lars Posted February 14, 2014 Share Posted February 14, 2014 (edited) Allemaal eens met de handen los gaan rijden zou ik zo zeggen. Wel op een nette rechte weg waar even geen verkeer komt hiermee beginnen, dat lijkt me wel zo veilig. Ik rij regelmatig even met de handen los van het stuur voor bijvoorbeeld mijn handschoenen ff goed te trekken of gewoon ff mijn rug te strekken. Als het goed is moet je motor dan idd netjes recht blijven doorrollen zonder te gaan rammelen. Er zou niks mogen gebeuren als je je stuur recht zet en je laat de motor uitrollen. Treden er rare schokken of rammelen van je stuur op dan is er iets mis met je motor. Begin wel eerst met voorzichtig je stuur los te laten als je het nog nooit gedaan hebt. Edited February 14, 2014 by lars Link to comment Share on other sites More sharing options...
WilcoZwolle Posted February 14, 2014 Share Posted February 14, 2014 Bij mij was dit een oefening op een van de eerste motorlessen..Om te laten zien hoe stabiel de motor uit zichzelf is op snelheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
L1dert Posted February 14, 2014 Share Posted February 14, 2014 Misschien gek maar ik laat eigenlijk nooit met beide handen het stuur los tijdens het rijden. Misschien moet ik toch maar eens zo'n VRO doen Hoe moet je dan telefoneren? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted February 14, 2014 Share Posted February 14, 2014 Hoef je geen VRO voor te doen, dat doe je voor het echte rijden te verbeteren. Gewoon eerst eens los en vlak boven de handvatten houden, dat moet je altijd doen bij een eerste keer op een motor want dat doe je in het begin om een gedrag te testen. Wanneer dat goed gaat weet je ook meteen dat hij stabiel is en kan je verder van het stuur af tot je uiteindelijk zonder problemen je handen kan laten hangen, vanaf daar kan je na wat wennen langzaam gaan sturen door je gewicht te verplaatsen (met name je bovenlichaam maar je kan ook wat met je kont duwen en trekken). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roodrunner Posted February 14, 2014 Share Posted February 14, 2014 En we dwalen af.... terug naar het hobbelen!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dude-nl Posted February 21, 2014 Share Posted February 21, 2014 Mijn schoonvader heeft het met zijn Deuville ook gehad. Na diverse aanpassingen aan voorvork (kamer, olie etc), banden (spanning etc) geprobeerd te hebben, kwam de oplossing in de vorm van zwaardere stuurgewichten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AFS Motorparts Posted February 21, 2014 Share Posted February 21, 2014 Zwaardere stuurgewichten doen niets tegen een low speed wobble. Ze zijn voornamelijk om vibratie (hoogfrequent) te dempen. Ook tegen speedwobbles (dus bij hoge snelheid) kan het iets helpen, maar niet vergelijkbaar met een stuurdemper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dude-nl Posted February 23, 2014 Share Posted February 23, 2014 Je theorie is leuk, maar het werkte wel degelijk. De logica snap ik ook niet maar heb het zelf ook ervaren en het was echt weg met andere gewichten (overigens op advies van een monteur) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twistedthrottle Posted February 23, 2014 Share Posted February 23, 2014 Ik heb geen idee, maar wilde even melden dat ik blij ben dat je de goede kant boven hebt weten te houden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
AFS Motorparts Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 Je theorie is leuk, maar het werkte wel degelijk. De logica snap ik ook niet maar heb het zelf ook ervaren en het was echt weg met andere gewichten (overigens op advies van een monteur) Het zal best wel zo zijn, alleen is er dan ook iets anders aan de motor gedaan. Trek die gewichtjes er maar even vanaf (2 minuten werk) en ga dan even rijden. Je zal geen low-speed wobble krijgen (dus onder de 40 km/u), hoogstens iets meer vibratie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts