Ga naar inhoud

Hoe precies is jullie brandstofmeter?


 Delen

Aanbevolen berichten

tijd en gelegenheid is in deze de beperkende factor... :unsure:

 

moet wel zo uitkomen dat de tank redelijk leeg is op mijn vrije dag, en dan moet mijn 'to-do-lijstje' niet al te lang zijn... :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam pasgeleden een paar honderd meter voor het tankstation stil te staan (net iets te ver gerekt) en toen kreeg ik 21,3 liter in de tank terwijl het er 21,7 moet zijn.

Dus Honda is wat optimistisch met de opgave, er blijft toch wat onderin zitten, ik had er meer ik kunnen doen (maar dan moet je hem niet te vroeg weer op de jiffy zetten) of de laatste 2 samen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk er wel eens over om met een jerrycan in de koffer de tank eens leeg te rijden...

Houd er wel rekening mee dat een brandstofpomp droog lopen niet leuk vind.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat geloof ik Rikus, maar apparaat moet er toch ook tegen kunnen als je per ongeluk een keertje zonder komt te staan? :scratchchin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam pasgeleden een paar honderd meter voor het tankstation stil te staan (net iets te ver gerekt) en toen kreeg ik 21,3 liter in de tank terwijl het er 21,7 moet zijn.

Dus Honda is wat optimistisch met de opgave, er blijft toch wat onderin zitten, ik had er meer ik kunnen doen (maar dan moet je hem niet te vroeg weer op de jiffy zetten) of de laatste 2 samen.

Ik zou ook de meter in de pomp niet vetrouwen. Die zijn ook helemaal niet nauwkeurig, ook al zijn ze zogenaamd geijkt.

Bij een door mij veel gebruikte pomp hier aan de snelweg, kon er maar16 liter in mijn bijna lege Vtec tank. Bij andere ging er echt bijna 22 liter in. Je begrijpt wel dat ik die pomp veel gebruikt heb privé. Na een half jaar was die weer "normaal".

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Gisteravond heb ik voor het eerst de brandstofmeter tot onderin de reserve gereden en daarna nog ruim tien kilometer, met enigszins samengeknepen billen, verder. Vanochtend bij de pomp tot het randje gevuld en bleek er echter net geen 13 liter in te gaan... Er stond 208 km op de dagteller, wat neer komt op 1 op 16.2, best een normale score met vrij veel 130 km/u gereden stukken.

 

Is het normaal dat de meter met ruim 6 liter in de tank al op reserve staat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe het bij de andere modellen is weet ik niet maar als ik normaal doorrij dan kan ik vanaf dat het lampje begint te knipperen nog rustig 50 km verder rijden.

Ik ga meestal tanken als de dagteller op 300 staat, bij ritjes alleen hier in het zuiden of de Eifel dan is dat krap aan maar tijdens een toertocht haal ik ook wel 380 op een tank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeroen, je hebt toch een reservekraantje aan de zijkant zitten? Als je die om moet zetten zit er nog 4 liter in ofzo.

aangepast door DaniëlU
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond heb ik voor het eerst de brandstofmeter tot onderin de reserve gereden en daarna nog ruim tien kilometer, met enigszins samengeknepen billen, verder. Vanochtend bij de pomp tot het randje gevuld en bleek er echter net geen 13 liter in te gaan... Er stond 208 km op de dagteller, wat neer komt op 1 op 16.2, best een normale score met vrij veel 130 km/u gereden stukken.

 

Is het normaal dat de meter met ruim 6 liter in de tank al op reserve staat?

Met samengeknepen billen ben je smaller... minder luchtweerstand...

Dat laatste stukje reed ie vast 1 : 22 ^_^

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond heb ik voor het eerst de brandstofmeter tot onderin de reserve gereden en daarna nog ruim tien kilometer, met enigszins samengeknepen billen, verder. Vanochtend bij de pomp tot het randje gevuld en bleek er echter net geen 13 liter in te gaan... Er stond 208 km op de dagteller, wat neer komt op 1 op 16.2, best een normale score met vrij veel 130 km/u gereden stukken.

 

Is het normaal dat de meter met ruim 6 liter in de tank al op reserve staat?

Ja , alles wat je hier schrijft klopt zo`n beetje met het gedrag van de benzinemeter van de RC36/1 , erg onbetrouwbaar maar als je er eenmaal aan gewend bent ook wel weer goed te doen . zelf rijd ik tot de 250 a 275 km voordat de reservekraan wordt aangesproken en dan tank ik zo rond de 300 km .

Stefan 666 heeft ooit een leuke beschrijving gemaakt van het gedrag van zijn meter , misschien dat hij die nog een keer wil herhalen

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb wel eens samen met VFRene gereden en dan zie je de verschillen aan de pomp heel duidelijk.

VFRikus

 

Ja, en bij de koffiestop ben je dat voordeel zo weer kwijt met een extra dik stuk appeltaart met slagroom.... :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

aangepast door VFRené
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...