opname. Maar je kan deze action cam ook extern voeden met bijv. een USB powerbank.

 

Het geluid met de waterdichte behuizing eromheen is erg slecht. Ik ga eerdaags nog eens testen met de waterdichte behuizing eraf.

aangepast door edk
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...