Ga naar inhoud

Facebook pagina


Twistedthrottle
 Delen

Aanbevolen berichten

Zal het misschien leuk zijn een VFROC facebook pagina te maken?

Vrienden van leden kunnen dan ook berichten lezen, wat mogelijk weer voor nieuwe leden zorgt.

 

Hoe het er precies uit moet zien weet ik niet, maar was gewoon een idee.

Leden komen ook iets meer te weten over de andere leden en mensen kunnen foto's plaatsen van club bijeenkomsten enz.

 

Verder is facebook makkelijk te bekijken middels een app op alle mobiele telefoons.

Gewoon een idee, denk er maar eens over na. :wink_smile:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmm...dit idee is wel eens eerder geopperd. Maar dit forum is ook op een app als Tapatalk te bekijken of door om te schakelen als mobiele versie. Een bijkomend nadeel is dat je dan de club info gespreid gaat plaatsen en dat vervolgens ook nog moet onderhouden.

 

Foto's worden hier ook al geplaatst.

 

Maar Facebook is toch niet meer zo in? :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

om de enorme hoeveelheid spam te beteugelen moet je er wel een besloten groep van maken (ervaringsdeskundige), dan is het voordeel van leden werven in ieder geval weer verdwenen...

en eens met Rob, je gaat dan info spreiden, nu is alles centraal.

 

en FB is nog steeds in hoor Rob, iets meer als een miljard gebruikers...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmz.... ik zie nu het gezicht van Vfrek al, als al die betalingen morgen binnenrollen :D

 

Maar voorzover ik weet is inderdaad gekozen om niet van een vluchtig medium als Facebook gebruik te maken. Voor hetzelfde geld waren wij 10 jaar geleden op Hyves gegaan (al had ik daar wel een vfr pagina gestart) en was de site nu dus op zwart geweest.... Hoe lang houdt FB het nog vol? En dan, stappen we over op what's app? Nee. Dit is veel bestendiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het forum blijft altijd de meest constante vorm, ben ik het helemaal mee eens!

 

FB zou wellicht een bijdrage kunnen vormen als verlengstuk alhoewel ik dan niet kan bedenken hoe je voorkomt dat het toch activiteit van het forum afsnoept..

je zou kunnen overwegen om het plaatsen van reacties uit te zetten zodat het een redelijk statische pagina wordt, dan puur als uithangbord.
(doen wij ook met ons winkelcentrum, gaat best goed, maar vrij weinig interactie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan het werken omdat de VFROC een club is maar een forum kan flinke schade oplopen weet ik uit ervaring, mijn forum heb ik beëindigd omdat er al teveel Limburgse fora waren maar door de instelling liever klein en gezellig dan groot en zinloos heb ik het nog redelijk op gang kunnen houden tot iemand zo nodig een facebook groep erbij moest hebben.

Uiteindelijk ging vrijwel iedereen er vanuit dat ze via facebook wel een uitnodiging kreeg voor de volgende rit en was er weinig reden meer om het forum te bezoeken.

Voor de rest is het ook zo dat als je "VFR" intoetst op Google dat je vrij snel hier uitkomt, aan de andere kant zijn de ritten vooral via de club dus het is een lastig punt in dit geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog niet zolang geleden is dit idee ook geopperd, klik.

 

Ik ben er geen voorstander van. We hebben een mooi forum en dan ga je een ander medium ernaast houden. Informatie is niet meer centraal en ik ben bang dat er op den duur twee aparte los van elkaar opererende platforms ontstaan. Verder zullen er beheerders aangewezen moeten worden om de boel in goede banen te leiden.

 

Verzoek aan TS om voordat je een topic opent eerst de zoekfunctie gebruiken en aan de hand van die gevonden informatie beslissen om alsnog een topic te openen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig heb ik laatst voor mijn werk in social media moeten verdiepen.

Social media is een ideale " tool " om naamsbekendheid op te bouwen. Je zou bijvoorbeeld een FB pagina voor de VFROC club op kunnen zetten en mensen in eerste instantie niet naar dit forum uitnodigen. Op die manier komen alleen de geïnteresseerde hier langs. Je kan dan updates plaatsen op Facebook, zoals wij die ook in de mail krijgen, over wanneer welk evenement is. Daarnaast als er VFR - nieuws gerelateerde onderwerpen zijn dan zou je deze kunnen plaatsen. Het hoeft allemaal maar erg kort en dan gewoon met een linkje naar de nieuwssite of naar onze website waar meer informatie staat.

 

Wat wij gaan doen als bedrijf is facebook koppelen aan twitter. Op die manier hoeven we alleen wat te twitteren en dit komt dan automatisch ook op facebook te staan. We houden uiteraard wel in de gaten wie er op onze berichten reageren en wat ze reageren, maar in principe doen we na het posten niet zoveel meer met de berichten..

 

Zoals ik zei, dit is puur naamsbekendheid. Wil je graag meer leden dan is social media the place to be. Ik snap echter wel dat je hier als OC niet op zit te wachten. Social media kan ook verkeerde mensen aantrekken...

 

PS. er zit al een groot filter op dit forum.. Heb je geen VFR dan is dit forum niet voor jou :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twitter schijnt al weer serieus op zijn retour te zijn. Ook geen wonder met al die uitglijders die er op gemaakt worden door mensen die er iets op zetten zonder ook maar een seconde na te denken.

Facebook op zich vind ik een draak van een tool om te onderhouden en ik gebruik het ook alleen om mensen naar mijn website te lokken. Daar heb ik tenminste de vrije hand.

Laten we van de andere kant er eens aan denken hoe we hier zelf terecht gekomen zijn. We zijn gaan googelen op VFR of Honda en dan vind je de club en het forum heel snel.

Wat voegt Feestboek dan nog toe? Helemaal niets.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

:withstupid:

Ben zeker niet tegen Facebook, maar dit forum en de VFROC zijn uitstekend te vinden op Internet. Sterker nog: je kunt er bijna niet omheen als je iets over motorrijden zoekt.

 

De kans dat een FB-pagina alleen "verrommeling" toevoegt is vrij groot. En dat wil je niet...

Op Facebook heb ik ooit eens twee buitenlandse FB-pagina's in de gaten gehouden (ik geloof een Franse en een Italiaanse)......niks te doen...

Kortom: voor mij hoeft er geen FB bij......

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nog even dit: Er zijn ook de nodige mensen die FB bewust niet gebruiken (moi incluis), dus alles wat daar langs zou komen en niet op het forum zouden deze mensen per definitie missen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij gaan als club géén Facebook pagina openen.

 

Waarom niet?

 

We zijn de enige VFR ownersclub in Nederland, in Belgie is er geen een. In Duitsland t.o.v. Nederland een klein clubje.

 

Facebook en Twitter om naamsbekendheid te krijgen is dus niet nodig. Google 'VFR' en 'club' en er komt niets anders dan de VFROC website en het forum.

 

We hebben een website en een forum, waar we genoeg mogelijkheden hebben om zaken die de club aangaan te communiceren. Meer gaan we dus niet doen, wat ook al eerder is gezegd, wie gaat dat weer bijhouden en de versnippering van de uitingen is nergens voor nodig.

 

En dan, wat zou er op Facebook nu voor zinnigs voorbijkomen, dat niet op het forum voorbij kan komen? Ik zit privé ook op Facebook, maar eigenlijk is het erg veel gel*l en weinig zinvols.

Niet nuttig dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat hierbij TS zijn vraag beantwoord is en dat het idee van FB nu van tafel is.

Meer nuttigere berichten zullen hierover zullen er niet te posten zijn, dus sluit ik hem.

Als TS nog wat toe toevoegen heeft dan kan hij dit nog doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...