Ga naar inhoud

Hoe precies is jullie brandstofmeter?


 Delen

Aanbevolen berichten

Vandaag de VFR maar eens uit de schuur gehaald.

Ik had er nog niet echt mee gereden sinds ik hem heb, dus dat moest vandaag toch echt gebeuren.

Voor vertrek heb ik de banden even nagelopen en de tank volledig gevuld.

 

Na een KM of 20 zag ik dat de brandstofmeter al halverwege leeg aangaf. (Of half vol voor de positieven onder ons) :lol:

Ik ben gestopt en opende mijn tankdop. Helemaal vol!!!

Na 39,9 Km gereden te hebben gaf deze slechts nog 2 streepjes aan.

 

Na het eten ben ik nog een keer gaan rijden en heb de meter beter in de gaten gehouden.

Ik merkte dat deze dan weer even opliep en dan weer afliep tijdens het rijden. (Neem aan door de bochten en zo.)

 

Nu vind ik het belangrijker dat de meter goed aangeeft dat de tank leeg is en hij aan zijn reserve inhoud gaat beginnen, maar toch.

Ik heb het bedrijf gebeld waar ik hem heb gekocht en die zal even informeren.

Intussen vraag ik me wel af of jullie brandstofmeters (ik heb dan de VFR800 Vtec) ook zo onnauwkeurig zijn of dat die van mij gewoon kaduuk is?

post-6021-0-17106800-1393457048_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dit is niet normaal. Ik had ook een Vtec, maar na 20 km was je misschien 1 streepje kwijt, maar meer ook niet. het zou een contactprobleem kunnen zijn bij de stekker, of van de sensor in je tank. Even de stekker controleren of anders moet je even de sensor na (laten) kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, 1ste streepje wil nog wel eens snel verdwijnen en de 2e denk ik ook wel eens dat die wat negatief is maar de rest is wel normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep, problemen met je brandstofmeter.

1ste gaat bij mij meestal na 20 à 30 km uit. Gemiddeld kan ik er meestal van uitgaan dat elk blokje ongeveer 40km meegaat. Is wel een beetje temp afhankelijk nu wat minder km op een tank dan wanneer het warmer is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van de zaken die Honda nooit goed voor elkaar heeft gekregen....

Bij mijn Honda's gebeurt er de eerste 100km helemaal niets, pas daarna geeft de meting minder aan.
En als hij aangeeft helemaal leeg te zijn, dan zit er nog ruim 2 liter in de tank.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn VTEC heb ik ook de ervaring dat in het begin de streepjes heel langsaam verdwijnen, en naar het eind toe steeds sneller. En dat er nog behoorlijk wat benzine voor heel wat kilometers in zit als de brandstofmeter begint met knipperen.

 

Dus met de meter van de TS is zeker iets mis. Lijkt mij goed om daarmee terug naar de dealer te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt iedereen, ik wacht af waar ze mee gaan komen.

Weet nu iig dat het aan mijn systeem ligt

Hoeveel KM rijden jullie ongeveer op een tank?

Zal ik tot die tijd gewoon ouderwets naar de KM stand kijken.

aangepast door Twistedthrottle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de VFR1200f geeft de meter gedurende de eerste 90 km vol aan. dan verdwijnt er elke 20 km een blokje. Zo rond de 200 km geeft de meter reserve aan. er is dan 14,5 L verstookt en nog 3,5 L aanwezig. Totale actiradius +/- 250 Km

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om concreet antwoord te geven op de vraag, hoe precies is jullie brandstofmeter.

Nou die is NIET precies.

Dat wil zeggen het is slecht een indicatie. Maar hoeveel Liter brandstof je nog in je tank hebt. Dat is onduidelijk.

De meter zal een vlotter zijn die het niveau van je brandstof aangeeft.

Probleem is de vorm van je tank. Het is geen rechthoekige bak. Dus het niveau is niet recht evenredig aan het volume.

 

Ik denk wel, maar dat heb ik nooit gecontroleerd, dat deze meting wel reproduceerbaar is.

 

Dus eigenlijk een reserve jerrycan meenemen en dan rijden en noteren tot de boel leeg is.

Dat weet je het redelijk goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vorm van de tank hoeft geen probleem te zijn, de meter geeft digitaal weer, dus het is te manipuleren iets wat ook gebeurt.

De weergave is ook gedempt om niet te reageren op elke bocht.

Maar deslnietteplus: ding is niet echt betrouwbaar, maar de reserve lijkt eindeloos te duren, met de nadruk op lijkt. :)

VFRikus

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...