Ga naar inhoud

Welk programma om films te bewerken


Face
 Delen

Aanbevolen berichten

Wie van jullie gebruikt voor het verwerken van filmpjes een specifiek programma.

 

Sinds een aantal weken heb ik zo'n camera voor op mijn motor. Om te oefenen gebruik ik deze in de auto. Nou komt de grap, hoe zet ik er nu muziek bij. Of knip ik stukje weg of zet ze op een andere plaats.

 

Dus wie o wie kan mij een beetje advies geven welk programma leuk werkt en redelijk wat mogelijkheden biedt.

 

Vast hartelijk bedankt,

 

Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze vraag in een ander topic ook al eens gesteld. Er is een hoop (gratis) software te vinden op www. De moeilijkheid is om gratis software te vinden die stabiel werkt. Gratis software heeft naast beperkte functionaliteit tov betaalde versies vaak ook andere nadelen(bv vastlopen). Ik heb bij mijn camera een trial versie van videobewerking van MAGIX. Na een maand houdt dat op en moet ik betalen als ik het wil blijven gebruiken. In dit progtramma, maar ook in andere wijst het zich na wat gepuzzle vanzelf en kun je al doende muziek eronder zetten, bewerkingen doen/editen. Als je googled krijg complete ljisten met freeware inclusief reviews.

aangepast door Rob@VFR800
Bericht uit dubbel topic verplaatst.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik windows movie maker, is allemaal best wel simpel. maar als ik een programma als sony vegas of pinnacle open dan wordt ik een beetje overwelmt door de opties en zie ik door de bomen het bos niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jarenlang met pinnacle gewerkt, maar werd de vele crashes beu. Inmiddels een paar filmpjes gemaakt met Magic, waaronder het "weg misbruikers" filmpje afgelopen september op weg naar Delft. In het begin even zoeken, maar als eenmaal de weg weet, prima mee te werken. Moviemaker ondersteunt niet alle formaten video, als je nog op een xp machine werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties.

 

Magic heb ik nu bekeken en zie dat dat rond de 100.00 euro kost.

 

Dus daar ga ik wel even wat beter naar kijken voor het aan te schaffen.

 

Zijn er wat voorbeelden die ik kan bekijken, You Tube bijvoorbeeld.

 

Gr,

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Face

 

Heb je ook een tablet toevallig? Er zijn tegenwoordig ook leuke en makkelijke bewerkingsapps voor op je tablet.

Ik gebruik zelf Adobe Premiere, maar deze is 1 veel te duur en 2 erg taai om aan te leren.

 

Gratis en powerfull dan moet je eens naar Lightworks kijken -> http://www.lwks.com/ Maar ook deze is pittig om te leren. Bij het leren is Youtube je vriend -> http://www.youtube.com/results?search_query=learn%20lightworks&sm=3

Ik zie nu net dat er op de lightworks pagina ook leer projecten staan.

aangepast door MrMitnick1980
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...