Ga naar inhoud

Hoe waterdicht is waterdicht


Tukje
 Delen

Aanbevolen berichten

...Het gaat over een vakantie in Schotland hoor...

Niet helemaal Eric ;)

...

Daarom ben ik benieuwd wat jullie ervaring is met waterdichte pakken...

Een survivalsuit voor op zee gaat inderdaad wel erg ver maar als je dan nog nat wordt wordt je ook nat in Death Valley (en dan bedoel ik niet van zweten) :coolsmiley:
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het lijkt hier soms of we het over survival-ritten van drie maanden door Siberiëhebben.......Het gaat over een vakantie in Schotland hoor.

 

True, maar als ik in mn eerste 2 uur al door en door nat ben dan wordt het wel erg koud voor de volgende 8 uur.. Das niet echt chill :P .

 

Maar ik denk dat ik een regenpakje koop en aantrek als het gaat regenen. 2 kolletjes er bij kopen (3 in totaal). Ik heb nog wel 3 paar handschoenen liggen en via het werk kan ik wel een paar plastic handschoenen op de kop tikken.

 

Verder goed opletten dat ik alles goed aantrek en mn laarzen nog even testen op waterdichtheid :P

 

Voordat ik weg ga mn jas wassen (helemaal? of uit elkaar ritsen?) en inspuiten...

 

 

Bedankt allemaal, heb er zinnnn innnnn :Policeman:

 

Edit:

Hmm o s@%t dat is een politiemotor... ik bedoel dus:

 

Bedankt allemaal, heb er zinnnn innnnn :w:piraat:

aangepast door Tukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleding uit elkaar ritsen en dan wassen met vloeibaar wasmiddel en geen wasverzachter gebruiken.

Poeder kan resten achterlaten die de impregneer tegenwerken.
Je kan ook je handschoenen flink inspuiten met de HG spuitbus, doe ik ook met de lente/herfst handschoenen 13076066486401970.jpg

 

Opletten want er is ook een ledervariant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal allemaal wel een beetje hetzelfde zijn, ik had HG omdat dat zo'n beetje bij elke supermarkt en drogist te koop is en een stuk goedkoper dan die "speciale" producten bij de motorzaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als ik jou was zou ik de HG ledervariant dan weer gebruiken om je motorlaarzen en handschoenen mee in te spuiten. Of met elk ander merk lederimpregneer (bijvoorbeeld te halen bij de schoenmaker)

 

Zelf behandel ik mijn handschoenen jaarlijks met lederspray (of als ze erg nat zijn geworden, direct na het drogen) en zelfs met de zomerhandschoenen nog nooit natte handen gehad in de regen. (Toegegeven, nog niet in een zomerse stortbui getest) Laarzen behandel ik een keer of 2 per jaar, mede afhankelijk van hoe vaak de laarzen gepoetst (moeten) worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn laarzen al 8 jaar en in totaal 3 keer ingevet met rapide ledervet en nog nooit verder behandeld.
Afgelopen jaar bij een hele heftige stortbui met veer spray had ik aan 1 kant een klein beetje klammigheid maar echt nat heb ik de voeten nog niet gehad, het volgende paar wordt weer van Gearne dus.
Handschoenen is natuurlijk afhankelijk van wat je hebt, mijn lente/herfst handschoenen zijn bovenop textiel met kunststof knokkelbescherming maar als je leren handschoenen hebt dan inderdaad de leder variant nemen.

Mijn zomerhandschoenen doe ik niets mee want die zijn bovenop met uitzondering van de knokkels en vingertoppen van mesh.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waterdicht betekend toch ook alleen maar dat je laarzen na een regenbui niet leeg lopen? :mellow:

VFRikus

Als ze water dicht zijn kan t water er niet uit en horen ze leeg te lopen bij openen nadat je een goed plasje schept ;-)

aangepast door Msuited
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het wassen van motorkleding met Goretex of een andere ademende waterdichte laag, moet je wel speciaal wasmiddel gebruiken. Te koop bij de buitensportwinkel of een goede motorzaak.

Als je een gewoon wasmiddel gebruikt gaan gaan de gaatjes van Goretex dicht zitten en ademt de waterdichte laag niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even vergeten te melden dat een goed fietsregenpak van de Hema net zo goed voldoet als een echt Dane regenpak. Laatst voor een weekend bij de Moezel had ok de verkeerde foedraal gepakt zonder het te controleren wat er in zat. (allebei zwart)

We hadden dat weekend echt de nodige regen gehad, maar ik bleef wel geheel droog. Ook de mouwen en broekspijpen waren lang genoeg. Dat scheelt toch dik 100 euro als je een budgetoplossing zoekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb bij de kringloop een regenpak gekocht voor 3 euro, das budget. Die beste mensen weten toch niet wat ze verkopen. Schuin aflopende rits is toch wel voornaam om niet al t water in je kruis te vangen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het liefst koop ik dan een regenoverall om het bovenstaande probleem te voorkomen..

 

Op de site van goretex staat dat je het wel met gewoon vloeibaar wasmiddel kan wassen, poeder wordt inderdaad wel afgeraden

http://www.gore-tex.nl/remote/Satellite?c=fabrics_cont_land_c&cid=1183947911660&pagename=goretex_nl_NL%2Ffabrics_cont_land_c%2FWashingInstructionsLanding

 

Genoeg tips in ieder geval om er een mooie, en vooral droge, vakantie van te maken :)

 

Thanks ^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...