Ga naar inhoud

12V aansluiting


 Delen

Aanbevolen berichten

Vandaag eindelijk maar eens een 12V aansluiting gemaakt, om tijdens het rijden mijn Iphone op te kunnen laden.

+ van het achterlicht afgetakt, met een zekering ertussen, de - draad direct op de accu.

 

Dit is het uiteindelijke resultaat geworden:

 

 

post-5263-0-28609500-1393608722_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via adapter, had nog even zitten twijfelen om met usb te nemen omdat ik beide kabels voor het laden heb, maar uiteindelijk toch de plug genomen.

Garmin zit al rechtstreeks op de accu aangesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet die van mij ook nog eens monteren, ik heb wel de USB versie maar ben er nog niet over uit waar ik 'm monteer en hoe :scratchchin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

is inderdaad wel lastig om een goed plekje te vinden :scratchchin: zoals ik hem nu heb zitten vind ik wel een goede plek, aan het stuur was ook nog een optie geweest maar dat wil ik ook weer niet te vol maken.

En op de kuip zit hij ook niet in de weg.

 

Het handigste vond ik om de 12V van het achterlicht af te takken, hierdoor heb je ook niet constant spanning erop staan.

aangepast door edwinsp
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb aan de voorkant nog een losse draad over die contactgeschakelt is, probleem is dat de USB versie stiekem wat groter is in diameter en ook een stuk hoger uitkomt (10 à 15mm) i.p.v. vrijwel vlak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou dit niet gaan inwateren?

Ik heb hem, om dat te voorkomen, aan de zijkant tegen het klokken paneel gemonteerd.

VFRikus

 

edit: http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=3393

aangepast door VFRikus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee verwacht niet dat er water in komt, op zich zit het nog redelijk beschut hoewel dat niet zo lijkt op de foto. Als je rijdt gaat het meeste er wel langs heen, heb de laatste paar ritten met regen er extra opgelet.

 

Aan de zijkant van het klokkenpaneel is ook een mooie plek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

gisteren heb ik mijn usb lader ook aangesloten, zelfde manier als TS[direct op de accu]

Tevens heb ik een zekering ertussen gestoken. 1A snel.

 

Toch heb ik mijn twijfels bij bijv een defecte spanningreglaar en een telefoon wat opgeladen word tijdens het rijden.

 

Wat als de accu word overladen omdat de sr de geest heeft gegeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar is als het goed is die zekering voor en bij 1A is die er snel uit denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ligt helemaal aan het vermogen wat de telefoon normaal neemt.

De opgenomen stroom moet dan net onder de waarde van de zekering liggen.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...